Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ingrid Vos
#3317625
Hoi allemaal,

Even een vraagje over een hondenverzekering, aangezien we met onze hond van nog geen 3 jaar al aardig wat kosten hebben gemaakt zitten we nu te denken om een verzekering af te sluiten, waarschijnlijk heeft hij een allergie, dit moet nog getest worden, maar zijn er verzekeringen die dit vergoeden? of zit dit niet in het pakket, inmiddels hebben we een brace aangeschaft voor zijn voorpoot, koste ons ook 765 euro, div keren een aartje in zijn voorpoot gehad, 1 keer moest er een operatie aan te pas komen omdat ze de oorzaak niet konden vinden, 1 keer super ziek geweest vanwege het veels te kort trimmen in de winter, kou gevat was ook super duur, alles bij elkaar kost hij ons handen met geld, nu wil de dierenarts ons op een speciale brok zetten, maar dat doen we niet, om een voedsel allergie uit te sluiten krijgt hij nu alleen nog maar kangoeroe, ik droog kangoeroe spiervlees en geef deze als snack, zijn maaltijden zijn kangoeroe compleet, verder krijgt hij helemaal niets, jeuk bestrijd ik met Puur Derma, dit gaat goed, wonden zijn allemaal genezen, maar we weten nog steeds niet waar die jeuk vandaan komt, we willen dus een allergietest gaan doen, maar alles is ontzettend duur. Omdat hij ons al zoveel geld heeft gekost ( dit betalen we met liefde hoor) zitten we nu dus te denken om maar een verzekering af te sluiten, maar welke verzekering is goed, graag hulp bij het zoeken naar een goeie en ook een beetje betaalbare verzekering.

Dank alvast voor jullie commentaar en hulp
Door eelke
#3317626
Voor zo ver ik begrepen heb, worden bestaande 'problemen' uitgesloten van verzekering. Dus als je hond al allergieproblemen had, wordt daar niet van vergoed, etc. Dus daar zou je dan niet zo veel meer opschieten... :-\
Door Lizzy
#3317627
Ik ben ook bang dat je daar nu "te laat" mee bent. De problemen die je hond al voor de verzekering heeft: alles daaromheen wordt niet meer vergoed.
Door Ingrid Vos
#3317635
Lizzy schreef:Ik ben ook bang dat je daar nu "te laat" mee bent. De problemen die je hond al voor de verzekering heeft: alles daaromheen wordt niet meer vergoed.

Maar we zijn nog niet begonnen met testen, kan ik geen verzekering afsluiten en daarna beginnen met testen? is dat niet mogelijk?
Door Lizzy
#3317636
Ingrid Vos schreef:Maar we zijn nog niet begonnen met testen, kan ik geen verzekering afsluiten en daarna beginnen met testen? is dat niet mogelijk?
Maar nu blijkt toch al dat er iets loos is met je hond? Dat staat toch bij je dierenarts ook geregistreerd? Ik zou haast denken dat er iets in de voorwaarden moet staan van de verzekeringsmaatschappijen! Heb je de kleine lettertjes al gelezen?
Door Ingrid Vos
#3317637
Lizzy schreef:Maar nu blijkt toch al dat er iets loos is met je hond? Dat staat toch bij je dierenarts ook geregistreerd? Ik zou haast denken dat er iets in de voorwaarden moet staan van de verzekeringsmaatschappijen! Heb je de kleine lettertjes al gelezen?
dit staat er bij de polisvoorwaarden

1.5 Wachttermijn
De periode van 30 dagen direct volgend op de ingangsdatum van uw verzekering. Dit
geldt voor de hoofdpakketten Basis, Plus en Totaal. Voor het Ongevallenpakket geldt
een wachttermijn van 2 dagen.
Door eelke
#3317639
Dat gaat er volgens mij om, dat als je nu de verzekering afsluit, je binnen 30 dagen iets kunt declareren. Ongevallen (botbreuk ofzo) kunnen al binnen 2 dagen.

Maar dat zegt dan niks over vergoedingen aan dingen waar je hond al last van heeft. Dat gaat over nieuwe dingen.
Door Lizzy
#3317640
Misschien is dat per maatschappij anders want ik vind dit:

5.4 Er bestaat geen recht op vergoeding van declaraties die verband houden met: een ziekte/aandoening of afwijking die al bekend stond voor het aangaan van de verzekeringsoveréénkomst en waarmee verzekeringsnemer bekend was of waarvan hij/zij toen al wist dat zijn/haar hond of kat daar al klachten van ondervond, terwijl hiervan geen melding werd gemaakt aan de maatschappij. De maatschappij kan een medisch journaal opvragen over de periode van 6 maanden voor de afsluitdatum van de verzekering.
Door Anne in Zweden
#3317642
Lizzy schreef:Misschien is dat per maatschappij anders want ik vind dit:

5.4 Er bestaat geen recht op vergoeding van declaraties die verband houden met: een ziekte/aandoening of afwijking die al bekend stond voor het aangaan van de verzekeringsoveréénkomst en waarmee verzekeringsnemer bekend was of waarvan hij/zij toen al wist dat zijn/haar hond of kat daar al klachten van ondervond, terwijl hiervan geen melding werd gemaakt aan de maatschappij. De maatschappij kan een medisch journaal opvragen over de periode van 6 maanden voor de afsluitdatum van de verzekering.
Dus een maasje in de wet zou kunnen zijn dat TS de komende maanden niet naar de dierenarts gaat voor allergiegerelateerde klachten? Waarna ze de verzekering kan afsluiten, omdat de verzekeringsmaatschappij in het medisch journaal geen allergiegerelateerde klachten zal aantreffen? Of zie ik dat te rooskleurig?
Door Lizzy
#3317646
Anne in Zweden schreef:Dus een maasje in de wet zou kunnen zijn dat TS de komende maanden niet naar de dierenarts gaat voor allergiegerelateerde klachten? Waarna ze de verzekering kan afsluiten, omdat de verzekeringsmaatschappij in het medisch journaal geen allergiegerelateerde klachten zal aantreffen? Of zie ik dat te rooskleurig?
Rooskleurig... Ik weet niet. Op zich denk ik dat het een maasje is ja. Maar als je je hond 6 maanden lang zorg ontzegt die de hond wel nodig heeft: vind ik dat echt kwalijker dan kwalijk.....
Door Ingrid Vos
#3317655
Ok geen verzekering dus, we gaan nu elke maand geld opzij zetten voor de hond, natuurlijk gaan we wel wat doen aan zijn allergie, hem zo door laten lopen is geen optie, dank voor jullie reactie, is niet leuk maar is niet anders.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door