Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3317957
Eef+doggies schreef:Fijn dat het de goede kant op gaat! :)

Ik zou ook liever pure Manuka honing gebruiken, Dermiel bevat naast parafine ook nog natriumlaurylsulfaat, SLS.
Ja, Dermiel gaat 'm voor mij echt niet meer worden. Helaas heb ik net een nieuwe tube aangeschaft :-X . Die zit nog dicht... Misschien dat ik 'm terug kan brengen. Vooral die witte vaseline gaat 'm niet worden hoor :-\
#3318283
Manuka honing is leuk maar dat gaat niet werken :-\ . Het lijkt wel te agressief ofzo. De wond werd helemaal rood (na een paar dagen) en zag er niet goed uit. Nu twee 2 dagen Dermiel gebruikt en het ziet er gelijk rustiger uit..... Lekker, 2 potten Manuka honing +20 waar ik geen reet aan heb :-X
#3318297
Lizzy schreef:Manuka honing is leuk maar dat gaat niet werken :-\ . Het lijkt wel te agressief ofzo. De wond werd helemaal rood (na een paar dagen) en zag er niet goed uit. Nu twee 2 dagen Dermiel gebruikt en het ziet er gelijk rustiger uit..... Lekker, 2 potten Manuka honing +20 waar ik geen reet aan heb :-X
Wat balen! Zit de 2e pot nog dicht? Dan kan ie wellicht terug. Dan misschien maar doorgaan met Dermiel...?
Of overgaan op groene leem wondpasta.. Heeft hier altijd geweldig gewerkt bij diepe wonden.
Die van mij kunnen niet zo goed van honing(zalf) afblijven en er blijft ook altijd vanalles aanplakken :biggrin2:

Ik heb overigens deze honingzalf:
https://nl.iherb.com/pr/Eras-Natural-Sc ... 80-g/28344
Bevat slechts manuka honing, aloe vera en panthenol (maar is wel gesteriliseerd).
#3318324
Lizzy schreef:Manuka honing is leuk maar dat gaat niet werken :-\ . Het lijkt wel te agressief ofzo. De wond werd helemaal rood (na een paar dagen) en zag er niet goed uit. Nu twee 2 dagen Dermiel gebruikt en het ziet er gelijk rustiger uit..... Lekker, 2 potten Manuka honing +20 waar ik geen reet aan heb :-X
Is Manuka UMF 20+ niet gewoon geschikt voor consumptie? Lepeltje in de thee?
#3322987
IMG_0508[1].JPG
IMG_0508[1].JPG (2.49 MiB) 2605 keer bekeken
Fritzi heeft net lekker een beetje door de bosjes gejaagd (gaat niet echt ergens over hoor, maar ze heeft wel lol), komt ze net thuis, pluk ik weer 3 doorntjes uit haar vacht. Ja, die krijgt ze natuurlijk ook wel eens in d'r poten....
#3323007
Lizzy schreef:Maar P heeft toch niet extra haar tussen de tenen, aan de onderkant van d'r voeten?

Heeft P in dat zelfde bosje gezeten :biggrin2: ? (hele leuke fazanten zitten er).

De dames B iig wel, dus dit soort dingen zullen niet snel een voet inglippen. *iedernadeelhepznvoordeel*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door