Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Svejo
#3322698
Casper is getest door Medisynx op advies van Erwin Gijtenbeek.

Dit is zijn uitslag;
Afbeelding

Candida zou door zijn hele lijf zitten omdat het in het bloed is aangetroffen.
Ondertussen ben ik nu 2 maanden vlees aan het koken voor hem.
De dagdosering
- 170 gram spiervlees
- 60 gram orgaanvlees
- 35 gram groente

Dan krijgt hij 2x daags Kolorex capsule (knijp ik leeg, dus alleen de olie)
En dan moet hij ook nog supplementen gebruiken
De basis supplementatie is:
- omega-3 olie ( Doils) dagelijks en levenslang
- Probiotica ( phytonics) dagelijks levenslang
- Multi-vitamine ( phytonics) drie maal per week levenslang

Ik kwam daar voor rugpijn na een hernia operatie. De pijn zou uit zijn maag- en darmstelsel komen. Vandaar de poging om zijn maag-darmen tot rust te brengen door eerst alles te koken.

Echter, sinds dit dieet heeft hij problemen, diarree, dagje niks, zachte poep, daarna soms een dag met normale poep om dan vervolgens weer aan de diarree te gaan. Moedeloos word ik ervan. Ik snap dat hij in het begin gaat ontgiften, maar 2 maanden lang.....?
Casper toont niet ziek.

Ik heb er geen goed gevoel bij, bij de test niet en ook dit dieet niet.
Waarom heb ik het toch gedaan? Hondje van 12 jaar oud, die door de rugproblemen en operatie fors achteruit is gegaan. Je grijpt alles aan in de hoop dat je hem een pijnvrij leven kunt geven.
Morgen ga ik terug naar Erwin Gijtenbeek, wordt er bloed afgenomen om zijn calciumwaarden te controleren.
Zijn dieet zal wel aangepast worden. Hoop dat ik niet meer hoef te koken, want dat is zooooo smerig om te doen.

Iemand ervaring met Candida Albicans?
Laatst gewijzigd door Svejo op di 05 dec 2017, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Siberienne
#3322700
Candida albicans is een gist die overal voorkomt en maag en darmen kan koloniseren. Antistoffen ertegen komen veel voor maar dat wil absoluut niet zeggen dat er sprake is van een allergie of een infectie. Ik heb grote twijfels bij dit soort testen. Maar goed, da’s mijn mening.
Door Svejo
#3322702
Dit is wat de arts schreef;

Candida Albicans
Dit is een ongewenste pathologische gist in de darm. Omdat er antistoffen zijn aangetoond in het bloed is deze nu systemisch aanwezig. Dat wil zeggen dat via de bloedbaan de Candida door het gehele lichaam zit. Kolorex is nu nodig om dit te bestrijden. Deze bestrijding is van levensbelang omdat de Candida de genezing stoort. De dosering is twee maal daags een capsule Dit moet nu twee maanden gegeven worden. Na twee maanden nemen we bloed om te zien hoever we staan met de bestrijding. Deze kuur Kolorex kan soms een jaar in beslag nemen.

Om heel eerlijk te zijn, ik heb er ook geen goed gevoel bij.
Ik had al bloed laten afnemen en thuis heb ik pas alle negatieve berichten rond deze test ontdekt.
Ik heb dit gedaan in de hoop dat ik zijn leven pijnvrij en aangenamer kan maken (waar ik nu ook grote twijfels bij heb)
Door src_esther
#3322758
Medisynx? Dubieus...
Waarom moet je koken? Ik zie geen enkel verband tussen het bestrijden van candida en het moeten koken van voedsel.
Ik zou denken dat met een dieet dat bestaat uit voornamelijk rauw vlees (BARF of KVV), het versterken van de weerstand en de correcte (!) medicatie candida goed bestreden kan worden. Kolorex lijkt mij niet de correct medicatie, eventueel misschien nuttig na genezing als de weerstand slecht is/blijft. Ik geloof niet in het bestrijden van candida door alleen een dieet en/of een 'natuurlijk'geneesmiddel als candida in het bloed aangetoond is, ik zou dan echt voor een (paarden)middel uit de reguliere geneeskunde gaan.
Door Svejo
#3322765
Ja, Medisynx staat in een heel negatief daglicht, maar daar ben ik pas achter gekomen toen de procedure al gestart was.
KVV voeren kan niet meer. Hij mag alleen spiervlees uit de groene kolom, geen botten of orgaanvlees. Alles wat niet getest is, mag hij niet eten.

Het koken is om zijn maag/darmstelsel tot rust te brengen.
Bij het 1e osteopatische consult kreeg ik te horen dat zijn organen helemaal in de verdrukking zaten (veroorzaakt door de hernia)
Bij het 2e consult zou een niet goed werkend maag/darm systeem de oorzaak van zijn hernia zijn geweest....??? Maag/darmen functioneren niet goed en daarom kwam de Medisynx test ter sprake.

