Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Belleke1
#3319403
Het is al een tijdje geleden dat ik hier poste,
Maar het gaat niet zo goed met onze Belle.
Woensdagmiddag wilde ik met haar uit gaan en toen leek het alsof ze van de bank viel.
Ze liep een beetje onvast en zakte door de achterpoten. Tijdens het uitgaan ging het ook minder goed dan normaal. Maar niet heel erg slecht. Ze ging bij thuiskomst gewoon weer op de bank liggen. Ik ging naar boven en hoorde een knal en rende naar beneden. En zag de salontafel helemaal scheef staan en Belle liep ineens wel heel erg te zwalken. Toen meteen mijn man gebeld en samen met haar naar de dierenarts toe gegaan. En die constateerde dus het geriatrisch vestibulair syndroom. Omdat Belle laatst ook een blaasontsteking had en toen ook heel slecht was had ik voor de zekerheid dus ook urine meegenomen. En ja hoor ze had een hele erge ontsteking en kreeg hiervoor AB.
Thuis hebben wij de bank waar ze het liefst op ligt meteen de deur uit gedaan. De kussens op de grond gelegd en alle meubels zoveel mogelijk aan de kant geschoven,
Wij zijn 24 uur bij haar en houden haar rustig. Lopen kleine stukjes en ondersteunen haar dan met een sjaal onder haar achterkant.
Vrijdag hebben we weer contact gehad met de dierenarts en omdat wij het nog niet beter vonden gaan hadden wij afgesproken dat als het maandag niet beter gaat zij hierheen komt om haar te laten gaan,
Maar nu had mijn dochter dit verhaal verteld aan een vriend en zijn hond had precies hetzelfde gehad en knapte na een week weer op en heeft toen nog een jaar geleefd,
Dus nu twijfel ik echt heel erg.
Belle zwalkt nog steeds heel erg. Inmiddels is haar hoofdje ook scheef gaan staan en rolt ze met de ogen. Dit is pas sinds gisteren. Verder is ze super alert en als iemand binnen komt loopt ze nog steeds met een schoen in de mond blij te zijn.
Dit maakt het ook zo moeilijk omdat ze nog zo blij is. Maar mijn hart breekt en ik huil als ik haar zie vallen en lopen.
Ik heb hier ook al wat verhalen gelezen.
Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie vooruitgang zagen?
Ik twijfel nu aan maandag en denk misschien moet ik het toch een week gaan geven en wachten tot woensdag?
Zo moeilijk ik wil haar niet laten lijden maar ik wil ook niet te snel de beslissing nemen, Juist doordat ze nog zo blij is maakt het voor ons zo moeilijk.
Knuffels van een heel verdrietige Belleke
Gebruikersavatar
Door doranto
#3319404
Hier hebben 3 honden het gehad. De ene wat erger dan de andere, maar allemaal zijn ze weer opgeknapt en hebben daarna nog minimaal een jaar een goed leven gehad.
Wel hebben 2 van de 3 hun kopje altijd een beetje scheef gehouden nadien, maar hadden nergens meer last van.
Het kan soms wel weken duren voor het langzaam weer beter gaat.
Ik zie gvs daarom niet echt als een reden om je hondje te laten gaan.
Beterschap!
Gebruikersavatar
Door Laika
#3319419
Bij mijn hond was het niet duidelijk of hij last heeft gehad van GVS of een hersenbloeding maar na een aantal weken kon hij weer lopen zonder om te vallen. Het is nu 9 mnd geleden en het gaat best goed met hem. Hij is nooit helemaal stabiel in zijn lopen geworden. Als hij omhoog en achterom kijkt dan kan hij nog wel omvallen. Ik zou Belle zeker een kans geven. Herstel duurt gewoon even. Zorg in de tussentijd voor een rustige (niet te lichte) omgeving.
Beterschap voor Belle en sterkte voor jou (het is heel naar als je hond dit overkomt).
Door Belleke1
#3319421
Fijn om te lezen. We hebben naar aanleiding van de berichten hier inderdaad de gordijnen al dicht gedaan. Belle at gisteravond niet en vanmorgen wilde ze ook niet eten. ik vond haar vanmorgen heel erg slecht. Kalkoen gekookt wilde ze niet?? Kip gekookt ook dat wilde ze niet normaal is het een traktatie gekookte kip of kalkoen met rijst. Ze krijgt dit wel eens als ik kippenragout maak. Dat is niet vaak want wij eten nauwelijks vlees. Maar daar kun je haar echt mee verwennen. Rodi en Smuldier gehaald ook iets wat ze normaal lekker vind. At ze ook niet. Dus ik in paniek want als ze niet wil eten wat dan.
Uiteindelijk heb ik brokjes gekocht van Naturea en gelukkig at ze die wel. Ik was zo blij. Ze wilde zelf meer. Vanaf dat moment is ze weer volop aan het bedelen en heel alert. Wij durven gewoon niet op te staan want dan wil ze ook kijken wat je gaat doen. Door jullie berichten heb ik wel weer hoop gekregen. Want ik vond het zo moeilijk juist doordat ze nog zo alert en blij is.
Knuffels van een iets optimistischer Belleke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3319428
Ik zou dat ook wat meer tijd geven. Iedere vooruitgang is er eentje en ook een teken dat het met wat tijd wel weer een heel end goed kan worden. Hier ook hond gehad die op dag 1 helemaal lam was, daar gaf je geen duppie meer voor en 3 dagen later zag je er nog amper wat van dat er iets gebeurd was.
