Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3325410
Mandarijn schreef:Ik was samen met mijn vader in een natuurgebied aan het wandelen en omdat ik aardig reactieve honden heb kijk ik altijd ver vooruit en links en rechts van mij. Zodat als ik een andere hond zie, mijn honden niet in een stresssituatie breng. Nu was deze eigenaar achter mij in mijn rug aan muisstil ons benaderd en zag ik hem pas op het allerlaatste moment. En dan moet ik er ook bij vertellen dat deze hond al een keer op Bas gevlogen is. Toen is die hond over een hek/poort waar galloway runderen achterstaan gesprongen en direct op Bas gevlogen. De eigenaar had zijn hond toen loslopen en liep zelf honderden meters verder en met zijn rug naar de hond toe. Mijn vader heeft toen op die hond gelegen en ben ik met mijn honden kunnen weglopen. Nu zat die hond vast. Dus toen gisteren die hond met eigenaar opeens zo dicht achter mij stond (op 5m) schrok ik daar wel van. En voordat ik wat kon ondernemen hingen de honden in elkaar. Ik baal daar zo ontzettend van, want ik was bijna bij mijn auto (stond op 25m van ons vandaan) en als ik hem had zien komen hadden mijn honden dus al in de auto gezeten.
Oh ja da’s inderdaad wel shit zeg. Echt niet fijn van de andere eigenaar. Maar je hebt geen ogen in je achterhoofd he? Dit soort dingen kunnen gebeuren. Neem het jezelf niet teveel kwalijk. Niet alles is te voorkomen..

Ik vind trouwens, een reactieve hond is nog wat anders als 1 die zulke gaten maakt. Vlakbij hadden ze een airedale, dat was water en vuur met mijn honden. Biderzijds aardig ‘reactief’. Dus we hielden altijd keurig afstand, tot daar een keer de poort open stond per ongeluk net toen ik langs kwam. Honden vliegen op elkaar, hoop herrie en lawaai maar uiteindelijk nul schade. Ik heb hier toch beetje vermoeden dat de andere eigenaar niet helemaal weet waar hij mee rondloopt...

Dappere pa heb jij trouwens, dat ‘ie de eerste keer zo op die hond dook!
#3326062
Gisteravond zag ik vocht uit de wond komen. Die was dicht gegaan door het gestolde bloed. Heb een doekje gepakt om het op te deppen en daarbij duwde ik lichtjes op de wond. Er kwam zalm roze wat dikker vocht uit. Nu heb ik voorzichtig dat vocht voorzichtig uit de wond geduwd. Dat werd een worstje van wel 10cm. Komt dit vocht door een ontsteking? Want ik voel geen gloeiende huid bij Bas. Ik controleer elke dag met de bovenkant van mijn hand zijn huid daar om te voelen of die warmer is/gloeit.
#3326065
Mandarijn schreef:Gisteravond zag ik vocht uit de wond komen. Die was dicht gegaan door het gestolde bloed. Heb een doekje gepakt om het op te deppen en daarbij duwde ik lichtjes op de wond. Er kwam zalm roze wat dikker vocht uit. Nu heb ik voorzichtig dat vocht voorzichtig uit de wond geduwd. Dat werd een worstje van wel 10cm. Komt dit vocht door een ontsteking? Want ik voel geen gloeiende huid bij Bas. Ik controleer elke dag met de bovenkant van mijn hand zijn huid daar om te voelen of die warmer is/gloeit.
Zo te lezen is dit "wond vocht" en niet perse vocht van een ontsteking.
#3326165
Toch maar even naar de DA geweest. De AB-kuur wordt verlengd. Verder is er wat van het wondvocht afgenomen voor een kweek. De antibiotica lijkt niet echt aan te slaan en Bas heeft een verdikking onder de huid. Het lijkt op een ontsteking. En de wond begint pijn de doen. Mag er niet meer aan komen van Bas.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door