Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3321739
Wij passen vandaag op het broertje van onze Astor en het gaat gelijk mis :(

Begin vannde middag vond Thoran het gedroogde konijnenoor van Astor, prima dacht ik. Ik heb Astor een nieuwe gegeven zodat ze beide wat te knagen hadden.
Dat ging een tijdje goed alleen vind astor het oor wat zijn broer had net iets interresanter...nadat ik hem al 2 x teruggestuurd had naar zijn eigen oor was ik de derde keer net te laat, voordat ik er erg in had, had thoran het oor al doorgeslikt :-\
Nu was dit wel een oor waar astor al een week of wat had liggen kauwen, dus zacht, maar hij had er nog niet veel af..het was nig een bijna kompleet oor(zonder vacht)

Thoran heeft halverwege de middag, na een half uurtjr flink rellen met zijn broer, een paar keer lopen kokhalzen maar er kwam niks uit. Middagmaaltijd en avondmaaltojd heeft hij gewoon gegeten. Hij heeft zelfs beide keren zijn bak leeg gegeten terwijl hij thuis erg slecht eet(al sinds wij ze op hebben gehaald bij de fokker).
Hij is inmiddels ook al bijna een week aan de diarree dus de vertering is ook niet optimaal denk ik?

Mijn vraag is dus, of dit kwaad kan? Het is een boxerpup van bijna 12 weken oud. Hij lijkt (nog)nergens last van te hebben.
Ik lees online wel dat die kauwstafen van gedroode/geperste buffelhuid slecht verteren en voor verstoppingen kunnen zorgen, maar over konijnenoren kon ik eigenlijk niks zinnigs vinden :-\
#3321740
Ik zou me daar niet te veel zorgen om maken, een boxerpup van 3 maanden kan een konijnenoor echt wel verwerken, en als hij gewoon heeft gegeten verder, dan verteert dat oor gewoon lekker mee in de maag. Een konijnenoor is echt zo'n dun gevalletje!

Uiteraard moet je wel in actie komen als hij zich toch ziek begint te gedragen, maar qua vertering komt het verder wel goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door