Door hamada
#3319461
Hier een kat gehad die wrsch. een hersenbloeding heeft gehad. Het duurde weken voor ze weer redelijk normaal liep, maar ze knapte wel op, bleef interesse hebben, at ( in het begin voerden we haar), was ook niet incontinent.
Ik zou ook zeker niet heel snel afscheidnemen als ze nog blijft knokkken vor haar gezondheid en mobiliteit.
Sterkte gewenst.
Door smulpaap
#3319475
Ja hoor ik ben het eens met de rest . geef het even de tijd
Ik heb hier nog een tijd goede resultaten geboekt met Vit B , eerst per injectie en later dagelijks een tablet
Ik had de tabletten van Bonusan . Het wankele lopen verbeterde echt
Door hamada
#3319489
smulpaap schreef:Ja hoor ik ben het eens met de rest . geef het even de tijd
Ik heb hier nog een tijd goede resultaten geboekt met Vit B , eerst per injectie en later dagelijks een tablet
Ik had de tabletten van Bonusan . Het wankele lopen verbeterde echt
Inderdaad hier ook goede ervaring met vit. B. Onze kat kreeg vit. B druppels.
Door Belleke1
#3319580
Ik ben zo blij met jullie reacties het heeft mij echt hoop gegeven.
Vanmorgen de dierenarts afgebeld met goede berichten.
Vrijdag en zaterdagmorgen was onze Belle zo slecht ik heb haar nog nooit zo slecht gezien in haar 14jarig leven. Belle die niet bedelt en die niet eet nee dat kan gewoon niet.
Vooral het steeds maar vallen en dan het scheve kopje erbij maakte dat mijn hart brak. Die draaiende oogjes die je zo hulpeloos aankijken.
We zijn 24 uur per dag bij haar geweest. De kinderen zijn allebei het weekend naar huis gekomen. Wij dachten echt dat we haar kwijt raakte.
Tot zaterdagmiddag ineens een keerpunt kwam. Nadat ik haar die brokjes gevoerd had leek het wel alsof ze weer wat kracht kreeg. Ik had ook vitamine B gehaald die krijgt ze dus ook sinds die tijd.
Gisteravond heeft ze de overgebleven kip en kalkoen opgepeuzeld en zij ging wel 3 keer haar bak uitlikken. En haar mond uitgebreid aan de gordijnen afvegen. Dit doet ze als ze iets heel lekker vind. Ze kan nu ook weer langere tijd staan om te eten.
Ook loopt ze nu weer zonder sjaal onder haar achterkant mee uit. We moeten haar wel weer intomen want mevrouw wilt verder dan ze kan liefst rennend. Maar dan valt ze toch nog wel.
Dat wordt nu een uitdaging voor ons haar rustig houden want mevrouw is en blijft een enthousiasteling. Ze zwalkt nog wel als ze te druk doet maar haar koppie staat al een stuk rechter.
Pffffff wat waren wij bang en ongerust.
Dit hele syndroom laat mij trouwens zo denken aan EC bij konijnen. Ik heb heel veel EC konijnen verzorgd. Ook deze hadden dezelfde symptomen scheef koppie, rollende ogen, achterkant verlamd , niet zelfstandig meer kunnen eten. Vraag me echt af of dit geen verband met elkaar heeft?
Op dit moment zijn we hier zooo blij. We weten dat we eens afscheid van haar moeten nemen. Maar nu nog even niet.
Het is en blijft een blije hond onze Belle.
Nogmaals dank voor jullie reactie het heeft mij hoop gegeven.
Dikke knuffels en liefs Belleke
Door Belleke1
#3320489
Met Belle gaat het nu redelijk. Ik merk dat ze wel rust nodig heeft. Belle is een superenthousiaste hond en als ze weer eens heel gek doet valt ze. Ze trekt ook weer behoorlijk aan de riem. Ze loopt haar oude iets grotere ronde weer. Is alleen ineens heel kieskeurig wat eten betreft. Verwend? Kan dat?
Maar nu belde gisteren de dierenarts op. Haar blaasontsteking is nog niet over. Ze heeft vrijdag weer verlenging van de kuur gehad. Nu stelde ze voor een echo te maken en een punctie te gaan doen. Ik heb gezegd dat ik hier over moest nadenken. Want ik wil niet teveel stress voor haar. Wat is jullie ervaring bij drukte en stress bij dit syndroom?
knuffels Belleke
Gebruikersavatar
Door doranto
#3320495
Bij mijn honden ging het eten (en met name het drinken) soms wat moeilijker. Dat kwam bij hen omdat ze wat meer moeite hadden met het inschatten van de afstand en het controleren van de bewegingen. Ik had niet de indruk dat het kwam omdat ze kieskeuriger geworden zouden zijn.
Door Belleke1
#3320516
Ja ze drinkt goed. Alleen de brokjes die eet ze wel heel gretig. Maar ik wil liever niet op brok overgaan.
ze staat al bijna haar hele leven op vers ivm allergieën. Maar bij jullie zijn ze dus ook kieskeuriger gaan eten?
Knuffels Belleke
Door Belleke1
#3324689
Ik wil toch even laten weten dat het goed gaat met onze Belle.
Hier werd ik zo blij van. Ze is altijd zo gek op sneeuw geweest dus toen er sneeuw viel was ze helemaal gek.
En maakte ik deze foto's.
Ook vandaag heeft ze geposeerd voor de kerstboom dit hadden we helemaal niet meer verwacht.
Knuffels en bedankt voor jullie steun.
Bijlagen
004aklein.jpg
004aklein.jpg (108.37 KiB) 3434 keer bekeken
Rheeze (1 van 1).jpg
Rheeze (1 van 1).jpg (7.91 MiB) 3434 keer bekeken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door