Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3317954
Het woud is echt súper snel, dus dat kun je donderdag prima opsturen!

Hier werkte psyllium vezels ook heel goed. Zou het in jou geval zeker even overleggen vanwege de allergie, maar buiten dat lijkt mij dat een betere optie als finidiar.
#3317963
Border Bandit schreef: Oh, dan stuur ik het morgen toch op! Wat geweldig zeg, dat ze zo snel werken.
In de folder staat dat je na ontvangst, binnen 1 a 2 werkdagen antwoord krijgt. Maar nu begrijp ik dat dat wat aan de voorzichtige kant is (begrijpelijk)!
Ik heb het inderdaad bij het woud besteld. ;)
Volgens mij heb ik tot nu toe alle keren direct de dag na opsturen de uitslag gekregen :)
#3317996
Zo, dan zijn ze echt snel!! :o

De hele dag de spulletjes meegenomen tijdens het uitlaten.
En hoe laat poept hij ...... 18.50!

Tja, toch maar wachten tot maandag.
Maar het gaat wel de goede kant op! Gister om 12.00 een beetje dun. Verder helemaal niet meer 'gepoept' tot 18.50. Het was heel weinig en ongeveer brei-vormig.

Tannetje mailde, dat ik de test beter kan bewaren en een monster nemen zodra Bandit weer diarree had. Nou, ik heb in ieder geval 4 dagen om erover na te denken. ;)

Fijn de berichtjes van jullie! :)
Finidiar heeft Bandit al 2 dagen niet meer gehad. ;)

Zodra het kan, zal ik eens overleggen of Psyllium beter is dan Finidiar en of Bandit het zou mogen/kunnen verdragen.
#3319608
Nou, om 10.00 poepte Bandit goede poep, maar wel met veel slijm erbij.
Om 13.30 slijm, lucht en brei.

Dus het gaat weer helemaal fout.
Van vanochtend heb ik meteen wat opgenomen en naar het Woud gestuurd.

Balen hoor!
Zou het dan toch Giardia zijn, dat komt steeds terug. :-\

Nu een vraagje. De eerste keer heeft Bandit 10 dagen waterdunne ontlasting gehad.
De tweede keer heeft hij nadat hij voor het eerst dunne ontlasting had, veel gras gegeten. Het gevolg daarvan was, dat hij 's avonds overgaf. Dus een lege maag en minder wat door de darmen gaat. Na een paar dagen was de diarree over! :)

Zou diarree sneller over gaan als ik Bandit vanavond geen eten geef. Dat is ongeveer hetzelfde als toen hij overgaf, dan heeft hij ook minder darminhoud de dag daarop.
#3319824
Wat lief dat je informeert Eef+doggies. :)

Ik open net de mail en heb de uitslag: helemaal geen wormeitjes en ook geen giardia.

Dus wel goed nieuws!

Maarrrrr, wat is er dan de oorzaak van dat het de laatste tijd al een paar keer mis gegaan is?
Overigens is het geen diarree geworden de laatste keer. Hij had wel weer alle voortekenen: slijm en brei, net als de vorige keren. Maar hij heeft gister de hele dag niet gepoept, dus hij zal spoedig wel weer goed poepen. :)
Goed in de gaten blijven houden.
#3319936
We moeten toch even afwachten wat er verder gebeurt.
Ik hoop dat het wegblijft!!

Wat wel opvalt is dat het telkens minder werd. De eerste keer echt veel dagen en waterdun, de tweede keer maar een paar dagen en minder dun en de derde keer is het eigenlijk geen diarree geworden.
Misschien dat er iets zat wat nu écht zijn lichaam uit is? (positief denken, hihi ;))
#3321915
Nou, sinds 4 dagen is het weer helemaal mis. de 4e keer al binnen 2 maanden.
Ik ben naar de dierenarts geweest gisteravond.
Ze heeft zijn buik helemaal onderzocht en daar geluisterd en gedrukt. Arme Bandit, dat vond hij echt niet leuk. Hij is inmiddels zo vermagerd dat ze alles wel duidelijk kan voelen. :( Ondanks dat hij echt 2 x zoveel vlees krijgt...

Zijn lever voelde niet vergroot aan. Gezien de klachten (niet misselijk, diarree niet kunnen ophouden, goed eten en levenslustig) dacht ze dat het probleem in de dikke darm zit. Ze hoorde veel vochtig-gerommel.

Ik mocht kiezen: AB en hopen dat het daarmee overgaat of zijn ontlasting van 3 dagen opvangen en laten onderzoeken op giardia (alweer) en bacteriën. Er zou op extra bacteriën onderzocht worden 'omdat hij vlees eet'.

Ik heb voor de laatste optie gekozen en ben nu met bakjes zijn 'ontlasting' aan het opvangen. Het is echt te dun om het van de grond op te pakken.
Ook contact gehad met Tannetje. Op haar raad heb ik puur digest besteld. Dat lijkt me 'gezonder' dan de finidiair om de ontlasting vaster te maken.

Goed nieuws: gisteravond en vanavond had Bandit even zin om te spelen! Verder slaapt hij veel en is constant bij mij. Ligt aan mijn voeten als ik naar het toilet moet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door