Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#3323361
Ja, soms is het gewoon zo. Niet alles is verklaarbaar.
Nu moet je je eigen verstand gebruiken, uitdenken wat je zult doen en daarmee aan het werk gaan.
Er zijn al verschillende middelen besproken, nu uitzoeken wat je zult doen en er vanuit gaan, dat het zeker niet in een korte periode over zal zijn..
Als het al beter zal gaan en dat zal heus wel, zal er ook weer een terugval komen, maar wie weet steeds met grotere tussenpozen.

succes,
Hanny
#3323392
Bedankt voor jullie reacties!!

Zeker omdat het zo op Spot lijkt, neig ik er nu na die kant op te gaan (evt. scopie en dan prednison).
Ik heb Tannetje ook de foto's gestuurd, even afwachten wat zei adviseert.

Bandit volgt een eliminatie-dieet. Ik kan zijn diarree niet linken aan een verandering in voeding. Door zijn jeuk steeds, heb ik al lang niks veranderd.

Bedankt voor de link Sieberienne, daarin staat het best duidelijk uitgelegd. Het lijkt het meest op dikke darm diarree en daar had de dierenarts het ook over. Toch is Bandit wel flink afgevallen, wat eigenlijk bij dunne darm diarree hoort. :-\

Ik ga zoeken naar jouw topic over Spot! Bedankt!!

Zucht, het blijft enorm puzzelen.....
#3323393
Border Bandit schreef:Bedankt voor jullie reacties!!

Zeker omdat het zo op Spot lijkt, neig ik er nu na die kant op te gaan (evt. scopie en dan prednison).
Ik heb Tannetje ook de foto's gestuurd, even afwachten wat zei adviseert.

Bandit volgt een eliminatie-dieet. Ik kan zijn diarree niet linken aan een verandering in voeding. Door zijn jeuk steeds, heb ik al lang niks veranderd.

Bedankt voor de link Sieberienne, daarin staat het best duidelijk uitgelegd. Het lijkt het meest op dikke darm diarree en daar had de dierenarts het ook over. Toch is Bandit wel flink afgevallen, wat eigenlijk bij dunne darm diarree hoort. :-\

Ik ga zoeken naar jouw topic over Spot! Bedankt!!

Zucht, het blijft enorm puzzelen.....
Ja he, en dat is zo balen...
Dit topic heb je denk ik meeste aan viewtopic.php?f=8&t=132922&hilit=Ibd
Door san :)
#3323487
heb jarenlang t zelfde gehad met mijn oudste reu,
uiteindelijk werd hij verdacht van een candida infectie. van alles geprobeerd. toen als laatste redmiddel een pot puur parasiet balans. eerste week werd t alleen maar erger en daarna zag ik t elke dag beter worden. nu al twee jaar klachtenvrij.

Hij bleef bij het minste of geringste persdrang houden tot er inderdaad alleen maar slijm uit kwam.
ontlasting zelf was wisselend, soms goed , soms wat minder.
#3323995
Sorry dat ik niet eerder heb kunnen reageren, ik heb me toch een migraine-aanval (gehad)! :(
Nu gaat het weer een beetje, maar ik houd het wel kort.

Sinds vandaag heeft Bandit wéér 'diarree'. Het is veel slijm met vocht. Ondanks de Puur Digest.
Hopeloos!

Ik wil echt dat hij goed nagekeken wordt. Ik voel veel voor een scopie, er moet daar binnen iets fout zijn.
Bedankt voor je ervaringen Siberienne, ik heb je hele topic gelezen.

Ik had al voor donderdag een afspraak bij Tannetje, maar dat gaat te lang duren nu.
Ik mail haar morgenavond, dan kan ik ook de ontlasting van zondag erin verwerken.

Daar gaat mijn kerst........
Geeft echt niks, Bandit gaat voor alles!!!!!!!!!!!!
#3323998
Border Bandit schreef:Sorry dat ik niet eerder heb kunnen reageren, ik heb me toch een migraine-aanval (gehad)! :(
Nu gaat het weer een beetje, maar ik houd het wel kort.

Sinds vandaag heeft Bandit wéér 'diarree'. Het is veel slijm met vocht. Ondanks de Puur Digest.
Hopeloos!

Ik wil echt dat hij goed nagekeken wordt. Ik voel veel voor een scopie, er moet daar binnen iets fout zijn.
Bedankt voor je ervaringen Siberienne, ik heb je hele topic gelezen.