Dit is wat Erwin schreef;
De komende twee maanden wordt alles gekookt, behalve de oliën. Dit koken doen we om de eerste twee maanden het darmstelsel te helpen de vertering weer correct te laten verlopen. Het koken van voedsel helpt het verteringsstelsel de vertering van voedsel goed te laten verlopen. Uiteraard is dit een richtlijn. Afhankelijk van uw dier mag en kan er meer of minder gegeven worden. Afhankelijk of uw dier afvalt of aankomt. De voeding kunt u halen bij slagers, poeliers, de groenteboer of de supermarkt. Let op dat u geen botten of graten gaat geven. Deze zijn niet meegenomen in de test. We weten niet hoe het afweerstelsel van uw hond hierop reageert. Daarbij kan dit ook gevaarlijk zijn. Als u een snack wilt geven kan dit enkel uit de groene lijst. Alles wat niet in de groene lijst staat is niet getest en weten we ook niet of het schadelijk voor uw dier kan zijn. Dit geldt ook voor alle snacks die u geeft. Dus enkel en alleen uit de groene lijst voeren. Het zal even wennen zijn.

Candida Albicans
Dit is een ongewenste pathologische gist in de darm. Omdat er antistoffen zijn aangetoond in het bloed is deze nu systemisch aanwezig. Dat wil zeggen dat via de bloedbaan de Candida door het gehele lichaam zit. Kolorex is nu nodig om dit te bestrijden. Deze bestrijding is van levensbelang omdat de Candida de genezing stoort. De dosering is twee maal daags een capsule Dit moet nu twee maanden gegeven worden. Na twee maanden nemen we bloed om te zien hoever we staan met de bestrijding. Deze kuur Kolorex kan soms een jaar in beslag nemen.

Wat is volgens jou een paardenmiddel om Candida te bestrijden?
Door Siberienne
#3322780
Sorry, maar de stelling dat de antistoffen aantonen dat de gist dus door het hele lijf zit is gewoon, tja, hoe ga ik dit netjes zeggen, Uh... onzin.

Invasieve gist infecties komen voor, die toon je aan door de gist zelf uit het bloed te kweken. Dat zie je bij ernstige zieke dieren met een verzwakte afweer en dan kun je met anti—gist middelen aan de slag. Intraveneus.

En Candida is niet pathologisch. Dat is zelfs een verkeerde term trouwens, het woord moet pathogeen zijn. Het is gewoon een commensaal en hooguit een opportunist. Dat wil zeggen hij woont in de darm, pas als iemand erg ziek is, komen er infecties bij (bv na chemo therapie, darmoperaties etc)
Het kan wel zo zijn dat er relatief veel gisten in de darmflora zitten en dat de boel daar wat verstoord is. Dat zou je kunnen oplossen met goede voeding, weinig tot geen koolhydraten kan gunstig effect hebben.

Ik klink misschien wat fel, maar bij mensen is dat een poos ook zo’n hype geweest en dat is nu langzaam weer uitgedoofd omdat het aantoonbaar niet klopt. Dit irriteert me. Kan jij niks aan doen en je vertrouwt op je DA en wil het beste voor je hond, en dat snap ik helemaal !
Gebruikersavatar
Door doranto
#3322782
Geen ervaring met Candida Albicans maar ik zou naar een andere da gaan! Ik heb ooit een lezing bijgewoond van deze da. man man ik heb zelden iemand zoveel onzin uit horen kramen :-X
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3322793
Lizzy schreef:Mag ik vragen met welke klacht je naar de dierenarts bent gegaan? Wat is het probleem van Casper?
Nou daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Want het behandelplan vind ik toch wel een tikje bijzonder.
Door Lizzy
#3322801
Oh wacht, het antwoord staat in het originele bericht van topic starter:
Ik kwam daar voor rugpijn na een hernia operatie. De pijn zou uit zijn maag- en darmstelsel komen. Vandaar de poging om zijn maag-darmen tot rust te brengen door eerst alles te koken.
Vermoedelijk ben je inmiddels wel voor het 2de consult geweest of onder weg of het is later vandaag. In het laatste geval: nou, ik zou lekker afbellen :) . Die centen houd je beter in de zak en daarvoor ga je liever naar een andere osteopaat. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er zijn meerdere zeer goede osteopaten of chiropractoren in NL voor honden.

Ik zou hem ook direct op voer zetten dat je voorheen gaf en waar hij het wel goed op deed. De supplementen kunnen natuurlijk allemaal geen kwaad, de visolie, de probiotica en de vitamines. Dat kun je gewoon blijven geven als je dat wilt.

Ik heb de uitkomst van de test zitten bekijken en was het niet zo triest, zou ik er erg om moeten lachen. Zou je al in het hele Candida verhaal geloven, dan moet je je hond echt al helemaaaaal geen mais geven! https://jessevandervelde.com/het-anti-candida-dieet/. En geen aardappelen en doperwten: http://candidadieet.nl/candida-dieet-wa ... -groenten/.

Ik ging mijn heil ergens anders zoeken. En dan druk ik mij subtiel uit.
Door src_esther
#3322827
Svejo schreef:Wat is volgens jou een paardenmiddel om Candida te bestrijden?
Zie de reactie van Siberienne waarin ze het heeft over "dan kun je met anti—gist middelen aan de slag. Intraveneus".

