Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3319016
Lizzy schreef:Oh, maar dit is wel fijn zeg, dat het al 2 dagen goed gaat!
Op zich is het verhitten van bot niet echt fijn voor de vertering ervan.... Dus ik heb echt geen idee of dat wat gaat worden met de Alaska konijn als je die stoomt. Ik weet niet hoeveel Trovet je nog hebt maar anders voorzichtig de gestoomde KVV mengen met de Trovet, kijken hoe dat gaat?
We gaan nog steeds goed, ook met de krill olie (dag 2) Ik heb maar even toch wat brokken gegeven (1maaltijd) en dan 2 maaltijden gekookt vlees en worst. De worst is nu echt op, dus ik ga morgen nog maar een voorraad konijnenvlees halen en dan dat geven met Trovet supplement. Zoete aardappel lijkt ook goed te gaan. En hopelijk komt dinsdag de Trovet weer binnen.

Wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door Siberienne op vr 10 nov 2017, 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.
#3319306
Dinsdag kwamen de ‘worsten’ van Trovet weer binnen, net op tijd want Spot begin weer wat te rommelen met de darmen.

Sindsdien staat hij op Trovet ongeveer 600gram, 500 gram gekookte konijnenvlees, groenten (wortel, courgette, zoete aardappel, pompoen, paksoi gaan tnt goed), krill olie, olijfolie, Trovet mineralen mix en phytonics clear intestine (dat ga ik nu wat afbouwen).

Zijn vacht ziet / voelt al beter, zou dat zo snel al kunnen?
Vandaag en gisteren weer mooie compacte ontlasting (zelfs wat hard voor mijn gevoel). Volgende week gaan we even wegen, want ik vind hem iets smaller ogen.
Vandaag zou hij eigenlijk weer prednison moeten maar we gaan even testen wat er zonder gebeurt. Gaat dat goed, dan over een weekje een nieuwe eiwitbron.

Ik dacht eerst aan geit, maar dat is een KVV en kan ik dus beter niet koken voor hem. Ik heb nu gedroogde stukjes hert om te testen.
Door Lizzy
#3319339
Siberienne schreef:Dinsdag kwamen de ‘worsten’ van Trovet weer binnen, net op tijd want Spot begin weer wat te rommelen met de darmen.

Sindsdien staat hij op Trovet ongeveer 600gram, 500 gram gekookte konijnenvlees, groenten (wortel, courgette, zoete aardappel, pompoen, paksoi gaan tnt goed), krill olie, olijfolie, Trovet mineralen mix en phytonics clear intestine (dat ga ik nu wat afbouwen).

Zijn vacht ziet / voelt al beter, zou dat zo snel al kunnen?
Vandaag en gisteren weer mooie compacte ontlasting (zelfs wat hard voor mijn gevoel). Volgende week gaan we even wegen, want ik vind hem iets smaller ogen.
Vandaag zou hij eigenlijk weer prednison moeten maar we gaan even testen wat er zonder gebeurt. Gaat dat goed, dan over een weekje een nieuwe eiwitbron.

Ik dacht eerst aan geit, maar dat is een KVV en kan ik dus beter niet koken voor hem. Ik heb nu gedroogde stukjes hert om te testen.
Ik zou denken dat dit behoorlijk positief klinkt! En ja, dat kan al hoor, zo snel.

Succes met het toevoegen van een nieuw diersoort!
#3319342
Voor mijn gevoel krijgt hij al heel wat meer ‘echt’ eten dan voorheen. En dat voelt toch prettiger.

Dit is trouwens de samenstelling vd Trovet worsten volgens het etiket
B1667EC8-3EC4-48C9-BB50-8D266A430351.jpeg
B1667EC8-3EC4-48C9-BB50-8D266A430351.jpeg (3.21 MiB) 2620 keer bekeken
#3319373
Lizzy schreef:Kan heel veel slechter!

