Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3345847
Border Bandit schreef:Oh, ik ben jullie niet vergeten hoor!
Ik ben verhuist en nog steeds heb ik geen internetaansluiting. :(

Janie2, wat naar dat je hond zo ziek geworden is van de System!
Tje, zo zie je maar weer, wat voor de een werkt hoeft niet voor de ander te werken.
Ik hoop dat je hond inmiddels weer hersteld is! :-*

Qua energie gaat het met Bandit goed. Hij krijgt nu nog 2 bakjes vlees i.p.v. 3 en hij blijft op gewicht. Terwijl hij toch meer beweegt. :)
Ik heb 1 week zonder 1 van de kruiden van Tannetje gezeten: vieze slijmerige ontlasting met veel gele stukken. :(
Toch een bewijs dat de kruiden werken! Hij was net heel langzaam aan het opknappen qua ontlasting. Er kwam al een stukje van bijna 10 cm wat goed was, waarna de slijm kwam.
Nu heeft hij al 1 week die kruiden weer, maar nog steeds poept hij alleen slijm. :(

Jammer he, het opknappen gaat zó langzaam en het (opnieuw) ziek worden is zo gepiept. :(
Zijn jullie - op het internet na - al een beetje gesetteld?

Wat rot dat Bandit een terugval gekregen heeft... Hopelijk gaat het gauw weer de goede kant op :-*
#3345899
Bedankt voor de lieve berichtjes. :-*

Het zijn chineese kruiden van Tannetje. Ze heeft een la vol met verschillende.

Bandit heeft het goed naar zijn zin. :)
De eerste 2 dagen was hij gespannen. Logisch, al die drukte van verhuizen en alle mensen die maar in en uit lopen. Vanaf de 3e dag heb ik Bandit laten bepalen waar we naartoe gaan tijdens het uitlaten. Nou dat is het hoor! :)
Hij loopt zo ontspannen, kijkt heerlijk in het rond en slaat bij elke bocht heel gedecideerd af: alsof we hier al járen komen. :-*

Hij heeft veel energie zeg, bijna niet te geloven als je het met een paar maanden geleden vergelijkt. Echt geweldig! :)

Ik heb hele lieve mensen leren kennen die mij helpen met inrichten. Ze zouden alleen komen voor het boren van gaten voor de gordijnen. Maar hebben inmiddels al veel meer gedaan. Heel langzaam wordt het gezellig. :)

Ik heb voor het eerst een tuin. Nou ja, het is nog een zandbak, maar je kunt buiten zitten. Bandit heeft er totaal geen problemen mee! Haha. Lekker kuilen graven en buiten slapen.
Dat laatste had ik echt nooit gedacht. Hij is buiten best onzeker. Maar als ik van het uitlaten terugkom, dan ploft hij in de tuin en blijft daar het liefst de rest van de dag. :-* Hij valt gewoon in slaap!?
Wat ben ik blij dat ik deze stap gemaakt heb. Bandit is net 5 jaar. Kan hij de rest van zijn leven nog fijn van de tuin genieten. :)
#3346194
Bedankt. :)

Ben er nu alleen achter dat de huizen erg gehorig zijn. Buurvrouw heeft 2 niet opgevoede mopshondjes. Ik ben erg benieuwd als die volgende week hier ook komen wonen.....
De tuin moest al helemaal worden afgezet, 'anders blaffen ze steeds'.
#3348754
Bedankt voor je belangstelling.

O nee, we zijn er nog lang niet! :(
Hij is zelfs weer aan het afvallen, terwijl hij toch echt niet veel loopt met deze temperaturen. Binnen is het heerlijk koel. Hij slaapt voornamelijk.
Zijn ontlasting is eindelijk weer op het punt hoe het was voor hij 1 week geen poeders heeft gehad (problemen met bezorging :()
Het is wat zeg.
Het ziet eruit en voelt als ingedikte slijm. Dat is al een hele vooruitgang met de slijmslierten die hij lang gepoept heeft.

De vervanger voor calcium is uit de handel genomen en eierschaalpoeder kan hij eten niet i.v.m. kippenallergie.
Dus sinds een paar dagen krijgt hij toch een lamsrib. Hij moet toch kalk binnenkrijgen.

Tannetje gaat vrijdag met collega's overleggen. Dat doen ze eens in de zoveel tijd over dieren die maar niet beter worden.