Ik had al voor donderdag een afspraak bij Tannetje, maar dat gaat te lang duren nu.
Ik mail haar morgenavond, dan kan ik ook de ontlasting van zondag erin verwerken.

Daar gaat mijn kerst........
Geeft echt niks, Bandit gaat voor alles!!!!!!!!!!!!
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Ik weet hoe je je voelt, zo balen he? Je doet zo je uiterste best en dan wil het niet... maarrrrrr hou je taai! Er komt vast een oplossing.
Heeft Bandit veel kramp? Spot bleefsoms maar persen, al kwam er niks meer uit, zo zielig. Ik geef dan Buscopan, tabletje 10 MG, krijgt de darm - en de hond wel rust.
Door Hanny
#3324004
Nu, het is nog geen kerst en rustig blijven is gewoon belangrijk. Alles verandert er niet door.
En dat de diarree terugkwam, was voor mij ook wel te verwachten, dat is toch vaak zo. Niet bij een gewone diarree, die een paar dagen duurt, maar bij een heftige reactie, waar dan op, heeft het allemaal veel tijd nodig. Je bent pas een korte tijd bezig met de digest poeder. (niet mijn keuze, maar dat weet je). Doorgaan waarmee je bezig bent, iets anders is er nu niet te bedenken voor je. Rustig overleggen of testen nu tijdens de feestdagen wel verstandig is. Bij verschillende bedrijven zal misschien toch iets minder gewerkt worden.
Een lekker pannetje bouillon maken, dat wordt meestal graag gedronken. Groentenmix maken van vooral gekookte pompoen en verder gewoon zijn eten, wat hij normaal krijgt.
Succes met alles en bijt je er niet op vast, dat met een scopie echt de oplossing wordt gevonden. Misschien wel, misschien niet, zo is het nu eenmaal.

Hanny
#3324007
Border Bandit schreef:Sorry dat ik niet eerder heb kunnen reageren, ik heb me toch een migraine-aanval (gehad)! :(
Nu gaat het weer een beetje, maar ik houd het wel kort.

Sinds vandaag heeft Bandit wéér 'diarree'. Het is veel slijm met vocht. Ondanks de Puur Digest.
Hopeloos!

Ik wil echt dat hij goed nagekeken wordt. Ik voel veel voor een scopie, er moet daar binnen iets fout zijn.
Bedankt voor je ervaringen Siberienne, ik heb je hele topic gelezen.

Ik had al voor donderdag een afspraak bij Tannetje, maar dat gaat te lang duren nu.
Ik mail haar morgenavond, dan kan ik ook de ontlasting van zondag erin verwerken.

Daar gaat mijn kerst........
Geeft echt niks, Bandit gaat voor alles!!!!!!!!!!!!
Ach shit wat balen :(

Misschien heeft het wel zin tijdelijk de dosis Puur Digest te verhogen? Volgens de website mag de dubbele dosering in het begin gebruikt worden. Zou ik even navragen bij Tannetje (maandag even bellen?).

Sterkte ermee en beterschap voor jullie allebei :-*
#3324158
Bedankt voor de lieve reacties! :-*
Ik heb nog niet eens de andere topics kunnen (bij)lezen. Mijn hoofd is nog steeds niet goed. :(

Bandit heeft na gisterochtend alles in de gang neergelegd te hebben, niet meer gepoept, dus dat is wel weer positief.

Ik heb contact met Tannetje gehad. Ik heb aangegeven dat ik wil weten wat de oorzaak is. Ze adviseerde toch doorsturen naar een internist.

Wie weet een goede?
Siberienne, jij was erg tevreden over die waar jij geweest bent he? Ik weet er alleen een voornaam van, weet je nog waar ze werkt? Kijken of het bereisbaar is voor mij. ;)

Gats, wat een gedoe allemaal. Veel reizen, spanning, Bandit die weer van alles moet doorstaan en als laatste het geld wat ik mag gaan uitgeven...

Als hij maar beter wordt!!!!!
#3324170
Bedankt!!

Ondertussen ben ik ook gaan zoeken.
Paul Mandigers van de Wagenrenk zit voor mij wel een stuk dichterbij dan Vught.
Over hem heb ik geloof ik ook positieve dingen gehoord.

