Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3326308
Wat moet een mens toch zonder Barfplaats! :biggrin2:
Sorry, maar ik heb weer een vraagje.

Ik ben vandaag met het Spaanse Duo naar de DA geweest.
Afbeelding
Even een foto voor de gezelligheid ;).
(Harry 8 jaar links, Vito bijna 9 maanden rechts)

Bij Harry is er o.a. bloed afgenomen om te checken of zijn organen het nog goed doen i.v.m. Leishmania.

Dan Vito; ontstoken ogen, rare nagels en kale plekjes op zijn kop. Eigenlijk alleen aan de onderkant.
Ik dacht gelijk aan Leishmania. Dus ook voor hem is er bloed geprikt.
De uitslagen krijg ik morgen of overmorgen. Tot zover gaat het goed.

Maar dan; de DA heeft ook een afkrabsel onderzocht van 1 van de kale plekjes en daar zag ze 1 Demodex-mijtje.
Ze wilt ook even de uitslag afwachten van de Leishmania titer, maar ze heeft voor hem wel Simparica meegegeven. 3 pillen voor 3 maanden.
Meneer Google maakt mij eigenlijk een beetje "bang". Kan ik dit nu al geven? Moet ik wachten op de uitslag van de LM titer?
Mijn eerste gedachte was eigenlijk om die troep terug te brengen en mijn geld terug te vragen. Maar wat dan?

Dit is een foto van de kale plekjes;
Afbeelding
Inmiddels heeft hij er al meer. De foto is van 1,5 a 2 weken geleden.


Hebben jullie een idee wat te doen?

Bedankt alvast! :bigarmhug:
Laatst gewijzigd door Joyce1985 op wo 27 jun 2018, 19:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#3326313
Ik heb afgelopen voorjaar Simparica gegeven. 1 pil. Ik heb tot in het najaar dode teken van mijn hond gehaald. Ik zou dus zeker niet iedere maand een pil geven. Het schijnt wel enorm goed te werken tegen demodex.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Ina
#3326326
Ik zou voor nu absoluut even wachten tot de uitslag binnen is van het bloedonderzoek voordat ik iets zou geven wat zo heftig is/klinkt
Als er eventuele actieve Leish is momenteel is bijna alles een belasting en zal het alleen maar verergeren

Ik weet dat er eventuele alternatieven zijn voor de behandeling van Demodex (bijv. van de Huisdierendokter) die mij in geval van Leish beter lijken als iets zwaar chemisch

Ik hoop voor jullie dat de uitslag mee gaat vallen


Klein ps-je... ken de de facebook groep Mijn Hond Heeft Leishmania. Wat Nu?, daar zitten heel veel mensen met ervaring voor als je eventueel nog vragen hebt over behandelingen.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3326327
Ik vind dit wel informatief (hoewel iets te commercieel naar mijn smaak, maar goed, om aan te geven dat het zonder gif kan).
De kans is groot dat Vito een combinatie van al deze factoren heeft - stress door zijn verhuizing (kennel - vliegtuig - wennen aan een huis), overvaccinatie (tenminste al mijn spanjaarden hebben al hun vaccins in 1x tegelijk gehad :o ) en daardoor een dip in de weerstand, etc.
Ik denk dat Thuja 200C om de schadelijke effecten van vaccinatie terug te dringen een goed idee is en verder rustig bouwen aan zijn weerstand. Bijvoorbeeld dagelijks bonebroth voor zijn darmen.
Misschien zelf een smeerseltje maken voor de plekjes. Bijvoorbeeld kokosolie met neemolie - om de huid tot rust te brengen, secundaire bacteriele infectie te voorkomen en neem tegen de demodex zelf.
Het kan wel een paar maanden duren, maar het is niet besmettelijk en zeker niet dodelijk, dus je kan best proberen om het zonder dat agressieve gif te doen. Waarschijnlijk kan Vito het bijna alleen als zijn weerstand langzaam maar zeker toeneemt.
Demodex zelf is nooit een losstaande aandoening, er is altijd een onderliggend probleem. Pak dat probleem aan, en de demodex verdwijnt vanzelf.

