Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inni
#3323470
Ik ben al een tijdje aan de gang met Boy: Een maltezer van 3.5j. Hij heeft regelmatig aan één of meerdere tenen een geirriteerd randje om de nagel. Ik waste zijn pootjes nu nog 2x per week met Malaseb shampoo. De da gaf me nu Adaxio shampoo mee maar ik heb de indruk dat dat niet zo goed werkt. Iemand van jullie ervaring met deze producten? Boy heeft een enorm dikke vacht en ik zorg ervoor dat ik meerdere keren per dag zijn pootjes droog maak met de fohn zodat het niet kan gaan smetten. Net toch weer wat rode verkleuring aan de randjes van een paar tenen.
Door Lizzy
#3323482
inni schreef:Ik ben al een tijdje aan de gang met Boy: Een maltezer van 3.5j. Hij heeft regelmatig aan één of meerdere tenen een geirriteerd randje om de nagel. Ik waste zijn pootjes nu nog 2x per week met Malaseb shampoo. De da gaf me nu Adaxio shampoo mee maar ik heb de indruk dat dat niet zo goed werkt. Iemand van jullie ervaring met deze producten? Boy heeft een enorm dikke vacht en ik zorg ervoor dat ik meerdere keren per dag zijn pootjes droog maak met de fohn zodat het niet kan gaan smetten. Net toch weer wat rode verkleuring aan de randjes van een paar tenen.
Is er een oorzaak bekent van de irritatie? Is er bijv. wel eens een afkrabsel genomen?
Door inni
#3323489
ja, niks gevonden. Volgens één van de bezochte da zou het ook wel 's kunnen door z'n dikke vacht die tussen zijn nagelrand geraakt, ik kan die uitleg niet aannemen. Een allergie ?? maar hij reageert soms weken niet en dan ineens weer wel terwijl hij steeds hetzelfde te eten krijgt. Hetzelfde met een contact allergie.... hij loopt de laatste maanden alleen nog in de tuin om die dingen uit te kunnen sluiten. Ondertussen ben ik ook regelmatig zijn poten, snoet en poeper blijven wassen. Boy is langharig en 2x per week hem helemaal wassen en ingezeept 10 minuten laten weken is niet echt makkelijk. Hem drogen met waterblazer/ fohn duurt min 2uur. Straks nog maar 's zijn pootjes kort zetten en proberen om terug malaseb in huis te krijgen. Zilvershampoo en zilverspray heb ik ook nog in huis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door