Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#3317467
Kim_S schreef:Maar dat teefje aan het andere uiteinde kan ie misschien wel ruiken? Geen idee hoor.
Atz begint bij het minste spoortje in de verte al te schuimbekken als er ook maar een sjiewafwaf loops is ::)

Denk dat ik toch maar moet komen controleren! :biggrin2:
Atz is nog een jonge god, die raakt al opgewonden van gras dat groeit. :biggrin2:

Nah, ik denk niet dat het iets met loopsheid te maken heeft. We wandelen weleens tot het op een na laatste huis vóór het huis met het teefje (scheelt nog een meter of 200, denk ik), en daar gaan ze niet ineens helemaal uit hun dak van geilheid. Bovendien loopt Max altijd los, en die vliegt ook niet naar het huis met het teefje toe als we in de buurt komen.

Of de vos loops is, weet ik niet. Ik weet niet eens of het een mannetje of een vrouwtje is. ;D

Ik hou het voorlopig nog maar even op een gevalletje "ik ben een husky, ik bepaal zelf wel wat goed voor me is" en ga vanavond het orgaan en spiervlees lichtgedroogd aanbieden. Met een beetje geluk eet hij het dan wel. En dat hele konijn van Hannabelgje kan ik ook eens proberen.
Door Siberienne
#3317477
En wat extra zalm? Bevat geen thiaminase toch? In Zweden neem ik aan ook goed aan te komen? Ik ken (bijna) geen husky die daar niet voor zwicht :biggrin2:

Succes met je eigenwijze dondersteen!
Door Ramses1
#3317500
Ik denk dat hij teveel krijgt?

Mijn jonge reu kon ook heel erg miepen met zijn eten en at dan ook alleen het karkas. Ik gooide dan eerst het vlees of orgaan in de bak. At hij dat op dan kreeg hij zijn karkas als toetje. :biggrin2:
At hij het niet dan haalde ik het weg.
Stijfkopje hield het 3 dagen vol... En eet nu weer alles maar wel in een kleinere portie.
Door Anne in Zweden
#3317523
Ramses1 schreef:Ik denk dat hij teveel krijgt?

Mijn jonge reu kon ook heel erg miepen met zijn eten en at dan ook alleen het karkas. Ik gooide dan eerst het vlees of orgaan in de bak. At hij dat op dan kreeg hij zijn karkas als toetje. :biggrin2:
At hij het niet dan haalde ik het weg.
Stijfkopje hield het 3 dagen vol... En eet nu weer alles maar wel in een kleinere portie.
Ja, zo deed ik dat met Scotch dus ook altijd. Maar mijn punt is meer dat hij nu 14 is, en moet je een hond dan nog dwingen om iets te eten wat ie niet lust, of zeg je: ach, hij is al oud, laat hem maar eten wat hij wel lust.

En te veel... Hij krijgt 600 gram per dag, dat is 2% van zijn gewicht. Veel minder moet hij ook niet hebben, lijkt me?
Door Anne in Zweden
#3317524
Siberienne schreef:En wat extra zalm? Bevat geen thiaminase toch? In Zweden neem ik aan ook goed aan te komen? Ik ken (bijna) geen husky die daar niet voor zwicht :biggrin2:

Succes met je eigenwijze dondersteen!
Dat kan ik inderdaad ook wel proberen. Al komt de supermarktzalm gewoon uit Noorwegen... ::) :biggrin2:
Door Ramses1
#3317534
Anne in Zweden schreef:Ja, zo deed ik dat met Scotch dus ook altijd. Maar mijn punt is meer dat hij nu 14 is, en moet je een hond dan nog dwingen om iets te eten wat ie niet lust, of zeg je: ach, hij is al oud, laat hem maar eten wat hij wel lust.

