Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3338999
Oh, wat lief dat je informeert. :)

Tja, zijn drollen...
In verhouding ets meer poep, maar nog steeds ook een slijm-sliert.

Soms vraag ik mij af of hij ooit nog beter gaat worden. Het duurt allemaal zó lang.....

Thuis slaapt hij voornamelijk, maar hij is net 5 jaar geworden, misschien is het de leeftijd. Niet oud, maar gewoon rustig qua energie.

Ik denk erover om hem elke dag een beetje van mijn groenten te geven. Heeft hij toch iets extra's omdat zijn voeding zo mager is (lam/geit/paard gekookt).
Door Janie2
#3339008
Die van mij was ook net zo’n lamgeslagen dooie.
Ik zou het niet aan de leeftijd toewijzen.
Hoe váák je gesust wordt met “hij is ook geen 2 meer”. Totaal flauwekul. Bij herstel darmen kwam hier snel de turbo weer terug. De turbo liet zich al doorschijnen bij de panzym en daarna snel full speed met de rest van de aanpassingen.

Niet te lang blijven aanmodderen, ik zou het dan echt over de andere boeg gooien met de aanpak.
#3339225
Ik vind ook dat een hond van vijf nog lang niet uitgeblust het grootste deel van de dag moet slapen. En als ie slaapt, dan vind ik dat een hond van vijf bij de geringste beweging van baasje (m/v) overeind moet springen onder het motto: hoera! We gaan iets doen! Zelfs als baasje alleen even is opgestaan om naar de wc te gaan. ::) :biggrin2:

Dus ik zou het ook niet op de leeftijd op zich gooien. Maar je hebt een hond met darmproblemen, en ik stel me zo voor dat het lichaam daar op enigerlei wijze constant mee bezig is, en dat vreet natuurlijk energie. Dus in dat opzicht is het niet vreemd dat hij veel slaapt. Maar helemaal zoals het hoort is het niet.

Sterkte maar weer eens. Ik gun het je toch zo dat je een oplossing vindt voor het probleem van je knuf! :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3339229
Fijn dat er toch steeds meer sprake is van poep!
De darmen zijn een flinke tijd overstuur geweest dus dan duurt herstel ook lang :-*
Ik zou het slapen ook niet op leeftijd gooien maar op energie die het herstel vraagt.
#3339422
Even voor de zekerheid mijn vraag: krijgt hij af en toe een B12 injectie?
Want diarree kan leiden tot een tekort aan B12 en een tekort leidt weer tot diarree enz.
De darmen hebben B12 nodig om te kunnen herstellen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#3339470
Daar ben ik eindelijk weer. Ik zit in een drukke periode en dan begint mijn lichaam tegen te werken... :P

Hartelijk dank voor de fijne berichtjes en het meedenken! :-*

Ik ga vandaag Tannetje een mail sturen. Zo waardeloos dat het herstel zo traag verloopt!
Ik wil voorstellen dat ik toch de trovet-balance erbij geef. Dan worden tekorten hopelijk aangevuld.
Bandit krijgt, naast de kruiden, psyllium en trovet helemaal niks.
Ik wil het ook over zijn eten hebben. Of het nog steeds gekookt moet worden en of Bandit niet af-en-toe een gedroogde luchtpijp of i.d. mag.

Eergister had hij weer een hele lange slijmsliert. :(

Echt, ik word er zo ontzettend moedeloos van. Hij wordt maar niet beter, maar ze weten ook geen oorzaak.

Van de trovet-balance krijgt hij jeuk. Misschien dat de jeuk mee gaat vallen als ik hem een halve dosis geeft, dan heeft hij toch wat aanvulling qua vitamines en mineralen.
Het is niet alles, maar zijn darmen moeten een keer beter worden!
#3340058
Inmiddels heb ik andere spullen gekregen.

Nu krijgt Bandit écht een waslijst aan toevoegingen:

- Calsium/magnesium (ter compensatie omdat hij geen bot krijgt)
- psyllium (om ontlasting in te dikken)
- Tylan
- kruiden voor de spijsvertering
- kruiden voor energie
- L-glutamine
- multi-vitamine pil van Systum

Ik moest wel zijn eten blijven koken en vooral niks veranderen.
Ik had voorgesteld om misschien weer rauw te geven of hypo-allergene brokken (ook al wil ik dit niet, Bandit moet eens beter worden).
Hij mag ook nog steeds geen snacks. :(

Op internet heb ik Systum opgezocht en er zit kippenleverextract in.
Even kijken of Bandit erop gaat reageren... :-\

Zijn ontlasting is nog steeds niet goed.
Pas weer 2 dagen alleen maar slijmslierten gepoept. :(

Op een goede dag poept hij ca 5 cm wat op poep lijkt. Daaraan vast komt een slijmsliert, de ene keer wat gevulder dan de andere keer.

Echt, ik ben onderhand bang dat dit de rest van zijn leven zo blijft. :(
Door Janie2
#3340098
Niet bang zijn, je hebt nog niet alle kaarten verspeelt. Er is nog een hele wereld aan voeding mogelijk.

Darmweefsel deelt enorm snel, slijmvlies is totaal vervangen binnen 5 dagen. Mocht je bingo hebben met jullie werk-behandel-wijze dan kun je heel snel goede drollen te zien krijgen.

Rauw zou ik nu echt geen optie vinden, de darm is stuk en is enorm gevoelig voor oa bacteriën.

Houd moed! Ik duim voor jullie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door