Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doortje
#3321885
Di 28 Nov 2017, 13:24
Hallo allemaal,

Ik ben Anja en heb een cavalier king Charles Spaniël van bijna 9 jaar genaamd Doortje. Ze is de laatste tijd meer aan het drinken en plassen wat vorige week echt heel duidelijk werd. Urine naar de dierenarts gebracht waaruit kwam dat ze suikerziekte heeft. Ook waren in haar bloed de leverwaarden flink verhoogd. Ze heeft dus suikerziekte waar mogelijk ook nog Cushing aan ten grondslag ligt. Helaas is dit nu niet te testen omdat de verhoogde suiker ervoor zorgd dat het Cortisol in haar lichaam zoiezo verhoogd is.

Na overleg met Utrecht besloten te starten met insuline en kijken hoe dit gaat. Als ze niet reageerd op de insuline is Cushing waarschijnlijk het probleem.

Ik ben er aardig kapot van.. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Tips m.b.t behandeling/voeding/natuurlijke middeltjes alles is welkom!!
Doortje heeft haar hele leven Carnibest gegeten, sinds een jaar Dog Lovers Gold brokken. Zaterdag-avond direct weer overgestapt op kvv Kivo (ook ivm koolydraten) Hier doet ze het super op, water drinken ook meteen een stuk minder. (Dierenarts is er natuurlijk minder enthousiast over ::) )

Doortje slaapt veel, kijkt zo droevig uit haar oogjes, ik zou haar zo graag helpen maar voel me moedeloos omdat ik niet weet of ze nou ook die Cushing heeft of niet. Donderdag heb ik een afspraak bij de dierenarts om te gaan starten met insuline (ik ben wijkverpleegkundige dus het behandelen van de suiker is voor mij geen bezwaar)
Alvast bedankt voor het lezen en sorry voor het lange verhaal!
Door Lizzy
#3321966
Ach wat sneu! Ik ken meerdere honden met Cushing die redelijk/behoorlijk goed reageren op de behandeling. Ik weet niet of je deze site gevonden hebt: https://www.mcvoordieren.nl/cushing-hond maar daar staat wel veel uitgelegd over de verschillende oorzaken van Cushing en over de behandeling.

Sterkte! Ik hoop dat je hondje gauw opknapt!
Door Doortje
#3322034
Bedankt voor je reactie! Het vervelende is dat ik nu het gevoel heb mij niet volledig te kunnen richten op een ziektebeeld, gezien de Cushing nu niet uitgesloten/bevestigt kan worden. En dit zo sterkt met elkaar samen zou hangen als er sprake is van Cushing én suikerziekte. Ik vrees dat ik niet anders kan als starten met de insuline en afwachten hoe dit gaat. Voelt heel vervelend..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door