Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3317566
Nou ja, hij had je ook kunnen adviseren een andere dierenarts te bellen...

Maar goed, tis gebeurd, en je moet je niet schuldig voelen dat je het zo gedaan hebt, je kunt niet alles weten, en het advies opvolgen van je dierenarts is natuurlijk eigenlijk ook helemaal niet raar.

Fijn dat het goed gaat nu.
#3317568
Sieppus schreef:Hij zei dat het spoed was en dat het op dat moment de beste keuze was aangezien hij pas 2 uur later kon en de muis dan al 3 uur in de maag zou zitten.
Dus voortaan Waterstofperoxide 3% (van de drogist of apotheek) in huis hebben(?) (Wordt afgeraden voor katten)

Fijn dat die muizen er weer veilig uit zijn.
#3317583
Ja, nou heeft waterstofperoxide ook veel nadelen (beschadigingen slokdarm etc). Maar deze dierenarts had toch kunnen verwijzen naar een collega? Wat zullen we nou toch beleven? Je gaat toch geen levensgevaarlijke adviezen geven omdat je zelf naar een spoedgeval moet? Echt he, ik ga mijn afgezakte broek even uit de kruipkelder vissen >:(
#3317629
Deze dierenarts doet al mijn beesten, 2 honden, 3 katten en mijn paard. En hij zit om.de hoek, 400 meter verderop ongeveer.
Maar dat terzijde, advies was idd niet de beste.
Dat met het zout ga ik nooit meer doen, van dat stukje ben ik best geschrokken.
De pup doet het goed, druk, goede eetlust en het dartelt in de tuin nu.
Ze mocht vanacht op bed slapen. Ook dat vond ze erg leuk..... ik wat minder :')
IMG-20171015-WA0012.jpeg
IMG-20171015-WA0012.jpeg (535.47 KiB) 3050 keer bekeken
#3317648
Het gevaar zit 'm het meest in een "klein beetje" zout geven, dan doet het z'n werk niet, maar heeft de hond wel een aanzienlijke schep zout binnen gekregen. Hoorde een daa ooit tegen een client aan de telefoon zeggen...als u bang bent voor zijn nieren geef dan maar een klein lepeltje. Nou, dat was pas een slecht advies.

Door de jaren heen toch minstens 1x per 3 jaar de zoutkotsbehandeling hier toegepast. Ook nog na de waarschuwingen erover. Maar soms is haast geboden en duurt een rit naar de da van een dik half uur gewoon te lang. Hier is het altijd binnen 2 minuten kotsen en dan is het zout er ook weer uit, dus van extra drinken is dan ook maar zelden sprake. Ja net na het kotsen, maar dat doen ze dan ook zonder zout vooraf.
Die braakspuiten zijn ook niet even fris hoor. Al vaker gehoord dat honden urenlang braakneigingen bleven houden of dat er alsnog niet gebraakt werd :-X
#3318593
;D ;D ;D ;D ;D
geweldig
[quote="Siberienne"] Ik gebruikte 'heb je wat moois gevonden?' Op een vrolijk toon en op een gegeven moment kwam Shadow als ik dat zei, vol trots aanlopen om te laten zien wat hij gevonden had, iets waar ik heel blij mee was toen dat mijn dure zonnebril was :biggrin2:
#3318651
Ze heeft idd een spuitje gehad.
Zo waardeloos, greep het dopje van tafel voordat ik het kon pakken.
Ik loop er serieus over na te denken om haar een muilkorfje om te doen. Sws voor buiten... in haar drollen vind ik blaadjes en takjes.....
Ben een beetje ten einde raad zo.
#3318657
Sieppus schreef:Ze heeft idd een spuitje gehad.
Zo waardeloos, greep het dopje van tafel voordat ik het kon pakken.
Ik loop er serieus over na te denken om haar een muilkorfje om te doen. Sws voor buiten... in haar drollen vind ik blaadjes en takjes.....
Ben een beetje ten einde raad zo.
Het is een pup. Dit doen pups.

Je moet 2 dingen doen: haar "los" leren (met een speeltje of zo en een superlekkere beloning) en zelf (nog) beter opletten wat er rondslingerd waar ze bij kan.
Van een muilkorf leert ze niks. Een pup moet ook gelegenheid krijgen de wereld te ontdekken en te leren wat wel en niet mag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door