Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3321977
Bedankt voor je medeleven. :-*

Brillendoosjesgist? Nog nooit van gehoord. Ik kan toch gewoon vragen of ze ook daarop willen testen?

De puur digist zou gister bezorgd worden..... niet dus. :(
Het was druk bij de post, dus dan verwacht je dat ze 's ochtends de achterstand van de dag daarvoor inhalen..... niet dus.
Nou sta ik weer ingepland voor bezorging aan het eind van de dag. Straks is het wéér druk en komen de medicijnen morgen pas. :(

Qua ontlasting is er nog steeds geen verbetering. Het spuit er nog steeds als water uit met af en toe een stuk slijm.
Het baart me zorgen dat Bandit zo weinig drinkt. Misschien moet ik er wat vlees in oplossen, dat hielp met mijn vorige hond altijd.
Zijn eten krijgt hij nu in 4 x i.p.v. 2 x per dag. Hopelijk komt het dan wat rustiger zijn darmen in.


edit. Ik heb gegoogled op brillendoosjesgist. Het zou zo maar kunnen. Bandit eet konijnenkeutels als ik bij iemand op bezoek ben. Maar van de andere kant, ad hij in mijn vorige woning bijna dagelijks konijnenkeutels en is daar niet ziek van geworden. :-\
Ik ga het zeker doorgeven aan de dierenarts!!
Alles wat mogelijk een oorzaak kan zijn, mag voor mij onderzocht worden!! :)
#3321981
Wat een zorgen.... :(
Goed dat de ontlasting verder onderzocht wordt. Hopelijk komt er iets uit waar je wat mee kunt. En komt de Puur Digest vandaag nog.
Als je bang bent dat hij te weinig drinkt, zou ik inderdaad boullion geven of water met vleessap er bij in.
En wat hier ook goed werkt is karnemelk door het water, zit meteen wat probiotica in, maar ik weet niet of hij tegen zuivel kan?

Dikke knuffel voor Bandit (en zelf kun je er waarschijnlijk ook wel een gebruiken) :bigarmhug: :bigarmhug:
#3321997
Eef+doggies schreef:Wat een zorgen.... :(
Goed dat de ontlasting verder onderzocht wordt. Hopelijk komt er iets uit waar je wat mee kunt. En komt de Puur Digest vandaag nog.
Als je bang bent dat hij te weinig drinkt, zou ik inderdaad boullion geven of water met vleessap er bij in.
En wat hier ook goed werkt is karnemelk door het water, zit meteen wat probiotica in, maar ik weet niet of hij tegen zuivel kan?

Dikke knuffel voor Bandit (en zelf kun je er waarschijnlijk ook wel een gebruiken) :bigarmhug: :bigarmhug:
Dank je wel! :-*

Bandit kan alleen tegen lam, geit en paard. Ik ben begonnen met kangoeroe, maar zijn jeuk neemt al weer toe (er is geen link met de diarree en kangoeroe). Melk o.i.d. kan daardoor niet. Ik ga gewoon wat vlees van hem koken denk ik en dat vocht door zijn water doen.

Bedankt voor het meedenken! :)
Door Hanny
#3322045
In mijn rasblad las ik dat Iberogast nog al eens wordt gebruikt bij buikellende. Hier heb ik dus geen ervaring mee, maar deze mensen waren heel positief over deze druppels.
Zelf zou ik aan een hond met alsmaar buikellende propolis geven. Dat werkt naar mijn ervaring goed , weken lang geven, poosje stoppen en weer geven. Maar of dit werkt, als er ook een allergie speelt, geen idee.
Propolis is niet zo lekker, hier eten ze de tinctuur wel met een beetje leverworst, voor jouw hond zal er ook wel iets te vinden zijn, wat het eetbaar maakt Het is er ook in capsules, hier geen succes en ik houd er niet van om iedere dag een capsule naar binnen te prutsen.

Succes met de patient
Hanny
#3322111
Dank je wel Hanny, voor de andere middeltjes die wellicht Bandit kunnen ondersteunen! Lief dat je dat vermeldt. :)
Op advies van Tannetje Koning had ik Puur Digest al besteld, ik wil even één ding tegelijk doen. ;)

Gisteravond is het bezorgd en heeft hij daar 1 schepje van gehad (1,5 schep is de dagdosering).
Vannacht voor de zekerheid toch nog extra met Bandit naar buiten, maar hij hoefde niks.
Hij heeft vandaag pas om 12.00 zijn behoefte gedaan, en ....... het was definieerbaar als poep!?

Oh, ik ben zo blij!!! :daisy:

Het was nog niet hard en er zat slijm bij, maar het was niet meer waterdun, zoals gister nog het geval was.

Dat spul werkt goed zeg!!
Ik houd het wel goed in de gaten, het moet ook weer niet té hard worden. Als hij met 1 x 1 schepje al van waterdun naar zachte ontlasting gaat, wat gebeurt er dan met 1,5 schepje per dag? We zullen zien.

