Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3327889
Eef+doggies schreef:Succes maandag!!
Lizzy schreef:Heel veel succes en sterkte! We duimen op turbo!
Dankjewel :) !
Is het slim om voorafgaand aan de operatie een bloedonderzoek (á 55€) te laten doen zodat de anesthesie aangepast kan worden?
#3327893
- pien - schreef:Dankjewel :) !
Is het slim om voorafgaand aan de operatie een bloedonderzoek (á 55€) te laten doen zodat de anesthesie aangepast kan worden?
Ik heb het wel laten doen met Tessa , maar dat was natuurlijk geen jonge blom meer toen ze de ingreep moest ondergaan
Nog even iets anders . Hoe is zijn gebit ? Tessa had het typische JRT -gebit , niet zo best dus
Ze lag toch al onder zeil en wij hebben gelijk haar gebit na laten kijken op ev rotte tanden en kiezen
Er is toen gelijk een rotte kies verwijderd
#3327896
smulpaap schreef:Ik heb het wel laten doen met Tessa , maar dat was natuurlijk geen jonge blom meer toen ze de ingreep moest ondergaan
Nog even iets anders . Hoe is zijn gebit ? Tessa had het typische JRT -gebit , niet zo best dus
Ze lag toch al onder zeil en wij hebben gelijk haar gebit na laten kijken op ev rotte tanden en kiezen
Er is toen gelijk een rotte kies verwijderd
Ik heb een 'voorzorg'brief en daar staan verschillende keuzes in.
Oren schoonmaken/nagels knippen e.d.
Ja, ik laat het wel doen want Rocco is bijna 11 en anderhalf jaar geleden was alles nog goed (onderzoek nav z'n plasproblemen) maar dat is geen garantie natuurlijk.
Z'n hoektanden hebben aardig wat tandsteen, dus ik zal vragen of ze z'n gebit 'meenemen'.
Dank je voor de tip!
#3327901
- pien - schreef:Ik heb een 'voorzorg'brief en daar staan verschillende keuzes in.
Oren schoonmaken/nagels knippen e.d.
Ja, ik laat het wel doen want Rocco is bijna 11 en anderhalf jaar geleden was alles nog goed (onderzoek nav z'n plasproblemen) maar dat is geen garantie natuurlijk.
Z'n hoektanden hebben aardig wat tandsteen, dus ik zal vragen of ze z'n gebit 'meenemen'.
Dank je voor de tip!
Ligt voor mij aan de leeftijd/gesteldheid van de patient. Ik zou in jouw geval het bloedonderzoek wel doen.

Maar tanden reinigen tegelijk met de operatie absoluut niet! Veel bacterieen bij een open wond in de buurt, ik zou het risico niet nemen.
#3327903
Eef+doggies schreef:Ligt voor mij aan de leeftijd/gesteldheid van de patient. Ik zou in jouw geval het bloedonderzoek wel doen.

Maar tanden reinigen tegelijk met de operatie absoluut niet! Veel bacterieen bij een open wond in de buurt, ik zou het risico niet nemen.
Ow jeetje ja..niet aan gedacht. Heb ook nog nooit zo'n (of welke operatie dan ook) aan de hand gehad met m'n dieren.
Het bloedonderzoek laat ik wel doen :)
#3327907
Och Pien, wat vervelend!

Het is dan wel weer fijn dat Rocco maandag al geholpen kan worden!!
I.v.m. zijn leeftijd zou ik er ook voor kiezen om van te voren zoveel mogelijk uit te zoeken (bloed e.d.). ;)

Heel veel beterschap voor Rocco, dat alles maar voorspoedig mag verlopen en hij goed hersteld.

Sterkte voor jou. :bigarmhug:
#3327940
Eef+doggies schreef:Ligt voor mij aan de leeftijd/gesteldheid van de patient. Ik zou in jouw geval het bloedonderzoek wel doen.

Maar tanden reinigen tegelijk met de operatie absoluut niet! Veel bacterieen bij een open wond in de buurt, ik zou het risico niet nemen.
Ja, helemaal eens!

Ik zou zeggen : koop zelf een krabbertje en maak over een paar maandjes zelf zijn hoektandje schoon!
#3327993
Border Bandit schreef:Och Pien, wat vervelend!

Het is dan wel weer fijn dat Rocco maandag al geholpen kan worden!!
I.v.m. zijn leeftijd zou ik er ook voor kiezen om van te voren zoveel mogelijk uit te zoeken (bloed e.d.). ;)

Heel veel beterschap voor Rocco, dat alles maar voorspoedig mag verlopen en hij goed hersteld.

Sterkte voor jou. :bigarmhug:
Dankjewel!
Lizzy schreef:
Ja, helemaal eens!

Ik zou zeggen : koop zelf een krabbertje en maak over een paar maandjes zelf zijn hoektandje schoon!
Ga ik doen Lizzy, dankjewel voor de tip!

De zenuwen beginnen een beetje in te kicken :cry2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door