Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3325908
O, wat goed dat je dat even meldt, daar had ik nog niet aan gedacht! ::)
Hij heeft overigens gisterochtend voor het laatst 'gepoept'.
Hij is net wel begonnen met windjes laten.
Ben benieuwd wat het morgen gaat worden.....
Zal voor de zekerheid de onderlegger/absorptiemat op de deurmat leggen. ;)
#3325911
Siberienne schreef:Oh en, met alle stress bij Bandit vandaag zou het mij niet verbazen als hij morgen slechte pjoep heeft. Dat was bij Spot ook vaak, stress = darmklachten. Dus schrik daar dan niet te zeer van ;)
Ja, hier ook. Stress = dunne onlasting. Als de stress langer duurt, is het diarree en hoe langer de stress, hoe langer het duurt voor de ontlasting weer normaliseert.
#3325987
Tje, wat vervelend dat sommige dieren zo heftig op stress reageren.

Ik was heel benieuwd hoe Bandit vandaag zou poepen: gewoon goed!?
Hij heeft een grote drol gedraaid (kan niet anders na 1,5 dag), best goed, maar op het laatst ietsje zachter. Dat zal vast de invloed van psyllium zijn.

Al met al ben ik niet ontevreden. :)

Wat niet hier hoort te staan, maar waar ik wel heel blij mee ben: Bandit heeft al een week praktisch geen jeuk meer! :):)
#3327909
Woensdag ben ik bij Tannetje geweest.
De kruiden zijn aangepast. Aanvankelijk kreeg hij om de lever te ondersteunen (jeuk, onzeker, nagels slijten snel).
Omdat hij zo met diarree zit en we nog in afwachting zijn op de uitslag van de biopten, krijgt hij nu poeders om zijn darmen te ondersteunen.
Tijdens het onderzoek bleek dat Bandit pijn in zijn buik heeft. Met name het stuk (rondom) zijn maag.

De bedoeling is dat nu eerst zijn darmen op orde gemaakt worden. Wellicht dat daardoor het opnemen van voeding beter gaat en de jeuk ook minder wordt.

Over die jeuk kan ik zeggen dat hij sinds de scopie nauwelijks nog jeuk heeft! Zo fijn.
Ik heb het calcium-poeder vervangen door een andere variant. Na 2 x had Bandit plots weer jeuk!? Nu weer terug op de oude en hij heeft duidelijk weer minder jeuk! :)

Wat een puzzeltje is het toch. :)
#3328032
Oh, wat een lieve reactie(s), dank je wel! :)

Minpuntje: vanochtend wéér diarree.
Vanaf woensdag had ik de psyllium gehalveerd. Tannetje zei dat dat niks doet, behalve de ontlasting inbinden en dat ik het eigenlijk alleen hoefde te geven als hij diarree heeft.
Gisteravond heeft hij een gedroogde lamskophuid-kluif op. Die ga ik hem voor de zekerheid maar niet meer geven. :-\
De psyllium staat nu weer op 2 x per dag.

Ik doe zo mijn best, dat verdient Bandit gewoon!
Wist ik nou maar wat de oorzaak van alles was, zodat hij gewoon écht beter kan zijn.
Maandag ga ik meteen de dierenarts bellen, of gewoon direct de Wagenrenk.
Door Lizzy
#3328033
Border Bandit schreef:Oh, wat een lieve reactie(s), dank je wel! :)

Minpuntje: vanochtend wéér diarree.
Vanaf woensdag had ik de psyllium gehalveerd. Tannetje zei dat dat niks doet, behalve de ontlasting inbinden en dat ik het eigenlijk alleen hoefde te geven als hij diarree heeft.
Gisteravond heeft hij een gedroogde lamskophuid-kluif op. Die ga ik hem voor de zekerheid maar niet meer geven. :-\
De psyllium staat nu weer op 2 x per dag.