Een hernia door problemen met het maag-darmstelsel... Wat een lariekoek. Problemen in maag-darmstelsel door een hernia, dat kan ik nog geloven, andersom niet.

Je hond moet van die hernia (is het wel een hernia?) af en verder mooi uitgebalanceerde voeding met eventueel supplementen krijgen.

Maar zoals Lizzy opmerkt, houd het geld in je zak en zoek je heil ergens anders.
Door Hetty_
#3322863
Siberienne schreef:Sorry, maar de stelling dat de antistoffen aantonen dat de gist dus door het hele lijf zit is gewoon, tja, hoe ga ik dit netjes zeggen, Uh... onzin.

Invasieve gist infecties komen voor, die toon je aan door de gist zelf uit het bloed te kweken. Dat zie je bij ernstige zieke dieren met een verzwakte afweer en dan kun je met anti—gist middelen aan de slag. Intraveneus.


Bij onze hond is 63,81 U/ml in het bloed aangetroffen.
Als dat de gemeten antistoffen tegen de gist zijn, kan het dan zijn dat het misschien helemaal niet zeker is dat de gist zelf in het bloed aanwezig is?
Door Siberienne
#3322865
Hetty_ schreef:Bij onze hond is 63,81 U/ml in het bloed aangetroffen.
Als dat de gemeten antistoffen tegen de gist zijn, kan het dan zijn dat het misschien helemaal niet zeker is dat de gist zelf in het bloed aanwezig is?
Nee, de gist is niet in het bloed. Want dan ben je - of je hond - doodziek.
We -en onze honden -hebben antistoffen tegen vanalles wat in de darm aanwezig is. Daar is niks mis mee, is logisch gevolg van hoe het afweersysteem werkt.

Even heel kort door de bocht: alles waar cellen mee in contact komen wordt verwerkt en stukjes ervan worden op de celwand aangeboden. Afweercellen komen langs en ‘zien’ dat. Dan worden er antistoffen gemaakt maarrrrrrr dan volgt er nog een heel ingewikkeld proces waarin het lichaam besluit of het ‘vriend of vijand’ is. Met messenger moleculen, interleukines, helper cellen noem maar op. Soort intensief debat en uiteindelijk wordt het besluit genomen of er wel of niet wat mee gedaan moet worden. Maar die antistoffen blijven er wel, zitten in het geheugen.

Invasieve gist infecties, in de bloedstroom dus, zien wij gelukkig maar weinig in het ziekenhuis maar die mensen zijn goed ziek. Die lopen echt niet buiten rond.
Heel soms hebben we het vermoeden van een gist infectie en willen de bloedkweken niet positief worden, dan worden een enkele keer antistoffen bepaald en dan in combinatie met een chemische test op stukjes van de gist, maar die methode is niet heel betrouwbaar.
Door Siberienne
#3322869
Darm en rug kunnen invloed op elkaar hebben omdat het hetzelfde segment van het zenuwstelsel is. Als Spot last van zijn darmen heeft, zet hij zijn rug vast en andersom, als zijn rug vast zit, willen zijn darmen soms ook niet. Het is soms echt lastig uit elkaar te houden.

Na bezoek aan de chiropracter poept hij zich ook vaak helemaal leeg.

Ik zou een hond met een hernia wel op een dieet willen dat zachte ontlasting geeft die ze makkelijk kwijt kan, dat lijkt me voor de hond wel prettig.

Misschien zelfs even wat extra vezels geven in de vorm van psyllium?
Door Hetty_
#3322875
Siberienne schreef:Nee, de gist is niet in het bloed. Want dan ben je - of je hond - doodziek.
We -en onze honden -hebben antistoffen tegen vanalles wat in de darm aanwezig is. Daar is niks mis mee, is logisch gevolg van hoe het afweersysteem werkt.

Even heel kort door de bocht: alles waar cellen mee in contact komen wordt verwerkt en stukjes ervan worden op de celwand aangeboden. Afweercellen komen langs en ‘zien’ dat. Dan worden er antistoffen gemaakt maarrrrrrr dan volgt er nog een heel ingewikkeld proces waarin het lichaam besluit of het ‘vriend of vijand’ is. Met messenger moleculen, interleukines, helper cellen noem maar op. Soort intensief debat en uiteindelijk wordt het besluit genomen of er wel of niet wat mee gedaan moet worden. Maar die antistoffen blijven er wel, zitten in het geheugen.

Invasieve gist infecties, in de bloedstroom dus, zien wij gelukkig maar weinig in het ziekenhuis maar die mensen zijn goed ziek. Die lopen echt niet buiten rond.
Heel soms hebben we het vermoeden van een gist infectie en willen de bloedkweken niet positief worden, dan worden een enkele keer antistoffen bepaald en dan in combinatie met een chemische test op stukjes van de gist, maar die methode is niet heel betrouwbaar.
Dank je wel voor de geweldige uitleg!
Mijn hond heeft een uitstekende conditie en voor mij is het nu wel duidelijk dat ze helemaal geen Candida gist in haar bloed heeft maar alleen de antistoffen daar tegen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door