Spot en z'n darmen : het gaat aardig & nieuwe opties

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht
Lizzy
Moderator

Re: Spot en z'n darmen: niet lekker en niet zo slimme actie van mezelf

Berichtdoor Lizzy » Za 11 Nov 2017, 08:20

Oh oh, wat een zorgen toch :'(

Ben benieuwd hoe hij op de KVV reageert....
Siberienne
5-sterren

Berichtdoor Siberienne » Za 11 Nov 2017, 09:23

Lizzy schreef:Oh oh, wat een zorgen toch :'(

Ben benieuwd hoe hij op de KVV reageert....

Nou, wel goed eigenlijk... vannacht rustig, vanmorgen gewone poep. Hij weigert zijn zelfgemaakte prak, ik had nog een kuipje met lam van Renske en dat gaat er gretig in. Ik zit effe perplex. En te twijfelen wat nu verder.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Za 11 Nov 2017, 13:53

Zou dat (al) door de prednison kunnen komen?
Siberienne
5-sterren

Berichtdoor Siberienne » Za 11 Nov 2017, 17:27

Eef+doggies schreef:Zou dat (al) door de prednison kunnen komen?

Ik weet het eerlijk gezegd niet helemaal. Zou kunnen, maar dan is het wel snel en dramatisch effect voor 5 Mg... hij heeft wel vaker terugval gehad en dan had het toch vaak een paar dagen en verhoging dosis nodig.

Iig heeft hij net gewoon gepoept en met smaak gegeten en ligt hij nu met zijn rubber kong bot te klooien.
Ik heb even paar stappen terug gedaan, Trovet worst konijn, gekookt konijn en nieuwe groente prut gemaakt met alleen courgette en wortel. En dan om de dag 5 Mg prednison weer even.

Gelukkig kan ik de rest vd andere groentemix en het open bakje hert bij mijn andere kliko kwijt ::)
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Za 11 Nov 2017, 17:49

Het is een raadsel, maar fijn dat hij lekker gegeten en gespeeld heeft :)

Handig zo'n kliko :biggrin2:
Siberienne
5-sterren

Re: Spot en z'n darmen : het gaat aardig & nieuwe opties

Berichtdoor Siberienne » Ma 20 Nov 2017, 11:46

Ons wupke lijkt weer aardig stabiel. Groenten tnt wortel, courgette, spinazie, vlees de Trovet worst en konijn spiervlees, Trovet supplementen en krill olie. Hij poept 2x per dag en krijgt om de dag 2,5 mg prednison. Afgelopen donderdag is hij behandeld door de chiropractor. Een nieuwe dame, heel prettig. Hij vond het even spannend maar uiteindelijk kreeg ze een kus. Hij is dan echt zo schetig he, eerst steun zoeken bij mij en dan uiteindelijk draait hij naar haar toe en staat even neus aan neus, met zo van "ik vind het wel spannend maar het is toch ook wel ok hoor, wat jij doet" ;) ;)

Ze gaf aan dat zijn rug erg vast zat en dat dit ook goed een wisselwerking kan zijn met zijn darmen. De dag erna heeft hij ook heeeeeeel veeeeel gepoept en hij was wel weer relaxter in zijn gangwerk. Dus we gaan over een maandje nog een keer. De reus weegt trouwens 29 kilo, lig niet afgevallen dus.

Ondertussen besloten om de komende week het even zo te houden, want we zijn een paar daagjes weg en hij moet (mag) uit logeren. Gelukkig een pension waar "alles kan" qua voeren en medicatie. Daarna ga ik geit schaap en evt geit proberen van Hermanns, een compleet biologisch blikvoer. Want ik moet nog wel iets hebben wat ook mee kan op vakantie komende winter... en ik wil toch wel graag wat meer diersoorten geven uiteindelijk. Hij mag trouwens ook nog wel iets dikker vind ik. Hij krijgt nu in totaal bijna 1,2 kg eten per dag (600 gram Trovet, 500 gram spiervlees gemalen en gekookt, en 150 gram groentemix)

Mogen erwten trouwens in de groentemix? ik kon het even niet vinden.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 20 Nov 2017, 11:57