En te veel... Hij krijgt 600 gram per dag, dat is 2% van zijn gewicht. Veel minder moet hij ook niet hebben, lijkt me?
Als hij dan wel het orgaan en vlees opeet, zou ik gewoon wat minder geven. Dus liever alles binnen wat nodig is en wat minder dan alleen karkas.
Mijn herder teefje is 11,5 en krijgt 500 gram. Een enkele keer iets meer. Ze heeft er genoeg aan al zou ze wel wat meer lusten... :)
Door Anne in Zweden
#3317536
Ramses1 schreef:Als hij dan wel het orgaan en vlees opeet, zou ik gewoon wat minder geven. Dus liever alles binnen wat nodig is en wat minder dan alleen karkas.
Mijn herder teefje is 11,5 en krijgt 500 gram. Een enkele keer iets meer. Ze heeft er genoeg aan al zou ze wel wat meer lusten... :)
Dat durf ik niet te garanderen. Het is een eigenwijze doedel namelijk. >:( ::) :biggrin2:

In ieder geval ben ik nu de niertjes en de pens van gisteren en eergisteren aan het drogen. Heerlijke lucht hangt er in huis. :-X
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3317547
Kun je hem dan geen heel konijn of hele eend geven? Dan heeft hij karkas inclusief vlees en orgaan.
Misschien eet hij het dan wel. Evt. half opengesneden.

(zegt de beginnend barfster en verder nog best wel leek. :P )
Door Anne in Zweden
#3317576
Border Bandit schreef:Kun je hem dan geen heel konijn of hele eend geven? Dan heeft hij karkas inclusief vlees en orgaan.
Misschien eet hij het dan wel. Evt. half opengesneden.

(zegt de beginnend barfster en verder nog best wel leek. :P )
Heel konijn heb ik nog, dus dat zou kunnen, maar verder heb ik niet veel keus in de diepvries.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3317612
En als je een soort bouillon maakt en dat bij zijn vlees en orgaan doet, een soort soepje. Zou hij het dan opslobberen?
Toen mijn eerste hond oud was, heb ik de teugels een beetje laten vieren en ben minder streng geworden.
Door Anne in Zweden
#3317631
Border Bandit schreef:En als je een soort bouillon maakt en dat bij zijn vlees en orgaan doet, een soort soepje. Zou hij het dan opslobberen?
Toen mijn eerste hond oud was, heb ik de teugels een beetje laten vieren en ben minder streng geworden.
Dan slobbert hij de bouillon keurig om het vlees en het orgaan heen op, is mijn ervaring. ;D

Maar geen nood, hij heeft de gedroogde pens en nier gisteravond helemaal opgegeten, dus daarmee kan ik er in ieder geval voor zorgen dat hij zijn pitamientjes binnenkrijgt. Wel heeft hij gisteren een stuk vleesbot laten liggen, dus waarschijnlijk krijgt hij toch meer dan hij nodig heeft. Ik ga toch maar iets minderen dan.

Bedankt voor alle tips! :-*
Door Anne in Zweden
#3317641
nikèdog2000 schreef:op die leeftijd zou ik mijn hondje alleen geven wat die lekker vind
gewoon verwennen dat oudje
brood spagetti macaroni pindakaas kaas :D :D :D :D :D :D
Wahaha, dat zou ie wel willen! :biggrin2: Tegen de tijd dat hij zich als een oudje begint te gedragen, krijgt ie alleen nog wat ie lekker vindt. Zolang hij nog berop en bergaf kan sjezen en zijn stronteigenwijze zelf is, eet ie wat de pot schaft. :knuppel2: :knuppel2: :knuppel2: :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3317661
nikèdog2000 schreef:dan is hij nog ergggggggggggggggggg fit zo te lezen
geniet maar van je miep
Ja, dat is hij gelukkig wel. Heeft wel wat kleine dingetjes, maar niets wat de levenskwaliteit vermindert. Maar ik wil ook niet het moment missen waarop er geen sprake meer is van miepen, maar van pijn of ongemak. Scotch is de zaikerd van onze roedel, en als hij wat heeft roepen we dan ook al snel dat ie weer eens zit te zaiken, maar op een dag kan het natuurlijk zijn dat hij écht iets heeft, en daar wil ik alert op blijven.

Maar voorlopig lijkt hij alleen maar als vanouds te zaiken. :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door