https://peterdobias.com/blogs/blog/1562 ... t-and-diet
Door hamada
#3326329
Hier heeft Vlek 1 1/2 jaar geleden 1x Bravecto gekregen i.v.m. demodex. Ik twijfelde ernstig, maar omdat ze er erg aan toe was, pippetten onvoldoende hadden geholpen en het ging om een eenmalige dosering heb ik het wel gegeven. De Demodex is inderdaad verdwenen, maar kijkend naar het teken en vlooien verhaal zaten we inderdaad een jaar later nog vlo en teekvrij. Ze heeft dus geen herhaalde dosering gekregen.
Haar weerstand (ook i.v.m. heftige ontstekingen van anaalklieren, vulva, wondjes) hebben we met CBD olie verbeterd.
Succes en sterkte met je kanjers.
Door Lizzy
#3326400
Wat een leuk stel :smitten:

Ik zou zeker de uitslag Leishmania afwachten en geen behandeling met gif in zetten. Als je hond Leishmania heeft, zou ik er al helemaal geen gif op gooien! Ik zou het sowieso eerst natuurlijk proberen.

Hier nog een (helaas weer Engels) website met natuurlijke middelen: http://www.dogsnaturallymagazine.com/de ... e-in-dogs/

Lukt dat of zal ik een Nederlandse samenvatting maken?
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3326595
hannabelgje schreef:Ik heb afgelopen voorjaar Simparica gegeven. 1 pil. Ik heb tot in het najaar dode teken van mijn hond gehaald. Ik zou dus zeker niet iedere maand een pil geven. Het schijnt wel enorm goed te werken tegen demodex
Zo, dan is het zeker heftig spul! Als ik het al ga geven, dan ga ik het zeker geen 3 maanden achter elkaar geven!
Bedankt!
Ina schreef:Ik zou voor nu absoluut even wachten tot de uitslag binnen is van het bloedonderzoek voordat ik iets zou geven wat zo heftig is/klinkt
Als er eventuele actieve Leish is momenteel is bijna alles een belasting en zal het alleen maar verergeren
Ik weet dat er eventuele alternatieven zijn voor de behandeling van Demodex (bijv. van de Huisdierendokter) die mij in geval van Leish beter lijken als iets zwaar chemisch
Ik hoop voor jullie dat de uitslag mee gaat vallen
Klein ps-je... ken de de facebook groep Mijn Hond Heeft Leishmania. Wat Nu?, daar zitten heel veel mensen met ervaring voor als je eventueel nog vragen hebt over behandelingen.
Ja, dat was inderdaad ook mijn gedachten, nadat ik het gelezen wat Simparica precies is.
Op dit soort reacties hoopte ik inderdaad, bedankt! :-*
Iets dat zo chemisch is ga ik zeker niet geven.
Ik ben nog niet gebeld vandaag met de uitslag, dus ik hoop morgen!
Oh super, bedankt voor de tip! Die FB-pagina ken ik nog niet. Ik ga me zo gelijk aanmelden.
Spikkelneus schreef:Ik vind dit wel informatief (hoewel iets te commercieel naar mijn smaak, maar goed, om aan te geven dat het zonder gif kan).
De kans is groot dat Vito een combinatie van al deze factoren heeft - stress door zijn verhuizing (kennel - vliegtuig - wennen aan een huis), overvaccinatie (tenminste al mijn spanjaarden hebben al hun vaccins in 1x tegelijk gehad :o ) en daardoor een dip in de weerstand, etc.
Ik denk dat Thuja 200C om de schadelijke effecten van vaccinatie terug te dringen een goed idee is en verder rustig bouwen aan zijn weerstand. Bijvoorbeeld dagelijks bonebroth voor zijn darmen.
Misschien zelf een smeerseltje maken voor de plekjes. Bijvoorbeeld kokosolie met neemolie - om de huid tot rust te brengen, secundaire bacteriele infectie te voorkomen en neem tegen de demodex zelf.
Het kan wel een paar maanden duren, maar het is niet besmettelijk en zeker niet dodelijk, dus je kan best proberen om het zonder dat agressieve gif te doen. Waarschijnlijk kan Vito het bijna alleen als zijn weerstand langzaam maar zeker toeneemt.
Demodex zelf is nooit een losstaande aandoening, er is altijd een onderliggend probleem. Pak dat probleem aan, en de demodex verdwijnt vanzelf.