Ik doe zo mijn best, dat verdient Bandit gewoon!
Wist ik nou maar wat de oorzaak van alles was, zodat hij gewoon écht beter kan zijn.
Maandag ga ik meteen de dierenarts bellen, of gewoon direct de Wagenrenk.
Pfft, balen zeg :-\ . Volgens mij kun je nu best direct contact opnemen met de Wagenrenk. Ik hoop dat je snel wijzer wordt!
Gebruikersavatar
Door pike
#3328049
Mijn ervaring met psyllium is dat het prettig is om te geven als ze aan de diarree zijn omdat het bindt. Het geeft rust in de darmen, en rust voor het baasje ::) Maar om er achter te komen of ze weer normaal poepen zal je er een keer mee moeten stoppen. Ik zou helemaal niets geven buiten zijn normale voeding voordat je zeker weet dat hij zonder psyllium normale ontlasting heeft.
#3328422
Bedankt voor de lieve reacties en tips! Ik neem alles mee. ;)

Gister was de uitslag nog niet binnen. Vandaag belde Dr. P. Mandigers zelf. Aardig he!?

De biopten van de maag waren goed.
De biopten van de dunne darm vertoonde een lichte ontsteking.
Die ontstekingswaarde worden uitgedrukt in 0 tot 4. Bandit zat in de klasse 0 tot 1.

Tannetje zei dat Bandit té ziek was voor zo'n uitslag.

Dr. P. Mandigers heeft nu bloedonderzoek aangevraagd, dat mag bij de eigen dierenarts (scheelt heel veel reizen).
Donderdag heb ik een afspraak.

Pff. Wat vervelend dat het allemaal zo lang onzeker blijft. :-\

Hij poept gelukkig weer 'normaal' (zoals dat gaat met psyllium ;))

Wat ook positief is, is dat hij weer alerter is, meer wil lopen en dingen wil meemaken met zijn hersens.
Hij was weer fijn aan het aankomen (nog steeds te mager, maar hij werd dikker), maar nu hij meer wil bewegen valt hij weer af. :(

Dus vanaf vandaag nóg meer eten erin! Hij krijgt nu 3 x de hoeveelheid die hij kreeg toen hij nog niet ziek was!?
Maar goed, zijn lichaam heeft veel energie nodig om weer aan te sterken, spieropbouw e.d.
Door Lizzy
#3328429
Border Bandit schreef:Bedankt voor de lieve reacties en tips! Ik neem alles mee. ;)

Gister was de uitslag nog niet binnen. Vandaag belde Dr. P. Mandigers zelf. Aardig he!?

De biopten van de maag waren goed.
De biopten van de dunne darm vertoonde een lichte ontsteking.
Die ontstekingswaarde worden uitgedrukt in 0 tot 4. Bandit zat in de klasse 0 tot 1.

Tannetje zei dat Bandit té ziek was voor zo'n uitslag.

Dr. P. Mandigers heeft nu bloedonderzoek aangevraagd, dat mag bij de eigen dierenarts (scheelt heel veel reizen).
Donderdag heb ik een afspraak.

Pff. Wat vervelend dat het allemaal zo lang onzeker blijft. :-\

Hij poept gelukkig weer 'normaal' (zoals dat gaat met psyllium ;))

Wat ook positief is, is dat hij weer alerter is, meer wil lopen en dingen wil meemaken met zijn hersens.
Hij was weer fijn aan het aankomen (nog steeds te mager, maar hij werd dikker), maar nu hij meer wil bewegen valt hij weer af. :(

Dus vanaf vandaag nóg meer eten erin! Hij krijgt nu 3 x de hoeveelheid die hij kreeg toen hij nog niet ziek was!?
Maar goed, zijn lichaam heeft veel energie nodig om weer aan te sterken, spieropbouw e.d.
Jeetje.... Dit is een lastige uitslag zeg! Ergens lijkt mij het toch goed nieuws, wat er uit de biopten is gekomen. Wat moet er specifiek via het bloedonderzoek onderzocht worden?
#3328430
"Wat wil ik minimaal weten: - creatinine - Na/K - Ca2+ - ALT - TE / eiwitspectrum - TLI - Ht-leuco-diff "

Ik heb geef flauw idee wat dat betekent. :-\
Hij heeft het vaak over de TLI-waarde.

Ik denk dat hij ook de oorzaak van de diarree wilt achterhalen.

Lastig allemaal. Kwam er maar 1 duidelijk ding uit en dan moet het het liefst ook nog makkelijk op te lossen zijn. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door