Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door san :)
#3318634
charmed schreef:Ik heb teven gehad die om de 3 maanden ineens loops waren. Die waren de eerste keer zo rond de 7 maanden, toen 5 en daarna 3 maanden ertussen. Vond het idd. best veel loops. Heb er nooit wat aan gedaan. Gewoon loops laten worden.
en geen extra hoge risico's op inderdaad baarmoeder of eierstok dingetjes?

Ik heb geen (concrete) fokplannen dus het is mij puur te doen om het welzijn en gezondheid van het hondje. Het is een therapie/ coachhondje die ik inzet op mijn werk dus haar welzijn/ gezondheid staat voorop.
echter ben ik dan ook wel voorzichtig tav mogelijke karakterveranderingen gezien haar werk. het is nu een super fijn en makkelijk hondje. sociaal, lief, mensgericht, relaxed en stabie. Zou het zonde vinden als dat zou veranderen
Door Ramses1
#3318685
Misschien kun je een buikecho laten maken en kijken of er een medische oorzaak is van het vake loops worden?

Mijn teefje werd ook zo'n beetje om de 3 maanden loops. Ze heeft bij de vorige eigenaar 2 nestjes gehad en omdat ik een intakte reu heb heb ik haar laten steriliseren. Tijdens de operatie (ik was erbij en heb meegekeken) bleek dat ze behoorlijk wat cyste's had in eierstokken en baarmoeder en dus is alles verwijdert.
Door charmed
#3323723
san :) schreef:
en geen extra hoge risico's op inderdaad baarmoeder of eierstok dingetjes?

Ik heb geen (concrete) fokplannen dus het is mij puur te doen om het welzijn en gezondheid van het hondje. Het is een therapie/ coachhondje die ik inzet op mijn werk dus haar welzijn/ gezondheid staat voorop.
echter ben ik dan ook wel voorzichtig tav mogelijke karakterveranderingen gezien haar werk. het is nu een super fijn en makkelijk hondje. sociaal, lief, mensgericht, relaxed en stabie. Zou het zonde vinden als dat zou veranderen
Eentje heeft op hele hoge leeftijd. 11 jaar een baarmoederontsteking gehad. Verder ging alles normaal bij haar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door