Het gaat daar 550 euro kosten ( :o Voor mij echt super veel geld), maar Bandit kan woensdag al een scopie krijgen!
Dat spreekt me eigenlijk wel enorm aan. Volgende week heeft hij vrij.
Bandit moet dan 24 uur vooraf nuchter zijn en mag 3 uur vooraf niet meer drinken. Dus ik hoef niet te hannessen met clean-prep.


Vanmiddag poepte Bandit weer veel slijm met een beetje poep ertussen. Zo'n 20 minuten later weer vocht met lucht.
#3324187
Border Bandit schreef:Bedankt!!

Ondertussen ben ik ook gaan zoeken.
Paul Mandigers van de Wagenrenk zit voor mij wel een stuk dichterbij dan Vught.
Over hem heb ik geloof ik ook positieve dingen gehoord.

Het gaat daar 550 euro kosten ( :o Voor mij echt super veel geld), maar Bandit kan woensdag al een scopie krijgen!
Dat spreekt me eigenlijk wel enorm aan. Volgende week heeft hij vrij.
Bandit moet dan 24 uur vooraf nuchter zijn en mag 3 uur vooraf niet meer drinken. Dus ik hoef niet te hannessen met clean-prep.


Vanmiddag poepte Bandit weer veel slijm met een beetje poep ertussen. Zo'n 20 minuten later weer vocht met lucht.
Ik lees hier op bp ook positieve ervaringen met Paul Mandigers, dus ik denk dat ik woensdag inderdaad naar hem toe zou gaan. Dan heb je hopelijk nu gauw een idee wat er aan de hand is. En het is fijn dat de afstand ook een beetje te doen is. Qua kosten heb ik geen idee wat gemiddeld is....

:bigarmhug:
#3324205
Border Bandit schreef:Bedankt!!

Ondertussen ben ik ook gaan zoeken.
Paul Mandigers van de Wagenrenk zit voor mij wel een stuk dichterbij dan Vught.
Over hem heb ik geloof ik ook positieve dingen gehoord.

Het gaat daar 550 euro kosten ( :o Voor mij echt super veel geld), maar Bandit kan woensdag al een scopie krijgen!
Dat spreekt me eigenlijk wel enorm aan. Volgende week heeft hij vrij.
Bandit moet dan 24 uur vooraf nuchter zijn en mag 3 uur vooraf niet meer drinken. Dus ik hoef niet te hannessen met clean-prep.


Vanmiddag poepte Bandit weer veel slijm met een beetje poep ertussen. Zo'n 20 minuten later weer vocht met lucht.
Zoiets waren we bij Lisette Overduin ook kwijt. Ja, hele bak met geld. Moet wel zeggendat ze voor alle telefoontjes en mailtjes nooit wat gerekend heeft, het is nu meer dan een jaar geleden en als ik haar met een vraag mail, krijg ik nog steeds antwoord.

Paul Mandigers ken ik zelf niet, hoor wel op fora goede dingen en ik zou ook kiezen voor wat dichterbij
Gebruikersavatar
Door pike
#3324221
Voor mail en/of tekefoon krijg je bij Mandigers ook geen rekening hoor ;)
Ben zelf heel tevreden met Mandigers, niet alleen met Duc voor neurologie, ik kom er ook met Jakkie voor zijn leverproblemen.
#3324300
Bedankt voor de fijne reacties weer! :)

Morgen om 14.15 hebben we een afspraak.
Afgelopen nacht al heel slecht geslapen door spanning.

Ik sta er maar helemaal alleen voor en voor Bandit is het best een belasting.
Ik ben er in ieder geval bij als hij onder narcose gaat, maar ik wil er ook graag bij zijn als hij weer wakker wordt. Ik was erbij na zijn castratie en je zag zijn onrust verdwijnen toen hij mij zag.

Nou duimen dat alles goed gaat en dat ze een oorzaak vinden die ook nog eenvoudig te verhelpen is! Dat is wel heel veel gevraagd he!? ;)

Zo zielig, Bandit mag vandaag de hele dag niet eten, ook al geen ontbijt meer.
Hij snapt er niks van. Is mijn baas me nou vergeten? Moet ik dan maar in de keuken gaan zitten? Ik wacht toch zo geduldig, waarom snapt ze dan niet dat ik nog moet eten?

Ik heb zijn vlees gekookt en geef hem wat kookvocht. Hopelijk haalt hij daar een beetje kracht uit.

En nou moeten zijn darmen leeg en poept meneer de hele dag niet!?
Als hij dan morgen maar even leegpoept, dan komt het wel goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door