Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rob_D
#3323139
Om onze oude dame maar eerst netjes voor te stellen, Amy 15 jaar oud, een lieve oude rasloze dame.

Vorige week maakte mevrouw ineens twee misstapjes naar links, daarna niets meer aan de hand. Maandagochtend vonden we haar hijgend in de keuken, zittend, gewoon weer opgestaan en buiten een rondje gelopen. Eergisteren een grote wandeling gedaan en twee uur later kon ze niet meer opstaan, meteen naar dierenarts gegaan, die dacht aan ontsteking in de ruggenwervel, mevrouw lijd al 6 jaar aan spondylose, dus gek zou het niet zijn, haar ogen waren toen rustig. Pijnstilling meegekregen.

Volgende dag keek ik 's middags naar haar en gingen haar ogen van links naar rechts, wederom naar dierenarts, deze dacht aan GVS. Nu 24 uur later is het absoluut niet verbeterd, mevrouw valt meteen om, ogen blijven maar naar links en rechts gaan. Verder is ze er overigens erg rustig onder, zelf eten en drinken gaat niet, maar als je haar voert eet en drinkt ze wel gewoon.

Koorts of zo lijkt ze niet te hebben, het kwam vooral zo plotseling, zo wandel je nog met haar en is ze nog zo enthousiast, zo kan ze niets meer....

Wie heeft zelf wel eens gvs meegemaakt, en wat was de hersteltijd of zou het nog een andere oorzaak kunnen hebben?

Rob
Door eelke
#3324198
Wat naar, en ik zie dat je ook nog geen reactie's had gehad.

Hoe gaat het nu met je hond? Ik heb er helaas geen ervaring mee, wel meerdere leden, dus hopelijk reageert er iemand met ervaring nu ik je bericht naar boven 'schop'.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3324214
Zie dit topic nu pas.
Hier 3 honden met GVS gehad. De ene wat erger dan de andere, maar ze zijn er allemaal van hersteld. Wel hielden 2 permanent hun kopje wat scheef en eentje had moeite met eten uit de bak pakken en vooral drinken had ze moeite mee. Dat kwam omdat ze zich niet goed kon oriënteren en haar motoriek was ook niet meer zo goed. Maar ze hadden geen pijn ofzo en nog een goede kwaliteit van leven. De hersteltijd was wisselend van 14 dagen tot meerdere weken.
Ik denk dat Amy eerst iets anders had en daarna GVS erbij kreeg als ik het zo lees. Bij GVS hoort nl. volgens mij altijd dat de ogen snel heen en weer gaan en dat had ze eerst niet toch?
Sterkte en beterschap voor je meisje!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door