Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#3320382
Nozum schreef:Kom net terug van de orthopeed. Er is van beide ellebogen een ct-scan gemaakt.
Hij heeft in beide ellebogen meerdere losse stukjes. Tevens leek het dat hij in zijn linker elleboog op een bepaalde plaats nog maar weinig kraakbeen over heeft. Daar leek de gewrichtsspleet erg klein.
Dit kan Mediaal compartiment syndroom zijn.

Hij gaf het advies om ten eerste een arthroscopie uit te voeren, losse stukjes verwijderen en glad schaven. Tijdens die werkzaamheden kan hij dan ook pas zien of het echt een Med. Comp. Syndroom is.
Hij kan dan later een corrigerende operatie uitvoeren, een PAUL.

Als derde en laatste stap, zijn de bloed en stamcel injecties.

Ja..........ik ben het even allemaal aan het laten bezinken. Mijn eerste gedachte is iig die Arthroscopie en die losse stukjes weghalen en schaven.
Mocht hij hierna nog kreupel zijn door de M.C.Syndroom..............tja, denk niet dat ik hem nog die PAUL operatie aan wil doen. Misschien is dan die stamcel injectie nog een mogelijkheid.
Moeilijk :-\
Bella heeft ook een arthroscopie gehad, ivm OCD in haar schouder. De revalidatie-tijd was bij haar inderdaad ook langer dan 6 weken.
Dat is gebeurd bij De Tweede Lijn, en op hun website staat over een PAUL operatie dat deze niet uitgevoerd kan worden bij oude honden en honden met veel artrose. Ook duurt het blijkbaar maanden voordat het resultaat zichtbaar is.
https://detweedelijn.nl/read/paul-operatie

Hopelijk heeft Harrie genoeg aan de arthroscopie en is er geen sprake van een mediaal compartiment syndroom.
Door Nozum
#3320400
Ja die PAUL operatie ben ik ik ook idd niet van plan.
Wel vreemd die verschillen, in wel en niet opereren van oudere honden tussen de verschillende orthopeden, mbt de PAUL operatie.

Er was nog iets wat me niet helemaal lekker zit tijdens de uitleg van alle mogelijkheden en prijzen :o .
Ook omdat hij wel gewoon oude honden met artrose opereert, twijfel ik een beetje.
Kunnen natuurlijk ook andere dingen meespelen, om wel of niet de operatie uit te voeren, die niet genoemd zijn.
Zegt natuurlijk niets over zijn kwaliteiten als chirurg, denk wel dat het een goeie is.

Ik gaf ook aan dat ik nu Kurkema pasta en doils joint geef en dat ik hierbij groenlipmossel wil gaan proberen. Hij raadde dit af.
Wat ik nu gaf was al heel goed maar, met die mossel erbij zou ik wel veel dingen door elkaar gaan geven.

Ik weet niet of het verstandig is maar, omdat ik op dit forum veel goede ervaringen lees over Corta flx uit Amerika, wil ik eerst die proberen voor ik die Arthroscopie laat doen.
Laatst gewijzigd door Nozum op wo 15 nov 2017, 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#3320426
Ja, hele moeilijke beslissingen dit :(

Maar die stukjes lossen niet vanzelf op... Die moeten toch haast wel chirurgisch verwijderd worden?

Ik heb het even teruggezocht, en Bella heeft 5 maanden gerevalideerd na de operatie.
En voor zover ik me herinner raadde De Tweede Lijn juist wel groenlipmossel aan.

Ik weet niet wat je bedoelt mbt de mogelijkheden en prijzen, maar ik kan je wel vertellen wat wij voor de arthroscopie hebben betaald.
Dat was ca 1200,-. En iets van 800,- voor de ct scan.
En daarnaast fysiotherapie en supplementen.
Door Nozum
#3320440
Eef+doggies schreef:Maar die stukjes lossen niet vanzelf op... Die moeten toch haast wel chirurgisch verwijderd worden?
Mijn gedachte achter het gebruik van de Corta is:
Hij is zo'n 3 maanden geleden met links moeilijk gaan lopen. Heel afentoe heeft hij dat hij een paar stappen niet op ze poot kan staan.
Die losse stukjes zitten er al jaren en zijn de reden, van het ontstaan en uitbreiden in de loop der jaren, van die artrose.
De stukjes zitten los maar wel gewoon op hun plek.
Veel honden die hier door de Corta veel beter zijn gaan bewegen hebben een probleem die niet weggenomen is maar, de Corta heeft wel voor minder klachten gezorgd.
Misschien kan dat ook voor dit probleem.
Dit is mijn redenatie, geen idee of er iets van klopt ;)

Eef+doggies schreef:Ik heb het even teruggezocht, en Bella heeft 5 maanden gerevalideerd na de operatie.
En voor zover ik me herinner raadde De Tweede Lijn juist wel groenlipmossel aan.
Ja hier zijn op het forum heel veel mensen met hele goede ervaringen met groenlipmossel in combinatie met veel andere middelen.

Eef+doggies schreef:Ik weet niet wat je bedoelt mbt de mogelijkheden en prijzen, maar ik kan je wel vertellen wat wij voor de arthroscopie hebben betaald.
Dat was ca 1200,-. En iets van 800,- voor de ct scan.
En daarnaast fysiotherapie en supplementen.
Met de mogelijkheden bedoel ik de genoemde ingrepen in mijn vorige bericht, de arthroscopie, de evt PAUL operatie en de bloed en stamcelinjecties. In deze volgorde kon hij Harrie helpen.
De arthroscopie voor beide ellebogen, incl frezen, kwam op €1700,-. De ct-scan van beide ellebogen en concult was €621,-.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door