Ik kan me voorstellen dat het je goed doet, dat hij nu meer dingen eet. De krill gaat ook goed dus?
Ja prima! Hij krijgt nu deze
https://www.dierapotheker.nl/Hond/628-C ... l-capsules
2 capsules per dag. Is aan de hoge kant maar hij heeft wat in te halen ;)
Heb jij nog adviezen evt voor andere merken? Hectisch vrij prijzig spul kwam ik achter. Maar ach, hij is toch al onze gouden husky :-X

Enige waar ik even echt van baal: een andere idioot had een slagroomtaart in de berm gemikt. Was ik even niet op verdacht. Spot bek vol cake en slagroom :( >:( >:(
#3319452
Siberienne schreef:Ja prima! Hij krijgt nu deze
https://www.dierapotheker.nl/Hond/628-C ... l-capsules
2 capsules per dag. Is aan de hoge kant maar hij heeft wat in te halen ;)
Heb jij nog adviezen evt voor andere merken? Hectisch vrij prijzig spul kwam ik achter. Maar ach, hij is toch al onze gouden husky :-X

Enige waar ik even echt van baal: een andere idioot had een slagroomtaart in de berm gemikt. Was ik even niet op verdacht. Spot bek vol cake en slagroom :( >:( >:(
Gaat het je om de omega 3 in krillolie?
Wij gebruiken deze omega 3:
https://www.aandachtswinkel.nl/winkel/6 ... -capsules/
Die bevatten veel meer EPA en DHA dan de krillolie hierboven per capsule, en het scheelt je ca 5 euro per pot.

Balen van de slagroomtaart :(
#3319633
Dank je Eef!

Zaterdag ging het wel, maar zondagochtend en vanmiddag sliimpoepen en buik gepruttel. Ik denk toch vd taart, vaak komt dat bij Spot een dagje later. Nieuwe groentemix gemaakt met wat pompoen erdoor en iig at hij zojuist enthousiast (vanmiddag was het met lange tanden)

Hopelijk morgen weer rustig, ik houd de prednison nog even in de kast. De onderste foto was end vd middag en de bovenste is nu
49696240-1781-404C-BC83-AC5C3AE8EF9A.jpeg
49696240-1781-404C-BC83-AC5C3AE8EF9A.jpeg (2.41 MiB) 2519 keer bekeken
5202F921-CCF3-41AB-A0C0-564C851D647B.jpeg
5202F921-CCF3-41AB-A0C0-564C851D647B.jpeg (1.09 MiB) 2519 keer bekeken
#3319833
ik vind het nog een klein beetje wisselend: hij poept eerst goed maar dan aan het eind vd wandeling wat dunnere poep. Maar god, het was ook weer erg spannend onderweg met hertjes enzo. En dan maakt meneer zich wat druk. En iig geen slijm oid er meer bij.
Hij poept wel nog maar 2x per dag iv 3 en het meeste is echt compact (zelfs vrij hard) en hij eet wel goed. Zijn vacht wordt duidelijk beter.

Ik heb vandaag toch een klein beetje hert erbij geprobeerd. En we zijn nog steeds zonder prednison, dus op zich is dat best mooi.
#3320113
Spot was toch echt niet lekker vanmorgen, manlief belde dat hij niet wou eten. Gisteren wilde hij ook pas nadat ik hem uitgebreid geknuffeld had en eigenlijk is dat niks voor hem.
Vanmiddag wilde hij eerst ook niet, tot Shad in zijn bak dook. Grote grauw en hij at wel.
Vanmorgen hoge nood, krampen en slijm, vanmiddag en vanavond niks. Toch maar prednison herstart. Want hij oogde niet fit (behalve tijdens de wandeling, toen er eekhoorns de boom in gejaagd moesten worden)

Vanavond ga ik ze voeren, geef ik met mijn duffe kop de lam KVV van Shadow aan Spot, nou daar was de helft van weg voor ik mijn ogen kon knipperen... hij heeft dus wel honger, en KVV is duidelijk lekkerder... Ik ben benieuwd wat hij morgen poept...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door