Wat me opvalt is dat hij timide is nadat hij een lamsrib op heeft. Dit had hij eigenlijk altijd na het eten van vers vlees. Sinds ik het kook is hij niet meer timide ná het eten.
Lang geleden heeft hij brok gehad en ook toen was hij niet timide na het eten.

Ik heb dit in een ander topic ook beschreven. Mijn hersens zeggen NEE tegen brok, maar misschien is dat voor Bandit wel de beste optie?
Met het eliminatiedieet eet hij al ruim 2 jaar onvolledig. Daar kan je ook niet eeuwig mee doorgaan.
Ik heb aan Marloes gevraagd welke brok Nelson nu krijgt en welke dr. M. Vroom nog als alternatief gevonden had.

Ik wacht het overleg van Tannetje af.

Bandit moet gewoon eens beter worden!
Door Janie2
#3348762
Aaahhh bagger! Dat duurt al lang zeg.
Je was zo positief. Als calciumbron kun je niet gewoon een humaan calcium-supplement geven?
Mijn advies weet je, ben benieuwd of je dat durft.
Heb je al merken in de picture? Alleen gevogelte (alles van) vermijden? Niet geprobeerd is...
#3348905
Bedankt. :)

Dr. M. Vroom had Trovet Regulator en Renske Super Premium lam of rijst voor Nelson gevonden.
In Trovel zitten granen als hoofdingrediënt, dat durf ik Bandit niet te geven.
Eigenlijk heb ik een beetje op de site van Renske gekeken. Ze hebben ook bakjes houdbaar vlees.

Maar ik wil eerst vrijdag afwachten. ;)
Ik ben gewoon vast aan het oriënteren. Het duurt allemaal veel te lang.

Qua calcium. Ik heb wel gezocht naar humane suplementen, maar dan zitten er vaak toevoegingen bij of is het nét de verkeerde vorm (ik weet het even niet meer uit mijn hoofd. Zoiets als nitriet of nitraat, een klein verschil in naam maar groot verschil in uitwerking).

Janie2, jij bedoelt die schildkliermedicijnen toch?
Ik durf niet zo goed zelf te dokteren. Ik doe nu alles in overleg met en op advies van Tannetje. Zij dacht dat die medicijnen niet zouden helpen. A.h.v. jouw verhaal denk ik dat ze best iets toe te voegen hebben, maar ik wil toch naar Tannetje luisteren. Straks werkt iets elkaar tegen of zo, je weet nooit.

Haar man, de maker van Bandit diervoeding, heb ik vanmiddag gesproken. Hij maakt een geit-mix zonder rijst, zodat ik (eindelijk) een leverancier van geit gevonden heb! :)
O, nu de lam nog, maar dat is iets minder moeilijk dan geit. ;)
Door Maika
#3349036
Mijn vorige hond heb ik na veel gedokter door laten meten met bioresonantie, deze vrouw Gaby van Wijlen, behandelde ook ermee.
Ze had praktijk in Breda, maar volgens mij heeft ze die overgedaan aan iemand anders, maar begeleid nog wel http://www.visioen.nl/praktijk/visioen.htm

Maar het bleek iig te komen door candidea infectie, door vaccinatie allergie en medicijn vergiftiging eerste levensjaar, allemaal gekke vage klachten eerste levensjaar.
Ook bij Tannetje geweest, dat hielp een beetje.
#3349055
Maika schreef:Mijn vorige hond heb ik na veel gedokter door laten meten met bioresonantie, deze vrouw Gaby van Wijlen, behandelde ook ermee.
Ze had praktijk in Breda, maar volgens mij heeft ze die overgedaan aan iemand anders, maar begeleid nog wel http://www.visioen.nl/praktijk/visioen.htm

Maar het bleek iig te komen door candidea infectie, door vaccinatie allergie en medicijn vergiftiging eerste levensjaar, allemaal gekke vage klachten eerste levensjaar.
Ook bij Tannetje geweest, dat hielp een beetje.
Bedankt voor je tip en ervaringen. :)

Ik heb bij iemand die ook bioresonantie doet een harentest laten uitvoeren (omdat de afstand voor mij te ver was).
Later hoorde ik dat iedereen dezelfde uitslag krijgt. :(
Dus mijn vertrouwen is een klein beetje gezakt.
Maar wie weet, voor in de toekomst....
Ik onthoud het. Voor nu, wil ik eerst Tannetje nog afwachten. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door