Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3318075
13 oktober zijn de pinnen verwijderd uit de groeischijf. Na 3 dagen het verband verwijderd. 2 wonden li en rechts van de knie. De binnen wond was niet te zien omdat er een plakverbandje op zat. Wel wat dikkig.
In de nacht was hij erg onrustig. Hijgend. Bij inspectie een natte vacht op de onderbuik.
Naar da voor controle. Wond zag er geïrriteerd en geïnfecteerd uit. Begonnen met ab. Dermiel op wonden. Geen verband erop.
Nog veel wondvocht dat in de vacht komt. Vandaag merk ik enige verbetering. Wond ziet schoner.
Tot nu maakte ik de buik en liezen met vochtige doek schoon. Mijn vraag: Wat zou ik nog kunnen gebruiken zonder dat ik de huid prikkel maar wel een schonere en beter ruikende vacht krijg.
Zoals jullie begrijpen draagt hij een kap en slaapt naast me aan de riem.
#3318098
Ik spoel de wond van mijn hond met een zelf gemaakte fysiologische zoutoplossing. De wond wordt daar goed schoon van en de haartjes daarom heen ook. Zo dit wat voor jouw hond zijn? Misschien een druppeltje of wat tea tree olie aan toe voegen? Ik heb geen idee of dat goed genoeg schoon maakt maar het irriteert de huid in ieder geval niet.
#3318127
Dank je Lizzy, zat al te denken aan fysiologisch zout. Liever in de zee even lopen maar dat gaat niet lukken. Na heen en weer gebeld heb ik nu de eerste watten met Hibiscrubshampoo verdund 4x. En dan kijken of dat zacht genoeg is en de geur ook weg neemt.
Heb wel de indruk dat de wond er wat beter uit ziet. Ga nog door met probiotica en zalmolie.
Vacht is wat glanzender geworden. Eetlust is nog niet echt bie maar met wat opwekkend geprijs van mijn kant gaat het toch naar binnen. Het lijkt net of het verse vlees hem niet zo lekker smaakt. Wel de pens compleet van Smuldier. Net een schenkel met vlees gegeven maar jeetje wat ging dat moeilijk. Enfin het is naar binnen.
Dank je wel voor het mee denken. Fysiologisch zout ga ik maken en morgen lauw over de wond sproeien.
Je bent een echte kennisbank. Chapeau.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door