Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door RobinHond
#3318700
Hoi! Ik heb een hond van 12 jaar, sinds een tijdje heeft hij zwarte korsten aan allebei de kanten van zn mond. Ik ben er destijds mee naar de dierenarts geweest en die wist ook niet wat hij ertegen kon doen.
Soms wordt het beter, alleen nu wisselen de zwarte korsten zich af met een wond en trekt het steeds verder door. Nog een keer bij de dierenarts geweest en die gaf het advies de zwarte korsten en voorzichtig af te halen.

Weet iemand wat het is?

Met vriendelijke groeten,
Robin en Donder
Bijlagen
20171020_103936.jpg
20171020_103936.jpg (2.09 MiB) 6324 keer bekeken
Door eelke
#3318703
Au, dat ziet er akelig uit. Dat moet behandeld worden lijkt mij. Ik zou denk ik eens een andere dierenarts opzoeken, als second opinion.

Er bestaat zoiets als een lipplooi-exceem/uitslag, maar ik kom even niet op de naam. Misschien schiet het me zo te binnen of weet iemand anders het.
#3318875
Ik weet niet wat voor hond je hebt, bij Huskies komt zinkdermatose voor en daar doet het mij ook wat aan denken. Pootjes wel ok? Ik zou idd eens economie opionion vragen of evt naar een dermatoloog gaan. Ziet er erg akelig uit, moet wel pijnlijk zijn!
Door Hanny
#3318935
Ik weet niet wat dit is, maar het ziet er pijnlijk en schraal uit.
Ik denk, dat ik het zelf zo zou behandelen.
Heel zachtjes schoon maken met een hele dunne Betadine oplossing, of zout water. Zachtjes deppen. Als het droog is zou ik er wat dan ook opdoen, net wat ik in huis heb.
Honingzalf, amandelolie met een drupje teatree olie, beetje handcreme met een druppeltje propolis er door.
Het zal er wel worden afgelikt, maar niets doen is wel weinig.
Misschien kan er ergens wel worden onderzocht hoe en wat, maar ik zou toch maar beginnen. Het ziet er zeer uit en iets zachts er op lijkt me een goed idee.
Manlief zag de foto en vroeg wat de arts zei. Zijn commentaar (niet lovend) zet ik hier niet neer, maar een goede gezond denkende arts is een goed idee.

succes er mee
Hanny
Door Onze Sjoes
#3319138
Hoe lang geleden is "destijds"?En hoe lang speelt dit al?Ik zou echt terug gaan naar een dierenarts die er serieus naar wil kijken,want niks doen is geen oplossing.En het ziet er idd pijnlijk uit.Ik zit te denken aan hydrocortiderm maar wat Hanny al zegt je zit wel met het oplikken.
Door miekjevdv
#3319238
Mijn hond heeft het ook een paar keer gehad toen hij ongeveer 1 - 1,5 jaar was. Was wel niet zo erg. Hij kreeg het toen door te veel te knabbelen op stokjes hout uit de tuin. (dit doet hij nu gelukkig niet meer)

Maar heb het toen elke keer goed onder controle en weg gekregen met het aanbrengen van Vetramil honingzalf.
Gewoon er 2 keer per dag een beetje opsmeren. Als je dit doet, hou hem dan wel goed vast, want mijn hond ging altijd lopen als hij mij zag afkomen. Niet omdat het pijn deed, maar omdat hij de reuk heel sterk vond.

Vind het echt fantastisch goede zalf.
#3319465
miekjevdv schreef:Mijn hond heeft het ook een paar keer gehad toen hij ongeveer 1 - 1,5 jaar was. Was wel niet zo erg. Hij kreeg het toen door te veel te knabbelen op stokjes hout uit de tuin. (dit doet hij nu gelukkig niet meer)

Maar heb het toen elke keer goed onder controle en weg gekregen met het aanbrengen van Vetramil honingzalf.
Gewoon er 2 keer per dag een beetje opsmeren. Als je dit doet, hou hem dan wel goed vast, want mijn hond ging altijd lopen als hij mij zag afkomen. Niet omdat het pijn deed, maar omdat hij de reuk heel sterk vond.

Vind het echt fantastisch goede zalf.
Bandit had ruim 1 maand geleden ook zoiets. Een zwarte korst op zijn lip, zonder dat daar een wondje geweest was. Kort viel er uiteindelijk af en je had een stuk roze huid over. Na 1 week kwam er aan de buitenkant van die roze huid, opnieuw een zwarte korst!?
Naar de dierenarts geweest. Ze heeft de korst eraf gekrabd zodat je goed kon zien wat eronder zat.
Ze adviseerde honingzalf en goed in de gaten houden of het groter wordt.

Hiermee is het genezen.

Ze had toevallig een paar weken eerder een hond gehad met een soortgelijke plek. Die is uiteindelijk behandeld met medicijnen. (ik ben even vergeten welke). Antibiotica of prednison dacht ik.


Ik vind het wel sterk dat deze verhalen erg op elkaar lijken.

Heel veel succes. Altijd zo naar als je hond iets heeft wat maar niet op wil lossen....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door