Maar oh, wat ben ik blij!! :daisy:

Ik heb nu ook van 3 dagen ontlasting opgevangen, dat ga ik straks naar de dierenarts brengen. Volgende week verwacht ik de uitslag, ik ben benieuwd.

Voor nu is alles even heel positief: de waterdunne ontlasting is onder controle en er wordt gekeken naar een oorzaak van zijn diarree. Meer kan ik voor nu niet wensen. :groupwave2:
Door Hanny
#3322127
Ik zie nu, wat je aan extra middel geeft.
Voor mij is dat zoiets als een bindmiddel. Mijn ervaring is, balen gebonden poep, getver.
Ik heb het wel eens bij pupjes gebruikt.
Nou laten we hopen, dat jij een betere ervaring zult hebben.

In ieder geval succes.

Hanny
#3322217
Bedankt voor je reactie Hanny!

Ik ben medisch niet zo onderlegd en heb gekozen voor wat Tannetje adviseerde.
Werken de middeltjes waaraan jij dacht anders?
Ik kan lezen op de verpakking wat erin zit, maar het zegt mij niks over de werking ervan.


Feit blijft wel, dat Bandit nu zijn ontlasting niet meer laat lopen. Dat is voor allebei veel rustiger. Vannacht voor het eerst door kunnen slapen!
Bandit heeft gister voor het laatst rond 16.00 'gepoept' en vandaag nog niet (is er al 2 x uit geweest).
Bij nader onderzoek was het inderdaad gebonden slijm en geen echte ontlasting. :(


Hij is toch zo aan het afvallen. :(
Gisteravond voelde ik voor het eerst zijn heupgewrichten toen ik hem aaide!?

Om hem zo min mogelijk energie te laten verbruiken, mag hij nog maar 1 x per dag los, ongeveer 7 minuten. Dan stormt hij over het grasveld. Het lijkt me goed voor zijn lichaam: even helemaal strekken, verhoogde hartslag en grote teugen verse lucht inademen.
De rest van de dag slaapt hij en doet hij zijn behoefte aan het eind van de straat.
Thuis heb ik iets over hem liggen, zodat hij minder energie kwijt is om zijn lichaamstemperatuur op peil te houden.
Dit is gewoon intuïtie hoor, er zit geen gefundeerde gedachte achter. ;)

Verder krijgt hij 2 x zo veel vlees en verdeel ik alles over 4 porties i.p.v. 2.

O ja, normaal rent Bandit 15 a 20 km per dag in draf mee, verdeeld over 3 wandelingen.

Als nog iemand tips heeft over hoe ik hem kan laten aankomen, hoor ik ze heel graag. :)
Door Hanny
#3322225
Nee, hier geen medische kennis, alleen huisvrouwen ervaring.
Logisch dat er nog niet goed wordt gepoept, dat gaat niet zo maar over.
Als je de ingrediënten bekijkt zit er vlozaad in en dat bindt en van de andere denk ik, dat alleen de prebiotica van belang is.
Dat je hond mager wordt, is te verklaren, wie niet goed zijn voeding kan opnemen, die valt af. Dat is gewoon logisch.
Aankomen zal alleen lukken als hij zijn voeding goed kan gebruiken en het niet door zijn lijf laat sjesen,
Dus tot hij volledig gebruik kan maken van de voeding, zal hij niet groeien.
Jaren geleden had ik een hond met een darmontsteking, bloed bij de poep, oh wat een schrik. Naar de arts en zoals te verwachten ab. Herstel prima, maar met drie weken weer hetzelfde verhaal. Contact met Silverlinde en een weerstands bevorderend medicijn. 0.a. propolis.
Na een lange tijd een goed herstel en ik schrik zeker niet meer van een beetje bloed bij diarree.
Ook lang geleden dramatisch zieke pupjes gehad, te erg voor woorden. Ben blijvend bang voor dunne poep bij pupjes. Propolis capsules gegeven, nadat de da spullen weinig deden. De puppen knapten op, sneller dan snel.
Vandaar mijn voorkeur voor propolis. Er zijn natuurlijk ook andere middelen, maar ik ga voor propolis. Ik denk, dat een beetje bindmiddel niet zal helpen tegen darmellende. De tijd zal het leren, maar als het met regelmaat terugkomt is er toch wat anders nodig.
Eerst maar afwachten, of er blijvend herstel zal zijn en dan zijn dieet maar eens bekijken. Die jeuk wordt je natuurlijk ook niet blij van.
Stap voor stap. Succes,

Hanny
#3322232
Bedankt voor je extra informatie Hanny, ik ga het zo nog eens goed lezen! :)

Maar ik ben zo blij: Bandit heeft net gepoept!!

Het was een beetje echte poep, geen ingedikt vocht of slijm!
Ik hoop dat dat het einde van deze diarree-periode is.
Volgende week hoop ik de reden van zijn diarree te horen en kunnen we hem hopelijk echt beter maken.

