Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3327892
Bedankt allemaal! :-*
Ik ben best een beetje heel erg opgelucht!
En dat bloedonderzoek kan natuurlijk nooit kwaad, nu weet ik (voor nu) zeker dat het geen LM is! :)

Ik had nog 1 vraag :-[ , ik heb gezocht, maar kan het niet echt vinden.
Als de Demodex "straks" weg is, kan dit dan ook weer terug komen als zijn weerstand weer een keer wat lager is?
Of is weg, gewoon echt weg?
Ben ik benieuwd naar en is uiteraard ook zeker iets om rekening mee te houden.
Spikkelneus schreef:Superfijn dat het geen leish is!!!!

En om je vraag te beantwoorden, ja, 2x 3 dagen Thuja C200 en that´s it. Homeopathie werkt anders dan je gewend bent, het zijn geen kuren, het zet het lichaam aan om zelf de problemen op te lossen en dus is vaak maar weinig nodig. Het is meer een duwtje in de rug.
Super, dankjewel! Ga ik doen! :-*
#3328005
Elke hond heeft demodex mijten bij zich. Die krijgen ze van mams tijdens het samen slapen/zogen. Drachtige (en pas bevallen) teefjes hebben namelijk een verminderde weerstand (dat moet, anders stoten ze de foeti af, dit geldt voor elk zwanger zoogdier). Pas geboren pups hebben ook een lagere weerstand, omdat deze nog niet volledig uitontwikkeld is. Deze combinatie zorgt ervoor dat de demodexen bij drachtige teefjes in aantal kunnen vermeerderen en vervolgens wandelen ze over naar de pups.
Demodex is bij normaal hond-hond contact niet besmettelijk, maar honden die urenlang tegen elkaar aan liggen zoals mama en pups en dan ook nog eens met allebei lagere weerstand, daarbij kunnen de demodexen overlopen van de een naar de ander.

Je hond zal dus altijd demodex mijten houden. En als er verminderde weerstand is, kan het weer opspelen. Toch is het meer een jonge honden aandoening, dus ik zou me er geen zorgen om maken!
Door Eef+Stippels
#3328011
Joyce1985 schreef:Goed nieuws!! Of beter gezegd; 2x goed nieuws!

Vito heeft geen Leishmania, maar inderdaad Demodex.
Het zal vast gek klinken, maar ik ben er blij mee.

Voor Harry ook goed nieuws; zijn bloed is goed, en ook met zijn organen is niks aan de hand.
Wat een opluchting!
Heel fijn!!
Succes met de behandeling van de Demodex!
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3347061
Ik schop even Vito zijn topic omhoog.
Vito heeft een rare plek op zijn poot, nu al best een tijd.
En ik krijg het maar niet voor elkaar dat het helemaal verdwijnt.
Hij blijft er gewoon niet vanaf! >:(

Het begon als een klein plekje van een halve cm, nu is het zeker al een cm of 4 a 5.
Afbeelding
Wel in hartjesvorm, dat dan weer wel!

Het bloed dat er nu bij zit, dat zie ik niet elke keer.
Ligt er maar net aan of hij eraan heeft gezeten.
Voor mijn gevoel is zijn poot daar ook wel wat dik.
Afbeelding

Verder op zijn poot, begint een ander nieuw klein plekje.
Deze krijg ik niet goed op de foto.

Kan dit een Demodex plek zijn?
Is het iets anders? Of zeggen jullie; naar de DA ermee!

Sorry voor de onsmakelijke foto's! :-[
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3347243
Lizzy schreef:Dat kan hoor, maar ik ging hier zeker mee naar de dierenarts.
hannabelgje schreef:Dierenarts inderdaad. Lijkt wel of er iets in zit wat aan het vervelen is. (Wat schattig in hartjesvorm)
Bedankt!
Ik had stiekem via mijn telefoon gisteren jullie antwoorden al gelezen, en gelijk de DA gebeld.
Deze week zaten ze al propvol, dus ik ga morgenochtend "even" naar het spreekuur.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er iets in zit. Ik maakte de foto, nadat Vito er weer aan het gezeten.
Hij knaagt en likt eraan tot bloedens toe. En dan ineens, zit hij er weer dagen niet aan.

Deze foto is van 5 minuten geleden;
Afbeelding
Hier zie je wel, hoe dat andere plekje al is gegroeid (en daardoor duidelijker te zien is) sinds gisteren.
Daar word ik niet zo blij van :(

Stel het is Demodex, zijn zulke grote plekken dan ook op te lossen zonder gif?
Ik ben graag de dierenarts een stapje voor ;) :-[
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3347257
pearlsofpassion schreef:Geeft demodex geen korsten?
Als je via google gaat zoeken, dan zie je hele andere foto's inderdaad.
In januari (even uit m'n hoofd) had Vito ook Demodex plekjes, maar toen had hij ook geen korstjes.

Ik ben benieuwd morgen.

Dan kan de DA ook mooi even in zijn grote flaporen kijken, ik vind dat hij de laatste tijd veel met zijn kop aan het schudden is.
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3347258
pearlsofpassion schreef:Geeft demodex geen korsten?
Als je via google gaat zoeken, dan zie je hele andere foto's inderdaad.
In januari (even uit m'n hoofd) had Vito ook Demodex plekjes, maar toen had hij ook geen korstjes.

Ik ben benieuwd morgen.

Dan kan de DA ook mooi even in zijn grote flaporen kijken, ik vind dat hij de laatste tijd veel met zijn kop aan het schudden is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door