https://peterdobias.com/blogs/blog/1562 ... t-and-diet
Bedankt! :-* Ik ga er morgen even voor zitten om de Engelse site door te worstelen! ;)
Dat dacht ik inderdaad ook. Het is allemaal heel veel in 1x voor een hond. Vito heeft ook alle entingen in 1x tegelijk gekregen. Dat kan ook bijna niet anders dan dat daar een reactie op komt. En dan zeker in combinatie met de reis en het verhuizen.
Kan ik Thuja 200C ook in Nederland kopen? :-[ Als ik op deze naam zoek, dan vind ik iets van Thuja D6 is dat hetzelfde?
En de bone broth, bedoel je het zelf maken of zo kopen? Meneer Google brengt mij aardig in de war ::) :P
Ik ga ook op zoek naar neemolie, voor het smeeltje! Bedankt voor alle tips. Ik ben er blij mee!!
Dat denk ik ook wel, dat hij het zelf kan.
Ik zat nog even foto's terug te kijken; begin december had hij nog helemaal geen plekjes op zijn kop en een week of 3 later zijn er een heleboel kale plekjes. Gek he dat dat zo snel kan gaan?
Ik heb ook antibiotica zalf gekregen voor zijn ogen. Dit heb ik ook nog niet gesmeerd. Eigenwijs als ik ben ::). Ook die ontstoken ogen komen ergens vandaan zou je denken, toch? Ik had zelf al wel andere druppels gekocht (similasan nr 2), kan ik hier wel mee doorgaan of ook beter even stoppen?
Sorry, wat een vragen allemaal! :-[
hamada schreef:Hier heeft Vlek 1 1/2 jaar geleden 1x Bravecto gekregen i.v.m. demodex. Ik twijfelde ernstig, maar omdat ze er erg aan toe was, pippetten onvoldoende hadden geholpen en het ging om een eenmalige dosering heb ik het wel gegeven. De Demodex is inderdaad verdwenen, maar kijkend naar het teken en vlooien verhaal zaten we inderdaad een jaar later nog vlo en teekvrij. Ze heeft dus geen herhaalde dosering gekregen.
Haar weerstand (ook i.v.m. heftige ontstekingen van anaalklieren, vulva, wondjes) hebben we met CBD olie verbeterd.
Succes en sterkte met je kanjers.
Dankjewel!!
Jeetje, wat een heftig spul is dat allemaal he? En dan adviseren ze gewoon om het iedere maand te geven...
Bedankt voor de CDB-olie tip, die onthoud ik ook even!
Lizzy schreef:Wat een leuk stel :smitten:
Ik zou zeker de uitslag Leishmania afwachten en geen behandeling met gif in zetten. Als je hond Leishmania heeft, zou ik er al helemaal geen gif op gooien! Ik zou het sowieso eerst natuurlijk proberen.
Hier nog een (helaas weer Engels) website met natuurlijke middelen: http://www.dogsnaturallymagazine.com/de ... e-in-dogs/
Lukt dat of zal ik een Nederlandse samenvatting maken?
Dankje! :-*
Ja, dat ga ik zeker doen inderdaad. Gif bij een hond met Leishmania is zeker geen goed plan.
Nou, ik durf het bijna niet te vragen, maar mocht jij tijd/zin hebben om een samenvatting te maken, dan ben ik daar heel blij mee!!!

