Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pluk
#3324418
Border Bandit schreef:Bedankt Pluk!!
Bij de tuinen ligt de grens voor verzenden lager, dus heb ik daar gekeken. ;)

Zou dit de goede zijn? Deze producten zijn echt helemaal nieuw voor mij.

http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr ... s-60004741

http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr ... r-60033028
Ik schrik van de prijs van die psyllium!!!
Bij kruidvat hebben ze die echt veel goedkoper: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-psylliumvezels/p/21923

Ik gebruik die indien nodig en gooi t bij Scott zo over z'n voer.

Bij kurkuma schijn je nogal veel kwaliteit verschillen te hebben. Ik heb zelf die van Jacob Hooij maar die van Pit pit is beter geloof ik.
#3324421
Hier gebruiken we ook de kurkuma van pit en pit, maar ik heb ook wel de goedkope kurkuma van de Turkse winkel gegeven.
Eigenlijk merkte ik geen verschil, maar ik ga er van uit, dat de biologische toch echt wel beter zal zijn.
Bij de psyllium husk van de Kruidvat zit inuline bij in. Wat dat is, weet ik niet, maar als het niet zuiver is, zou je net zo goed de digest even kunnen blijven geven. Het is misschien toch lastig om voor de feestdagen nog de bestelling binnen te krijgen.
Voor het stomen, of koken van het voer zou ik echt even contact met Lizzy opnemen. Het wordt een beetje lastig met het botgedeelte.
Ik zou er maar van uit gaan, dat de arts echt wel weet wat hij doet en op hem vertrouwen.

Hanny
#3324422
Je kunt allebei de produkten bij Pit en pit bestellen. Wel verzendkosten, maar dat val mee.
De biologische kurkuma is helemaal niet prijzig. Wel aanmaken met een olie en peper er bij. Vlozaad zag er ook zuiver uit.
Ze leveren echt snel, dus waarschijnlijk heb je het nog net voor de feestdagen in huis.

Hanny
#3324428
Hanny schreef:Hier gebruiken we ook de kurkuma van pit en pit, maar ik heb ook wel de goedkope kurkuma van de Turkse winkel gegeven.
Eigenlijk merkte ik geen verschil, maar ik ga er van uit, dat de biologische toch echt wel beter zal zijn.
Bij de psyllium husk van de Kruidvat zit inuline bij in. Wat dat is, weet ik niet, maar als het niet zuiver is, zou je net zo goed de digest even kunnen blijven geven. Het is misschien toch lastig om voor de feestdagen nog de bestelling binnen te krijgen.
Voor het stomen, of koken van het voer zou ik echt even contact met Lizzy opnemen. Het wordt een beetje lastig met het botgedeelte.
Ik zou er maar van uit gaan, dat de arts echt wel weet wat hij doet en op hem vertrouwen.

Hanny
Inuline is een andere naam voor FOS oftewel fructo-oligosaccharide. Inuline komt voor in de wortels van planten die groeien in koud-gematigde gebieden (bijvoorbeeld alant (Inula), cichorei, aardpeer, bataat, dahlia[1], paardenbloem, schorseneer en artisjok[2]). Het heeft een pre-biotisch effect. Kan niet opgenomen worden in de darm maar sommige (goede) bacteriën kunnen het wel omzetten. Daardoor verbetert de samenstelling vd darmflora.
#3324476
Oh jongens (dames volgens mij! ;)), bedankt voor alle reacties!

Ik heb flink zitten zoeken en uiteindelijk toch alles bij pit&pit besteld.
Inderdaad, vanwege die toevoeging in de kruidvat-variant, heb ik dat nu even niet aangedurft. Het zal geen kwaad kunnen, maar dr. P. Mandigers zei duidelijk: zonder toevoegingen.

He, dan heb ik niet goed gekeken. Ik heb wel op beide gezocht bij de AH, maar kon een van de twee niet vinden.

Weet je, ik moet het toch allebei hebben en bij pit&pit kon dat, dan ben ik er voor nu, in 1 x klaar mee. ;)
Misschien betaal is nu iets te veel voor een van de twee, maar ik mis nu de energie om het helemaal uit te zoeken bij alle winkels.
#3324477
Hanny schreef:Je kunt allebei de produkten bij Pit en pit bestellen. Wel verzendkosten, maar dat val mee.
De biologische kurkuma is helemaal niet prijzig. Wel aanmaken met een olie en peper er bij. Vlozaad zag er ook zuiver uit.
Ze leveren echt snel, dus waarschijnlijk heb je het nog net voor de feestdagen in huis.

Hanny
Hier heeft dr. P. Mandigers niks over gezegd.
Ik moest bij elke maaltijd een mespuntje kurkuma én een klein theelepeltje Phyllium husk toevoegen.
#3324486
Er wordt gezegd, dat kurkuma aangemaakt moet worden met olie en peper.
Het is jouw keuze en zijn al, of niet goed advies.
Gewoon een beetje over zijn voer en klaar.
Niet moeilijk doen. Misschien t.z.t. wel met olie en peper, maar nu, voor je eigen gemoedsrust maar zijn advies opvolgen.

Hanny
#3324487
Ja leuk, dat advies van Paul, maar Hanny heeft gelijk. Kurkuma is in gewone poedervorm niet opneembaar..... Dus je kunt best een mespunt toevoegen, het gaat alleen niks doen. Ben wel blij hoor dat Paul al wat milder denkt over wat alternatieve behandelingen, maar ja, dit advies is nauwelijks zinvol. Ik zou dus toch echt Golden Paste maken en daar een mespuntje van over het eten doen.
#3324495
Nou, ben ik eventjes superblij met Barfplaats en de alertheid van Hanny!

Ok. Hoe maak ik precies die Golden Paste?
En wat doet die peper dan? Moet dat echt?

Ik heb olijfolie voor bakken, braden en wokken.
En ik heb olijfolie voor salades en dressings.

Zeg het maar, ik wil het beste voor Bandit.

(sorry, ik ben zó moe, zelf denken en uitzoeken zit er eventjes niet in)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door