Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3324266
Vallen er ook echt plukken haar uit? Ruikt de hond anders dan anders?

Ik moest ook ineens denken aan het boek van Shawn dat ik ooit vertaald heb voor op Barfplaats:

Bacteriele infectie: huidproblemen door bacteriën zijn een veel voorkomende diagnose. Ze noemen het ook wel bacteriele folliculitis, pyoderma. De oorzaak is vaak de staphylococcus intermedius. Het is een bacterie die van nature aanwezig is op de huid van de hond. Deze bacteriele huidinfectie heeft eigenlijk altijd een onderliggende oorzaak zoals een allergie, een parasitaire infectie of een hormonaal probleem zoals een te snel werkende schildklier of Cushing. Niet behandelde demodex kan ook lijden tot een ernstige bacteriele infectie. Mijn ervaring is dat honden met een chronische bacteriele huidinfectie vaak atopische dermatitis hebben. Een allergische huid is geen normale huid en daarom gevoeliger voor infectie. Allergische honden zijn juist gevoelig voor secundaire huidinfectie door immuun problemen, door het beschadigen van de huid door krabben en likken wat de buitenste beschermlaag van de huid beschadigd en door langdurig gebruik van cortico’s.

Vermoed een bacteriele infectie als je kleine rode bultjes op de huid ziet, puistjes op de huid ziet en/of korstjes op de huid ziet. Een kortharige hond die eruit ziet alsof hij door de “motten is aangevreten” lijdt ook vaak aan een bacteriele infectie. Houdt voor ogen dat deze bacteriele infecties vrijwel altijd het gevolg zijn van een ander onderliggend probleem, vooral als de hond chronische infecties heeft.

Hier staat het: viewtopic.php?t=117582

Kokosolie is inderdaad goed. Maar, dan moet je wel echte goede kokosolie hebben, anders is het dweilen met de kraan open en heeft het toedienen eigenlijk nul zin. Beetje leesvoer over kokosolie: http://moniquevandervloed.nl/kokosolie- ... wel-welke/

Visolie is goed. Ook daar heb je een goed merk nodig. Doils of Solgar maar ook de wilde zalmolie van Grizzly vind ik goed.

Golden Paste is dus ook goed.

Heeft hij antibiotica gehad voor deze klacht?
Gebruikersavatar
Door lieven.stephanie
#3324269
Chery geen probleem hoor . neen er vallen geen plukken haar uit... heeft reeds lang AB gekregen...werd toen minder maar niet volledig weg, artsen snappen het zelf niet... bedankt vr de lezing ik lees dadelijk na. Je zou soms denken dt hij in de netels gevallen is... dat komt op en trekt dan langzaam weg....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door