Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3317585
Vrijdagavond ging ik naar bed, niks aan de hand. Zaterdag morgen kom ik beneden, kan Fritzi niet meer op 1 van haar achterpoten staan. Ik kijk: dikke poot. Gedurende de dag werd de poot dikker en kreeg ze koorts. Het liep op van 39.3 naar 39.5 en toen vond ik het mooi geweest, afspraak gemaakt bij de spoedkliniek Delft. Poot grondig geïnspecteerd, zij zagen ook niks zitten. Injectie NSAID gekregen en afgesproken dat ik AB zou kunnen ophalen als het niet beter werd. Om 18:30 had ze 40.1 koorts, dus zijn we AB gaan halen. De volgende morgen klapte het abces open. Er kwam veel vocht en bloed uit, maar geen pus. Koorts zakte gedurende de dag.

Het gat dat inmiddels in haar poot gevallen is (sinds vanmorgen) is echt enorm. Ik kan zo het bot op haar teen zien zitten :'( :-X

What the fuck....? Ik heb wel eens vaker abcessen aan poten van mijn honden gehad maar echt nog nooit ZO erg, ZO heftig en ZO ernstig! Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Heeft iemand een vaag idee wat de oorzaak kan zijn van deze heftige reactie?

Overigens is het niet zo dat er iets overduidelijks in de poot kan hebben gezeten. Ik heb vrijdag nog haar nageltjes geknipt, pootjes geïnspecteerd en toen was er niks aan de hand.
#3317596
Lizzy schreef:Ik weet niet of er nog wat valt te kweken eerlijk gezegd.... Maar ik heb om 09:30 uur een afspraak met m'n DA dus dan gaan we maar eens praten. Ook over de AB.
Als het kan zou ik het zeker doen...je wil goed zeker weten dat je met het juiste aan het schieten bent denk ik... hoewel het er dus niet meer zo ontstoken uitziet. Koorts is ook weg? Is de poot zelf nog warm?
#3317598
eelke schreef:Als het kan zou ik het zeker doen...je wil goed zeker weten dat je met het juiste aan het schieten bent denk ik... hoewel het er dus niet meer zo ontstoken uitziet. Koorts is ook weg? Is de poot zelf nog warm?
Koorts is weg, poot is niet meer warm. Dat was ie wel, gloeiend heet zelfs.

Ik ga vragen of het nog kan. Maar er zit natuurlijk dot honingzalf in....
#3317599
Doranto schreef:Misschien toch iets van een graasaartje o.i.d. wat in haar poot gezeten heeft? Als het er nu dan uit is zou het snel moeten genezen zou je zeggen. Ga je met mesitran aan de gang?
Beterschap in ieder geval! :-*
Die heb ik helaas niet in huis, maar er zit wel Dermiel in. Ook niet onaardig hoor, moet ik zeggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door