Ik plaats in de beginpost even een foto van de plekjes. Deze foto is van een week of 2 geleden, hij heeft nu helaas al meer plekjes. Vooral aan de onderkant van zijn kop. Het is een beetje een rare foto, het reuzenkind lag namelijk te slapen :biggrin2:
Door src_esther
#3326609
Op de foto met de kale plekjes vallen mij vooral de kale ogen op, op de eerste foto's die je van hem deelde had hij dat niet. Zou actieve LM kunnen zijn. Hopelijk niet.

Ko kwam met een flesje LeisGuard met de uitleg dat dat voor de eerste stressvolle periode was.
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3326720
src_esther schreef:Op de foto met de kale plekjes vallen mij vooral de kale ogen op, op de eerste foto's die je van hem deelde had hij dat niet. Zou actieve LM kunnen zijn. Hopelijk niet.
Ko kwam met een flesje LeisGuard met de uitleg dat dat voor de eerste stressvolle periode was.
Ja, inderdaad. Het Leishmania-brilletje :(
Ik wacht nog in spanning af, want de dierenarts heeft helaas nog niet gebeld.
Zo'n flesje is een goed idee! Die eerste periode is natuurlijk erg stressvol. Als voelde Vito zich de eerste minuut al thuis; hij kwam binnen, ging languit op de bank liggen en was in dromenland! :smitten:

Spikkelneus schreef:Thuja D6 is iets potenter dan C200 (hoe hoger de verdunning, hoe potenter). Maar het lijkt me geen probleem - hoewel ik geen homeopaat ben.
Ik heb het volgens mij gevonden, als jij even zou willen kijken of dat is wat je bedoeld, zou dat heel fijn zijn! :-[

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... am-globuli
Bedoel je deze? Dit is als het goed is de C200.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3326737
Joyce1985 schreef:
Ik heb het volgens mij gevonden, als jij even zou willen kijken of dat is wat je bedoeld, zou dat heel fijn zijn! :-[

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... am-globuli
Bedoel je deze? Dit is als het goed is de C200.
Yes! dat is de goeie.

Ik zie dat er alleen staat 1x daags 1 dosis ::) lekker handig dat ze niet vertellen hoe lang dan....
Het is 3 dagen achter elkaar 1x daags 1 dosis (kinderdosis), en na 2-3 weken nog een keer 3 dagen 1 dosis.
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3327380
Goed nieuws!! Of beter gezegd; 2x goed nieuws!

Vito heeft geen Leishmania, maar inderdaad Demodex.
Het zal vast gek klinken, maar ik ben er blij mee.

Voor Harry ook goed nieuws; zijn bloed is goed, en ook met zijn organen is niks aan de hand.
Wat een opluchting! Zijn Leishmania titer was nog wel iets verhoogd, maar voor nu kan ik stoppen met de pillen!
:groupwave2:

Afbeelding
Spikkelneus schreef:Yes! dat is de goeie.

Ik zie dat er alleen staat 1x daags 1 dosis ::) lekker handig dat ze niet vertellen hoe lang dan....
Het is 3 dagen achter elkaar 1x daags 1 dosis (kinderdosis), en na 2-3 weken nog een keer 3 dagen 1 dosis.
Super, dankjewel! :-*
Ik heb het zaterdag gelijk besteld, morgen krijg ik het binnen.

Oke, super. Bedankt! Ga ik doen.
Dus na die 2x 3 dagen achter elkaar, kan ik ermee stoppen? Even voor de zekerheid hoor, voordat ik het straks verkeerd doe :-[
#3327397
Superfijn dat het geen leish is!!!!

En om je vraag te beantwoorden, ja, 2x 3 dagen Thuja C200 en that´s it. Homeopathie werkt anders dan je gewend bent, het zijn geen kuren, het zet het lichaam aan om zelf de problemen op te lossen en dus is vaak maar weinig nodig. Het is meer een duwtje in de rug.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door