Siberienne schreef:Ons wupke lijkt weer aardig stabiel. Groenten tnt wortel, courgette, spinazie, vlees de Trovet worst en konijn spiervlees, Trovet supplementen en krill olie. Hij poept 2x per dag en krijgt om de dag 2,5 mg prednison. Afgelopen donderdag is hij behandeld door de chiropractor. Een nieuwe dame, heel prettig. Hij vond het even spannend maar uiteindelijk kreeg ze een kus. Hij is dan echt zo schetig he, eerst steun zoeken bij mij en dan uiteindelijk draait hij naar haar toe en staat even neus aan neus, met zo van "ik vind het wel spannend maar het is toch ook wel ok hoor, wat jij doet" ;) ;)

Ze gaf aan dat zijn rug erg vast zat en dat dit ook goed een wisselwerking kan zijn met zijn darmen. De dag erna heeft hij ook heeeeeeel veeeeel gepoept en hij was wel weer relaxter in zijn gangwerk. Dus we gaan over een maandje nog een keer. De reus weegt trouwens 29 kilo, lig niet afgevallen dus.

Ondertussen besloten om de komende week het even zo te houden, want we zijn een paar daagjes weg en hij moet (mag) uit logeren. Gelukkig een pension waar "alles kan" qua voeren en medicatie. Daarna ga ik geit schaap en evt geit proberen van Hermanns, een compleet biologisch blikvoer. Want ik moet nog wel iets hebben wat ook mee kan op vakantie komende winter... en ik wil toch wel graag wat meer diersoorten geven uiteindelijk. Hij mag trouwens ook nog wel iets dikker vind ik. Hij krijgt nu in totaal bijna 1,2 kg eten per dag (600 gram Trovet, 500 gram spiervlees gemalen en gekookt, en 150 gram groentemix)

Mogen erwten trouwens in de groentemix? ik kon het even niet vinden.

Nou, dit klinkt behooooorlijk goed zeg! Je "klinkt" ook echt een beetje opgelucht?!

Erwten. Ja, er zit aardig wat zetmeel in maar als klein onderdeel van het totaal vind ik dat het geen kwaad kan.
Siberienne
5-sterren

Berichtdoor Siberienne » Ma 20 Nov 2017, 13:41

Lizzy schreef:Nou, dit klinkt behooooorlijk goed zeg! Je "klinkt" ook echt een beetje opgelucht?!

Erwten. Ja, er zit aardig wat zetmeel in maar als klein onderdeel van het totaal vind ik dat het geen kwaad kan.

Ja, ik was bang dat hij af aan het vallen was en slecht eten... dat vind ik zo naar. Ik heb gewoon nog steeds het schrikbeeld van Janouk, die op een gegeven moment slecht ging eten, wat sip was, wisselende ontlasting had en die we 'ineens' kwijt waren aan een darmtumor. Een hond die slecht eet, dan ben ik altijd weer zenuwachtig. Spot eet weer met graagte, poept goed, kan het ophouden en is vrolijker. En de prednison gehalveerd weer ben ik ook blij mee.

Ja, ik probeer wel niet teveel koolhydraten te geven, ik twijfelde ook even of zijn vorige reactie niet op de zoete aardappel was of de pompoen. Maar een klein beetje moet wel kunnen ;-)
Siberienne
5-sterren

Berichtdoor Siberienne » Do 07 Dec 2017, 21:34

Spot verdraagt de geit! Ik voer nu Hermanns blikvoer erbij, de geitvariant en hij vindt het erg lekker.

Ik had eerst deze https://www.eko4petz.nl/a-36666270/herr ... escription en dat ging goed, maar nu een variant met alleen vlees http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ees/522694

Groentemix gaat ook goed evenals de supplementen. We hebben nu iig ook een praktische oplossing voor de wintersport en een alternatief wanneer Trovet niet levert want er zijn al twee keer problemen met de levering vd worsten geweest :-X

Ik heb echt het gevoel dat weinig koolhydraten hem goed gedaan hebben. Ik ben ook de puur intestine aan het afbouwen en dat lukt
Zo prettig als je hond gewoon compacte poepen draait ;D :biggrin2:
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Vr 08 Dec 2017, 15:41

Wat goed! :D
Heel fijn dat het zoveel beter gaat.
Siberienne
5-sterren

Berichtdoor Siberienne » Za 09 Dec 2017, 21:23

Eef+doggies schreef:Wat goed! :D
Heel fijn dat het zoveel beter gaat.

Ja, ben er heel blij mee, vooral omdat er ook nog een rabiës vaccinatie in moest dit jaar en ook daar heeft hij geen last van gehad.
(we rijden en lopen regelmatig door België en Duitsland met ze en willen de wintersport ook nog niet opgeven...)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”