Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nikass
#3317704
De husky van mijn vriendin was altijd aan de magere kant, maar eten, ho maar. Ja roomsoesjes als hij de kans kreeg en alle andere lekkere dingen die hij kon pikken (kaas, slagroom, softijsjes...) Als hij ging verharen en de plukken aan zijn vacht hingen kwamen de bezorgde mensen op bezoek. Het is vast een zwerver, verwaarloosd, geef hem toch eens wat meer te eten...
Op een gegeven moment kreeg hij inderdaad spaghetti, met riblappen en jus en bovenop een klontje boter. Na een paar keer dat opgegeten te hebben likte hij alleen nog het klontje boter eraf en liet de rest voor wat het was. En tot op het laatst was het zo'n fitte hond, hij had nooit wat.

Ik denk, husky's bepalen inderdaad zelf wel wat, wanneer en hoeveel ze eten. En wat vandaag lekker is, is morgen het bekijken niet waard...
Zo'n heel prooidier voor een paar dagen is misschien wel een goed plan. Tenzij hij het gaat begraven?

Nb: een husky verwennen, is volgens mij best moeilijk ;)
Door Anne in Zweden
#3317729
Nikass schreef:De husky van mijn vriendin was altijd aan de magere kant, maar eten, ho maar. Ja roomsoesjes als hij de kans kreeg en alle andere lekkere dingen die hij kon pikken (kaas, slagroom, softijsjes...) Als hij ging verharen en de plukken aan zijn vacht hingen kwamen de bezorgde mensen op bezoek. Het is vast een zwerver, verwaarloosd, geef hem toch eens wat meer te eten...
Op een gegeven moment kreeg hij inderdaad spaghetti, met riblappen en jus en bovenop een klontje boter. Na een paar keer dat opgegeten te hebben likte hij alleen nog het klontje boter eraf en liet de rest voor wat het was. En tot op het laatst was het zo'n fitte hond, hij had nooit wat.

Ik denk, husky's bepalen inderdaad zelf wel wat, wanneer en hoeveel ze eten. En wat vandaag lekker is, is morgen het bekijken niet waard...
Zo'n heel prooidier voor een paar dagen is misschien wel een goed plan. Tenzij hij het gaat begraven?

Nb: een husky verwennen, is volgens mij best moeilijk ;)
O aargh, ik zou helemaal kriegel worden van zo'n husky! ;D Vooral omdat ze er zo verschrikkelijk eigenwijs bij kunnen doen, zo van: wat mot je nou vamme, ik ga toch zeker die bak niet léégeten! :biggrin2:

OT: het experiment met het hele prooidier is mislukt. Ik had een half konijn met de niertjes er nog in, en een stuk of vijf kalkoenhartjes doormidden gesneden en gedroogd. Resultaat: alles is op, behalve de niertjes, die heeft ie eruitgeplukt en aan de kant gegooid. ::) ;D Kater Sokjes is nu bezig die op te eten. :biggrin2:

Ik blijf dus nog maar een tijdje drogen... ::)
Door Nikass
#3318503
Ja hij was een beetje arrogant haha, ik heb hem jaren uitgelaten, maar kwam ik hem tegen in het bos als hij met iemand anders liep, dan liep hij me straal voorbij :-\
Door Anne in Zweden
#3318505
Nikass schreef:Ja hij was een beetje arrogant haha, ik heb hem jaren uitgelaten, maar kwam ik hem tegen in het bos als hij met iemand anders liep, dan liep hij me straal voorbij :-\
Ooow, errug! ;D Kan me er alles bij voorstellen, met een husky!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door