Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3328837
- pien - schreef:Bij een achterpoot is dat best ingewikkeld.
Gister had ik een verbandje gefröbeld maar dat lag er meteen weer af.
T-shirt heb ik maar is veel te groot met te wijde mouwen.
Is vet-wrap iets? Met watjes ertussen tegen de druk?
Ik zou er geen verband om doen, laten ademen lijkt me beter. En ik denk haast dat vetwrap over de hechtingen gaat schuren misschien...

Tegen evt viezigheid krijgen ze hier zonodig een medical pet shirt of sleeve aan. Ik zie dat er ook hind leg sleeves voor de achterpoten zijn.

Is een comfycone een optie?
#3328839
Eef+doggies schreef:Ik zou er geen verband om doen, laten ademen lijkt me beter. En ik denk haast dat vetwrap over de hechtingen gaat schuren misschien...

Tegen evt viezigheid krijgen ze hier zonodig een medical pet shirt of sleeve aan. Ik zie dat er ook hind leg sleeves voor de achterpoten zijn.

Is een comfycone een optie?
Die hind leg sleeve heb ik gezien, maar lijkt me niet echt lekker zitten.
Ik wilde iets fröbelen met een sok waar ik de tenen van afknip en wat 'plakband'.
Voor een achterpoot vind ik het knap ingewikkeld om iets te verzinnen om eromheen te doen.
#3328843
Is inderdaad lastig zo'n achterpoot.
Ik heb die MPS hind legs nog nooit gezien, maar het shirt en front legs zijn van zacht katoen. Ik vind het zelf fijn materiaal.

Maar kun je modder/viezigheid bij de wond voorkomen tijdens het uitlaten? Dan heb je misschien aan een comfy cone genoeg? Dan kan hij niet bij de hechtingen.
#3328874
- pien - schreef:Die hind leg sleeve heb ik gezien, maar lijkt me niet echt lekker zitten.
Ik wilde iets fröbelen met een sok waar ik de tenen van afknip en wat 'plakband'.
Voor een achterpoot vind ik het knap ingewikkeld om iets te verzinnen om eromheen te doen.
Ik gebruikte een legging voor Gijs. Nu had Gijs ook mijn maat legging, en da's bij Rocco natuurlijk ook wel anders... maar bij de zeeman ofzo hebben ze ook vast goedkoop kleine leggings.

Die sleeve van mps kun je volgens mij alleen vastmaken aan een mps zelf, dat is waarom ik er toen niet voor gekozen heb. Te warm en te veel zeg maar.
#3328881
eelke schreef:Ik had hem zo geknipt dat ik hem aan de bovenkant op zijn rug gewoon vast kon knopen;

Afbeelding
Dankjewel, dat is natuurlijk ook een mogelijkheid!
Bleef het zitten dan op z'n rug?
Rocco heeft lekkere billen, maar ze zijn maar heel klein.
Ik moet trouwens zeggen dat hij er heel goed vanaf blijft sinds vandaag!
Gisteren had ik er ook wat op gesmeerd...hmm, zou hij de Rescue-zalf lekker gevonden hebben?
Ik durf er geen Chi op te smeren omdat het een beetje kan prikken :-\ Daar bleef hij in elk geval vanaf toen ik dat ooit op z'n andere knie had gesmeerd.
#3328888
Bedenk je wel dat een Russell heel lenig is hoor
Ik zou er dus niet blindelings op vertrouwen dat ie eraf blijft
Het kan ook een trigger zijn tot dat zal ik er effe vanaf halen , en dan worden de hechtingen als het tegenzit ook bewerkt
#3328913
- pien - schreef:Die hind leg sleeve heb ik gezien, maar lijkt me niet echt lekker zitten.
Ik wilde iets fröbelen met een sok waar ik de tenen van afknip en wat 'plakband'.
Voor een achterpoot vind ik het knap ingewikkeld om iets te verzinnen om eromheen te doen.
Ik heb bij Spot een verbanden om de poot gehad dat ik gefixeerd heb met een zelfklevende elastisch windsel, zoiets als dit https://www.medpets.nl/petflex/?gclid=E ... gLLUPD_BwE maar dan gewoon van het Kruidvat. Lijkt hierop; http://www.wondbedekkers.nl/windsels/el ... t-rood.jpg bij ons werkte dat goed, en je zit niet met tape dat niet op haren blijft plakken.

Daaronder had ik gaasjes zitten. Evt kan je nog een vettig gaas pakken dat niet aan de wond plakt, of een inlegkruisje. Dat neemt ook vocht op maar plakt niet.
#3328926
Siberienne schreef:Ik heb bij Spot een verbanden om de poot gehad dat ik gefixeerd heb met een zelfklevende elastisch windsel, zoiets als dit https://www.medpets.nl/petflex/?gclid=E ... gLLUPD_BwE maar dan gewoon van het Kruidvat. Lijkt hierop; http://www.wondbedekkers.nl/windsels/el ... t-rood.jpg bij ons werkte dat goed, en je zit niet met tape dat niet op haren blijft plakken.

Daaronder had ik gaasjes zitten. Evt kan je nog een vettig gaas pakken dat niet aan de wond plakt, of een inlegkruisje. Dat neemt ook vocht op maar plakt niet.
Aha, dat is vetwrap begreep ik.
Rocco blijft er van af en het ziet er netjes uit, maar voor de zekerheid neemt meneer pien het mee met de boodschappen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door