Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3322656
Is dat middels injecties die ongeveer een maand werken? Mijn dierenarts had het de vorige keer al tussen neus en lippen door over een nieuw middel voor huidproblemen. HIij zei er wel bij dat t heel kostbaar was, klopt dat? Wat ben je per maand kwijt en hoe zwaar weegt je dh? En idd een pootamputatie is het laatste wat je wilt en mocht dat uiteindelijk de enige optie blijken (wat ik niet hoop) dan moet je je ook afvragen of je dat moet willen...
Maaaar daar ga ik nu na alle genoemde opties hopelijk heel lang niet meer over na hoeven denken.
#3322676
Else schreef:Is dat middels injecties die ongeveer een maand werken? Mijn dierenarts had het de vorige keer al tussen neus en lippen door over een nieuw middel voor huidproblemen. HIij zei er wel bij dat t heel kostbaar was, klopt dat? Wat ben je per maand kwijt en hoe zwaar weegt je dh? En idd een pootamputatie is het laatste wat je wilt en mocht dat uiteindelijk de enige optie blijken (wat ik niet hoop) dan moet je je ook afvragen of je dat moet willen...
Maaaar daar ga ik nu na alle genoemde opties hopelijk heel lang niet meer over na hoeven denken.
Ja dat klopt, elke maand een injectie. En ja het is zeker errug prijzig. Mijn hond weegt nu 47,5 kilo. Hij komt van 50 en dat is voor hem een heel mooi gewicht omdat hij erg groot is.
Ik betaalde maar liefst 177,65 voor 1 injectie (excl. consult) en hopelijk mag ik volgende maand meer betalen omdat hij dan eindelijk weer op een goed gewicht is... Ppffttt
Zoals gezegd staat hij nu op een dieet en ik wil hem nog 1 keer de injectie laten geven, dan heeft hij er 3 gehad en dan ga ik kijken of hij icm het dieet het verder weer zelf kan.

Hopelijk weegt jouw hond een stukje minder :)
#3323825
Hier nog de beloofde update.
Vorige week naar de dierenarts geweest.
Uitgebreid overleg gehad en de opties besproken (verwijzing dermatoloog/ mogelijk diagnose SLO etc) en uiteindelijk besloten om eerst een foto te maken. De foto was niet zo best en dat had ik eerlijk gezegd ook verwacht. Ik zag dat de vorm van het teenkootje in de loop vd tijd al helemaal anders was geworden en scheef was gaan staan. Op de foto was te zien dat ruim de helft van zijn botje al was weg 'gevreten' door de ontsteking en zijn laatste teenkootje compleet scheef eraan stond. Dit scheve bleef een beetje onverklaard door de dierenarts. Hij suggereerde dat wellicht het kootje uit de kom is geweest eerder waardoor de problemen misschien zijn ontstaan. In mijn beleving stond zijn kootje niet scheef maar is dit in de loop van de tijd zo gekomen.
Voor de definitieve diagnose SLO is het nodig om een teentje te amputeren zodat het weefsel onderzocht kan worden.
Nu waren er n.a.v. de foto überhaupt al weinig andere opties dan het amputeren vd teen.
Deze schade aan het weefsel kon geen kuur of iets meer tegenop.
Dit is dan ook vandaag gedaan en het weefsel wordt nu opgestuurd. De teen was volledig ontstoken, er groeide wildvlees etc. Brrrrrr.....
Mijn hond loopt nu flink mank maar is al wel veel rustiger dan voor de operatie, misschien ook nog wel de nawerking v.d. narcose maar ik hoop dat de pijn in rust nu ook minder is dan voor de operatie. Hij heeft vanmiddag voor het eerst sinds lange tijd geen kap op gehad omdat hij er niet aan likt nu. En nu hoop ik dat er geen SLO uitkomt maar dat het hiermee klaar is...
Al heb ik er een zwaar hoofd in, de dierenarts gaf namelijk aan dat hij kon zien op de foto dat alle teentjes er ietwat afwijkend uit zagen...
Kuur nu ook weer mee in combinatie met weer andere soort pijnstilling.
En nu maar duimen......
#3323832
Is het hele teentje verwijderd of alleen het laatste kootje? Ik heb voor soortgelijke problemen gestaan en bij de hond is van 1 teen 1 kootje af en van 1 andere teen 2 kootjes. ik hoop niet dat de hele teen verwijderd is...?

