Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3328192
Rocco wordt geopereerd nu. Ik heb 'm om 10.30 u afgeleverd en rond 12.30 kan ik een telefoontje verwachten. Ik ben dan in 20 minuten weer bij 'm en dan krijg ik uitleg over wat mag/moet/kan.
De bench staat klaar zodat hij er in kan als ik even weg moet.
#3328342
- pien - schreef:Meneer aan het uit'slapen'
Afbeelding
(het dekentje helemaal over hem heen hoor, dit was even voor de foto)
Alles is goed gegaan, waarden (bloedonderzoek vooraf) waren prima!
De da heeft een 'teugel van FLO'operatie gedaan.
Over 10 dagen mogen de hechtingen eruit en ik heb medicijnen voor hem om een lekkere cocktail mee te maken: 1x per dag Rimadyl en 2x per dag Synulox (pijnstillend en ontstekingsremmend).

Inmiddels is het al weer de volgende morgen: de patiënt heeft uitstekend geslapen (na een laaaange plas waarbij ik hem naar buiten getild heb) in een mandje in de bench, met heerlijk dekentje. Nadat hij, zoals altijd, de avond naast meneer pien natuurlijk op de bank doorgebracht had.
Vanmorgen heeft hij z'n medicijnen op in een lepeltje kattenpâté en dat ging er vlot in en hij heeft ook gedronken.
Alleen Joep vindt het allemaal maar retespannend en wil steeds op Rocco fietsen :-X
#3328345
Ja, een kippenpootje ;D (met dank aan Koekje ?)
Ooo, hij keek zó uiig gister toen hij aan het wakkerworden was...

Ik was de Traumeel vergeten te geven maar ik heb even de dosering opgezocht en hij krijgt er vandaag elke anderhalf uur 1 (even een wekkertje zetten voor mezelf dat ik 't niet vergeet!)
#3328431
Dankjulliewel voor de beterschapswensen :-*
Lizzy schreef:Ahhhhhhhh, smurfje :-* :-* :-* :-* :-*

Synulox is AB. Dus als je probiotica in huis hebt, kan ik je aanraden dat te geven. Dat verminderd de bijwerkingen van de AB en helpt de darmen ook herstellen na de kuur.

Beterschap met je knaapje :-* :-* :-* :-*
O ja, daar dacht ik gister aan toen de da het woord 'antibioticum' liet vallen.
Hoeveel kan ik geven ? Ik heb BioKult in huis wat ik zelf gebruik.
Ik heb 1 capsule opengemaakt en in een beetje yoghurt gedaan.
#3328436
- pien - schreef:Dankjulliewel voor de beterschapswensen :-*



O ja, daar dacht ik gister aan toen de da het woord 'antibioticum' liet vallen.
Hoeveel kan ik geven ? Ik heb BioKult in huis wat ik zelf gebruik.
Ik heb 1 capsule opengemaakt en in een beetje yoghurt gedaan.
Ik zou beginnen met 1/4 van de mensendosering. Dat opbouwen tot 1/2 van de mensendosering.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door