Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Muppeteer
#3320018
Lang niet actief geweest hier; onze labrador/ridgeback mix barft ondertussen 4 jaar naar volle tevredenheid.

Maar nu heeft ze erge jeuk door vooralsnog onbekende oorzaak. Vanavond DA gezien en een korte kuur prednison meegekregen. Nu wil ik me vast voorbereiden op de honger-bijwerking... Ze eet normaal 1x pd, maar ik wil haar niet de hele dag eten onthouden als ze gierende honger heeft van de prednison. Kan ik haar bijv sochtends gekookte groenten geven, en hoeveel zou dan acceptabel zijn? Broccoli, wortel, sperziebonen, beetje spinazie, wat zijn de beste opties als je wat meer geeft dan de normale 3-4%?
Door Lizzy
#3320028
Muppeteer schreef:Lang niet actief geweest hier; onze labrador/ridgeback mix barft ondertussen 4 jaar naar volle tevredenheid.

Maar nu heeft ze erge jeuk door vooralsnog onbekende oorzaak. Vanavond DA gezien en een korte kuur prednison meegekregen. Nu wil ik me vast voorbereiden op de honger-bijwerking... Ze eet normaal 1x pd, maar ik wil haar niet de hele dag eten onthouden als ze gierende honger heeft van de prednison. Kan ik haar bijv sochtends gekookte groenten geven, en hoeveel zou dan acceptabel zijn? Broccoli, wortel, sperziebonen, beetje spinazie, wat zijn de beste opties als je wat meer geeft dan de normale 3-4%?
Oh jee, wat een narigheid! Jeuk is afschuwelijk...

Ja hoor, je kunt prima wat extra groenten geven. Desnoods met een lepel gemalen pens erbij, dat bevat ook minder kcal dan ander vlees/orgaanvlees (om het lekker te maken). Alle groenten die je noemt zijn goed, maar spinazie moet je ook niet teveel van voeren want dat bindt zich met calcium. Witlof vinden ze ook vaak lekker. Andijvie ook. Courgette ook. Pompoen ook. Mijn honden vinden pastinaak ook erg lekker. En bietjes.

Je mag tot 10% en zelfs 20% groenten geven.
Gebruikersavatar
Door Muppeteer
#3320031
Lizzy schreef:
Oh jee, wat een narigheid! Jeuk is afschuwelijk...

Ja hoor, je kunt prima wat extra groenten geven. Desnoods met een lepel gemalen pens erbij, dat bevat ook minder kcal dan ander vlees/orgaanvlees (om het lekker te maken). Alle groenten die je noemt zijn goed, maar spinazie moet je ook niet teveel van voeren want dat bindt zich met calcium. Witlof vinden ze ook vaak lekker. Andijvie ook. Courgette ook. Pompoen ook. Mijn honden vinden pastinaak ook erg lekker. En bietjes.

Je mag tot 10% en zelfs 20% groenten geven.
Ah thnx. Ik ga straks maar vast shoppen en klaarmaken voordat t dalijk ineens zover is... narigheid inderdaad, ze krabt niet heel vaak maar wel heel intensief, hele plukken haar eruit. En ze is er ook echt sip van, althans ik denk dat dat door de jeuk komt... Ik ben een beetje bang dat we aan een eliminatiedieet moeten eigenlijk.. Dan moet ze op sojaeiwit zei de dierenarts, omdat ze alle diersoorten wel ooit gehad heeft. Afbeelding ik hoop dat ik ergens kangoeroe of struisvogel oid kan vinden, dat heeft ze nog nooit gehad.

Eerste keer dat ik bij de DA kom, op haar sterilisatie na...

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Door Lizzy
#3320032
Muppeteer schreef:Ah thnx. Ik ga straks maar vast shoppen en klaarmaken voordat t dalijk ineens zover is... narigheid inderdaad, ze krabt niet heel vaak maar wel heel intensief, hele plukken haar eruit. En ze is er ook echt sip van, althans ik denk dat dat door de jeuk komt... Ik ben een beetje bang dat we aan een eliminatiedieet moeten eigenlijk.. Dan moet ze op sojaeiwit zei de dierenarts, omdat ze alle diersoorten wel ooit gehad heeft. Afbeelding ik hoop dat ik ergens kangoeroe of struisvogel oid kan vinden, dat heeft ze nog nooit gehad.

Eerste keer dat ik bij de DA kom, op haar sterilisatie na...

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Ja, dat is heel lastig als ze alle diersoorten al heeft gegeten.... Dan ontkom je inderdaad vaak niet aan een soja dieet maar ja, hoeveel honden wel niet slecht reageren op soja :(. Misschien dat je even in het assortiment van Trovet moet kijken. Die hebben worsten met vlees erin. Is wel gekookt maar ala. Daar hebben ze zelfs een voer met insecten. http://trovet.nl/nl/producten.html

Dat lijkt mij nog te prefereren boven soja....

Struisvogel of iets zou natuurlijk nog mooier zijn!
Gebruikersavatar
Door Muppeteer
#3320041
Lizzy schreef:
Ja, dat is heel lastig als ze alle diersoorten al heeft gegeten.... Dan ontkom je inderdaad vaak niet aan een soja dieet maar ja, hoeveel honden wel niet slecht reageren op soja :(. Misschien dat je even in het assortiment van Trovet moet kijken. Die hebben worsten met vlees erin. Is wel gekookt maar ala. Daar hebben ze zelfs een voer met insecten. http://trovet.nl/nl/producten.html

Dat lijkt mij nog te prefereren boven soja....

Struisvogel of iets zou natuurlijk nog mooier zijn!
Trovet, goeie tip! Thnx!

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door