Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#3324892
Fijne kerst allemaal!

Voor een vriendin heb ik een vraagje. Ze heeft een klein hondje (weet het ras niet meer) die last heeft van plekjes op zijn buik. In juni voor het eerst, toen is het 4 maanden weggeweest en nu begint het weer. Baloe heeft erg veel jeuk en de plekjes verharden nu ook (olifantenhuid). Op advies van mij heeft ze het voer bekeken (ze geeft brokken) en dentastix. ze is nu gestopt met de dentastix. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb het idee dat het aan het voer ligt......
baloe plekje.jpg
baloe plekje.jpg (101.89 KiB) 1425 keer bekeken
Door Lizzy
#3324901
Jij ook een fijne kerst!

Ik moet je zeggen dat ik het niet herken en het ook niet weet wat het is. Het ziet er wel een beetje eigenaardig uit. Ik zou ermee naar de dierenarts gaan en in overleg een biopt laten nemen.

Dentastix is inderdaad met recht Rommel :-X :-X :-X (met hoofdletter R en dan druk ik mij nog subtiel uit).
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#3324916
Dank je wel Lizzy! Ze was in juni al bij de DA geweest en kreeg een zalfje die niet werkte. Ze dacht zelf aan pollen, maar die zijn er nu bijna niet meer en de plekken zien er toch wel raar uit. Zal het aan haar doorgeven dat ze eerst moet laten onderzoeken wat het is ipv meteen een zalfje (zal wel prednison zijn) erop smeren. En ja, dentastixs zijn rommel!
Door tt-tjes
#3325054
Als ik de foto zie dan zit het alleen op zijn pielemoos? Heeft ie een voorhuidontsteking? Of een blaasontsteking?
Ik herken dit van Balou. En die bleef aan het soppen aan zijn moos, zodanig dat daar uiteindelijk ook zo'n harde zwarte plek zat. Een soort van likgranuloom. Waardoor hij in een visieuze cirkel terecht kwam.
Iom Maarten Kappen is dat toen weggehaald onder narcose en gehecht. Weken lang een incontinentie buikband om gehad zodat hij er niet aan kon likken om het te doorbreken en ab zalf om op de wond te smeren. Toen het genezen was nog een poos de buikband om gehouden.
Nu heeft ie weer een mooie roze pielemoos en poetst zich weer op een normale manier.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door