Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3321625
Ik zie de laatste maanden allemaal dingen bij Mup die ik nooit eerder gezien heb... ze schoot na 2 dagen prednison (14dgn afbouwkuur vanwege jeuk, akelig spul overigens) ineens in de rui en gooit gewoon al haar dekhaar eruit... normaal (ze is 4.5j) verhaart ze in het voorjaar wat, in het najaar werd haar vacht gewoon dikker en verloor ze minder haar dan tijdens voorjaarsrui. Maar nu vooral op nek/schouders heeft ze alleen nog ondervacht zitten en op de rest van haar lijf kan ik de dekharen er zo uit trekken. Ze ziet r niet uit is dit normale rui? Op inet lees ik alleen over rui en ondervacht.... Of moet ik me nu toch weer zorgen maken dat er meer aan de hand is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
#3321629
Kan zo van die prednison komen hoor, heeft een hond van mij ook gehad. Werd ontkend natuurlijk als niet bekende bijwerking toendertijd, maar enige tijd nadat ik met het spul gestopt was kwam het haar weer terug en is nooit meer weggeweest.
#3321658
O echt. Wat een zooi is het toch... Ik heb spijt dat ik eraan begonnen ben, ze was ook zo tam en lethargisch ervan. Liep heel de dag met dr ziel onder dr arm. Nouja, ze lag heel de dag en ze keek super sip. Geen jeuk meer, maar als dit er dan allemaal voor in de plaats komt...

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
#3321670
Muppeteer schreef:O echt. Wat een zooi is het toch... Ik heb spijt dat ik eraan begonnen ben, ze was ook zo tam en lethargisch ervan. Liep heel de dag met dr ziel onder dr arm. Nouja, ze lag heel de dag en ze keek super sip. Geen jeuk meer, maar als dit er dan allemaal voor in de plaats komt...

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Heeft je hond atopische dermatitis? Er zijn daarvoor tegenwoordig namelijk wel middelen die minder bijwerkingen kennen.
#3321672
Lizzy schreef:
Heeft je hond atopische dermatitis? Er zijn daarvoor tegenwoordig namelijk wel middelen die minder bijwerkingen kennen.
Ik verwacht niet dat dat het is, maar feit is dat we gewoon (nog) niet weten wat het is. Op de prednison had ze geen jeuk, maar nu de kuur voorbij is krabt ze wel weer iets meer. Ik verwacht dat het weer erger wordt en dat we toch verder moeten gaan zoeken naar een oorzaak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
#3321681
Ik ken eigenlijk geen honden die niet kaal worden van prednison. :-\
Wij gaven onze Harrie met atopische dermatitis apoquel. Dat zal ongetwijfeld ook niet gezond zijn, maar het heeft in ieder geval veel minder bijwerkingen en je moet toch wat. Hij was onder behandeling bij Margaret Vroom. In mijn opinie de beste dermatoloog van Nederland (en omstreken). Wij hielden de jeuk met immuuntherapie en daarnaast af en toe een lage dosis apoquel, redelijk onder controle.
#3321683
Doranto schreef:Ik ken eigenlijk geen honden die niet kaal worden van prednison. :-\
Wij gaven onze Harrie met atopische dermatitis apoquel. Dat zal ongetwijfeld ook niet gezond zijn, maar het heeft in ieder geval veel minder bijwerkingen en je moet toch wat. Hij was onder behandeling bij Margaret Vroom. In mijn opinie de beste dermatoloog van Nederland (en omstreken). Wij hielden de jeuk met immuuntherapie en daarnaast af en toe een lage dosis apoquel, redelijk onder controle.
Stom dat dat niet gewoon op de lijst van bijwerkingen staat... Bij mensen is t ook vrij normaal zag ik.
Ik wil inderdaad ook naar Vroom, mocht de jeuk echt weer zo terugkomen als voor de prednison. Ze heeft woensdag haar laatste pil gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
#3321688
Ik vind het lastige dat ziekte ook extra rui geeft. Toen Spot zijn darmen tot rust kwamen door de prednison, werd zijn vacht beter. Hij werd er beslist niet kaal van, van de eerste stootkuur.

Laatst vond ik zijn vacht stugger worden (hij krijgt nu al bijna een jaar) maar met aanpassing van zijn dieet gaat het beter.
#3321814
2 honden gehad op prednisolon en nooit iets gezien van dekharen die uitvielen
Denk dat het een ander reden zal zijn, maar omdat iedereen het zo'n slecht produkt vind gaan ze natuurlijk daar direct op in
En dan te weten dat een hond met hevige jeuk erger is dan een hond met pijn !
#3321855
Oscar heeft in de zes jaar dat we hem hadden 1 keer zo goed als zijn hele bovenvacht eruit gegooid. Ik kan het zo terugdenkend ook niet aan de kleine dosering phenpred die hij toen kreeg linken. Het kwam vanzelf weer goed en in de jaren er na heeft ie dat niet weer gehad. Geen idee natuurlijk of het nog eens gebeurd zou zijn als ie langer geleefd had.
#3321928
Het begint nu minder te worden; typisch vind ik dat ze dus op nek/borst/schouders alleen nog ondervacht heeft, op de rest van haar lijf zit nog gewoon normale vacht.
Ze is wel echt aan de beterende hand qua algehele conditie; ze is ultrazacht, huidvet is niet meer voelbaar en haar huid weer soepel enzo. En ze gedraagt zich weer helemaal normaal. Word ik blij van! Jeuk nog een beetje, kon vandaag eigenlijk al niet zeggen of t nog wel meer was dan 'normaal'. Nu viel t me juist op dat de hond van mn schoonouders veel aan t krabben was dus. Zo blijven we bezig...

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door