Ik heb van de dierenarts begrepen dat de soort vingertjes in de dikke darm (die het vocht uit de poep opnemen) door diarree plat gaan liggen of intrekken of zo. Het duurt ná de diarree nog 2 weken voor die weer helemaal goed werken.

Dan moet Bandit daarna toch wel weer gaan aankomen.
Tot dan is het er het beste van maken. Zien dat hij voldoende binnenkrijgt en nergens energie verspilt.
#3322325
Heel fijn! Hoe gaat het vandaag?
Border Bandit schreef: Feit blijft wel, dat Bandit nu zijn ontlasting niet meer laat lopen. Dat is voor allebei veel rustiger. Vannacht voor het eerst door kunnen slapen!
Bandit heeft gister voor het laatst rond 16.00 'gepoept' en vandaag nog niet (is er al 2 x uit geweest).
Ik denk dat het veel fijner voor Bandit is als de ontlasting hem niet zo ontglipt (of hij met dat gevoel wacht tot hij naar buiten kan). Als ik zie hoe onprettig Xindy het vindt als ze wat druppels urine verliest, dan zal dat voor Bandit vast niet anders zijn... En als je zelf wat slaap krijgt kun je overal veel beter mee dealen.
#3322373
Eef+doggies schreef:Heel fijn! Hoe gaat het vandaag?



Ik denk dat het veel fijner voor Bandit is als de ontlasting hem niet zo ontglipt (of hij met dat gevoel wacht tot hij naar buiten kan). Als ik zie hoe onprettig Xindy het vindt als ze wat druppels urine verliest, dan zal dat voor Bandit vast niet anders zijn... En als je zelf wat slaap krijgt kun je overal veel beter mee dealen.
:-* Jij begrijpt het helemaal. Bedankt. :-*

Omdat die poeder toch wel erg snel/goed werkt, Bandit gister rond 17.00 een echt klein poepje gemaakt heeft en hij vanochtend niks deed, heb ik hem geen poeder gegeven. Ik dacht dat er nu wel goede poep in zijn darmen zou zitten wat er toch uit moet. Het moet niet té vast worden door die poeder.

Nou, hele dag niks gedaan. Om 17.30 moest hij wel en was het weinig, maar weer vla-dun / brei met daarna lucht en een beetje vocht.
Zo jammer. Dus wel weer poeder gegeven.

Al met al gaat het de goede kant op. Zowel Bandit als ik zijn enorm blij dat het niet meer waterdun is en vooral dat hij het op kan houden. Hij 'poept' nu ook pas na een aantal straten wandelen, soms zelfs helemaal niet. Terwijl hij mij eerst naar het dichtstbijzijnde stukje gras sleurde!

Nog een paar dagen en dan hoop ik de oorzaak te horen. :duimen:
#3322379
Border Bandit schreef:
Al met al gaat het de goede kant op. Zowel Bandit als ik zijn enorm blij dat het niet meer waterdun is en vooral dat hij het op kan houden. Hij 'poept' nu ook pas na een aantal straten wandelen, soms zelfs helemaal niet. Terwijl hij mij eerst naar het dichtstbijzijnde stukje gras sleurde!

Nog een paar dagen en dan hoop ik de oorzaak te horen. :duimen:
Dat scheelt aanzienlijk :)
Ik ben benieuwd naar de uitslag. Hopelijk iets dat heel makkelijk te behandelen is.
#3322402
Border Bandit schreef::-* Jij begrijpt het helemaal. Bedankt. :-*

Omdat die poeder toch wel erg snel/goed werkt, Bandit gister rond 17.00 een echt klein poepje gemaakt heeft en hij vanochtend niks deed, heb ik hem geen poeder gegeven. Ik dacht dat er nu wel goede poep in zijn darmen zou zitten wat er toch uit moet. Het moet niet té vast worden door die poeder.

Nou, hele dag niks gedaan. Om 17.30 moest hij wel en was het weinig, maar weer vla-dun / brei met daarna lucht en een beetje vocht.
Zo jammer. Dus wel weer poeder gegeven.

Al met al gaat het de goede kant op. Zowel Bandit als ik zijn enorm blij dat het niet meer waterdun is en vooral dat hij het op kan houden. Hij 'poept' nu ook pas na een aantal straten wandelen, soms zelfs helemaal niet. Terwijl hij mij eerst naar het dichtstbijzijnde stukje gras sleurde!

Nog een paar dagen en dan hoop ik de oorzaak te horen. :duimen:

Ik zou de poeder gewoon even consequent geven. Psyllium is meer dan bindmiddel, het heeft ook invloed op darmflora, gasvorming en beweeglijkheid vd darm. Verstoppen dien ze er niet van, maar zo’n herstel heeft tijd nodig. Fijn dat het al beter gaat!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door