Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Frodo Anouk
#3319159
Hoi allemaal,

Vorige week vrijdag is bij Frodo rechts naast de anus een knobbel verwijderd. Opgestuurd voor onderzoek, eind deze week de uitslag. Dat is afwachten dus.

Voor nu is het vooral een uitdaging om te zorgen dat Frodo van zijn hechtingen af blijft.hebben een kap voor hem. Maar ondanks dat blijft het een wat vochtige wond vind ik, het ziet er niet uit alsof het weefsel weer steviger wordt, ook niet ontstoken.

Is het een idee om er groene leem op te smeren? Heb begrepen dat dit bij nattere wonden kan helpen. Weet ook dat je op hechtingen beter niets smeert, maar gezien locatie, misschien toch wel goed?

Het is vooral zo'n rotplek, wat kan je daarmee?
Door Frodo Anouk
#3319183
Is dat minder prikkend dan betadine? Vandaag heb ik daar een druppel van aangebracht. :???: ...echt heel goed bedoelt maar Frodo had spontaan het laatste beetje vertrouwen in de baas op gezegd...
Door Siberienne
#3319184
Frodo Anouk schreef:Is dat minder prikkend dan betadine? Vandaag heb ik daar een druppel van aangebracht. :???: ...echt heel goed bedoelt maar Frodo had spontaan het laatste beetje vertrouwen in de baas op gezegd...
Als je betadine shampoo neemt en dat verdunt tot de kleur van een kop thee, valt het prikken mee en ontsmet het wel.

Ik had bij mijn vorige hond een ooit een hotspot van staartaanzet tot over de ballen en dat moest ik 4x per dag daarmee poetsen. Echt feestelijk vond hij dat niet, dus deden we aan de voorkant een pollepel pindakaas zodat hij afgeleid was dan achter snel poetsen. Toen de ergste irritatie weg was (na 1-2 dagen) vond hij het poetsen niet meer pijnlijk, terwijl de huid nog niet helemaal dicht was.
Door Frodo Anouk
#3319241
Thnx for the tip. Ga ik onthouden voor een andere keer die hopelijk niet komt. Ben na overleg met dierenarts aan ouderwetse sudocreme, wit kontje, stempelt lekker. Maak het van te voren schoon met gekookt water en bakingsoda. Maandag op controle en worden hechtingen die er nog inzitten uitgehaald. Hopelijk dan weer alles normaal en mag meneer weer rennen. Dat is hard nodig
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door