Er is een FB groep over SLO overigens.

Bij mijn hond is nu ook een afwijkende stand van het voetje, maar no way dat er nog meer afgaat. Maar, hij blijft gevoelig voor ontsteking. Gelukkig weten de DA en ik wat er moet gebeuren als het weer opspeelt en dat doet het helaas met een zekere regelmaat.

*edit; als het SLO blijkt, ga dan aub naar een dermatoloog.. en die FB groep kan ook helpen, daar zit wel kennis.


Suzanne
#3325168
Even een update; operatie is nu twee weken geleden en we hebben een veel gelukkigere hond in huis waar ik erg blij mee ben.
Nog wel wat zwelling rondom het litteken maar hij kan zonder kap en likt soms even aan zijn poot maar niet veel.
Net bij de dierenarts geweest voor nacontrole en uitslag van de opgestuurde teen, het blijkt een kwaadaardige tumor te zijn waarschijnlijk ontstaan vanuit het nagelbed (dus geen bot tumor). Er zijn 3 teenkootjes weggehaald bij de ok waar ik achteraf wel blij van ben want ook in het derde kootje zat kanker. De snijranden waren wel schoon.
Het schijnt niet zo vaak voor te komen maar ze verwachten dat de prognose slecht is, d.w.z. na 2 jaar tijd leeft 10% vd honden nog.
Eigenlijk de minst gunstige diagnose die eruit kon komen denk ik maar uiteindelijk ben ik toch wel blij nu omdat onze hond (voorlopig) eindelijk van zijn pijn verlost is en weer kalm en happy is. En nu is het gewoon afwachten, hopen dat het een tijd goed gaat. DA zegt dat het vaak terug komt in de lever of longen.
Diagnose SLO leek me ook een nare diagnose want als hij nogmaals zulke ellende met (mogelijk al )zijn nagels had moeten doorstaan :-X
Nou fingers crossed dat ons hondje nog een tijdje zonder gemartel en gemier mee kan voordat de kanker terug gaat komen.
Laatst gewijzigd door Else op do 28 dec 2017, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#3325181
Dank je, lief een knuffel!
Ben er wel aardig rustig onder, na 6 mnd pijn nu een blije hond en hij is ruim 9.5 jaar dus dat maakt het ook net wat anders dan als je deze diagnose had gekregen met bijvoorbeeld 5 jaar maar alsnog niks aan....
Ik denk, gezien zijn leeftijd, eerlijk gezegd niet dat als het terug komt we nog eindeloze behandelingen gaan doen maar de tijd zal het leren.
#3325195
Een nare diagnose, maar ik vind de manier waarop je ertegenaan kijkt heel realistisch en bewonderenswaardig. Maar bovenal: fijn dat je hondje pijnvrij is nu! Wat de toekomst brengt, zal de toekomst brengen, denk ik altijd. Hopelijk kunnen jullie nog onverwacht vele en fijne jaren met elkaar doorbrengen!

Ik heb niet meer in herinnering of het in dit topic al aan de orde is gekomen, maar bij tumoren is ondersteuning met cbd-olie misschien nog een optie?
#3325488
Wat lief dat jullie allemaal zo meeleven, bedankt voor jullie berichtjes.
Het spookt de hele tijd door mijn hoofd heen, je weet gewoon niet hoe het gaat lopen...
Probeer maar van het positieve uit te gaan want op het naarste voorbereiden heb je ook niet zo veel aan.
Heb (ahum) nu al de neiging m'n hondje enorm te gaan verwennen ::) ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door