Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3333046
Wow :D , laten we hopen dat er daar meer van komen en dat het geen eendagsactie was. Duim duim duim. Zou dat spul zo snel (dus binnen een dag als ik het goed begrijp) kunnen werken?
#3333252
Bedankt voor de leuke reacties! :)

Hij poet nu ongeveer elke 27 uur.
Gister heb ik hem op moeten ruimen (de andere 2 dagen niet omdat hij daar mocht poepen). Hij voelt nog wel iets zacht aan, maar hij ziet er best uit als drol. Niet zo'n dunne slappe sliert als voorheen.
Hij krijgt natuurlijk nog de psyllium, die zorgt misschien ook voor een beetje zachtheid.
Maar ik ben al zo blij met dit resultaat! :)

En hij krijgt echt maar weinig van de Tylan.

Och, als Bandit maar beter wordt!! :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3333284
Ik zou niet te snel teruggaan naar rauw. Dat lijkt me geen goed plan. Ik zou de boel toch liever even de tijd geven om weer een beetje goed op orde te komen.
Ik heb bij Duc ervaren dat gekookt voedsel ook goede drollen kan geven. Niet de stevige barfkeutels natuurlijk, maar wel nette drollen die je goed op kan rapen.
#3333289
Bedankt voor de lieve reacties en het meedenken. :)

Het is nu pas 3 dagen best goed.
Dit is mijn plan: ;)
Ik wil dit zeker 1 week volhouden.
Dan neem ik weer contact op met dr. P. Mandigers.
Ik verwacht dat 'we' eerst de psyllium af gaan bouwen.
Als Bandit straks helemaal zelfstandig goed poept denk ik dat hij beter is.
Ik denk dat het slim is om dan pas terug te gaan naar rauw eten.

Mijn gevoel zegt dat het beter is om slechts 1 ding tegelijk te veranderen.

Goh, duimen maar dat hij nu beter gaat worden! :)
Door eelke
#3333291
Hoe lang mag je die Tylan gebruiken? Als daar geen tijdlimiet op zit zou ik het zeker eerst eens een maand zo laten.

1 ding tegelijk is zeker een goed idee. Ik zou het echt heel rustig aan doen.
#3333293
Een maand!?
Dat is wel lang, maar als ik erover nadenk heeft Bandit natuurlijk wel tijd nodig om te herstellen.

Dr. P. Mandigers zei dat ik contact met hem op moest nemen zodra Bandit goed poept.
Hihi, optimistische ikke dacht dat het na 1 week wel goed zal zijn... ::)

Je hebt gelijk, het kan goed langer duren. :)

Dingetje is, dat die Tylan volgens mij alle bacteriën doodt. Ook de goede. Vandaar dat ik het liever niet te lang geef.

Bedankt voor je input, ik heb meteen mijn verwachtingen bijgesteld! :)
Door eelke
#3333294
Oh maar je kunt zeker eerder bellen hoor! Advies van hem lijkt me zeker belangrijk. Immers heb ik er ook geen verstand van, maar ik zou het zeker de tijd geven. Hij is nu zo lang aan de sukkel dat herstel me sowieso ook langer lijkt duren, en die darmen heb ook even rust nodig om te herstellen, lijkt mij.
Maar te lang lijkt me ook niet goed als het alle bacterie dood. Dus ik zou zeker weer op tijd bellen voor overleg.
#3333295
Border Bandit schreef:Een maand!?
Dat is wel lang, maar als ik erover nadenk heeft Bandit natuurlijk wel tijd nodig om te herstellen.

Dr. P. Mandigers zei dat ik contact met hem op moest nemen zodra Bandit goed poept.
Hihi, optimistische ikke dacht dat het na 1 week wel goed zal zijn... ::)

Je hebt gelijk, het kan goed langer duren. :)

Dingetje is, dat die Tylan volgens mij alle bacteriën doodt. Ook de goede. Vandaar dat ik het liever niet te lang geef.

Bedankt voor je input, ik heb meteen mijn verwachtingen bijgesteld! :)

Nee hoor, echt niet alles gaat eraan dood ;)
Moest je doorgaan tot de poep goed werd? Of wel een bepaalde maximale tijd?

(((((Was het maar waar, een antibioticum dat alles dood maakt... maakte het leven bij het behandelen van infecties een stuk eenvoudiger....))))
#3333371
Ik moest contact opnemen als Bandit goed poepte.
Hij zei dat dat, ondanks de psyllium, toch zichtbaar moest zijn.

Fijn om te lezen dat er toch nog bacteriën in zijn darmen overblijven. ;)
Dat moet ook haast wel, anders zou hij toch niks meer kunnen opnemen uit zijn voeding?

Wat fijn toch, alle mensen die meedenken en dingen weten! :)

Eelke, ik zal zeker bellen! ;)
#3333519
Hoera voor Bandit! Ik hoop dat het voorlopig goed gaat en dat je snel kunt afbouwen. Ik zou het ook rustig aan doen, eerst maar eens uitgebreid genieten van goede poep (oeh, bah toch.... ::) )

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
#3333679
Fenixjuh schreef:Hoera voor Bandit! Ik hoop dat het voorlopig goed gaat en dat je snel kunt afbouwen. Ik zou het ook rustig aan doen, eerst maar eens uitgebreid genieten van goede poep (oeh, bah toch.... ::) )

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Hihi! :)

Bedankt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door