Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bowiepluis
#3315133
Goedemorgen!

Ik val meteen met de deur in huis. Ons teefje van bijna 5 is incontinent door sterilisatie. Jammer maar helaas. Inmiddels staat ze nu een maand of twee op de Propalin. Het werkt vanaf de eerste toediening prima. Dus blij mee. Maar waar ik minder blij mee ben, is haar onrust. Dit uit zich in likken, smakken en dan vooral in de nacht. In het begin ging ze ook erg aan haar poten likken, dat is gelukkig over. Ze is niet misselijk, want als ik haar in de nacht als test iets te eten aanbied, eet ze dat met smaak op. Ik heb geprobeerd de dosering te verlagen, maar dan gaat het mis.

Maar ze is overduidelijk niet in haar hum. Weten jullie misschien een alternatief? En dan in de zin van homeopatisch? Ik heb al Quertilla van Bloem geprobeerd (voorafgaand aan de propalin) maar dat werkte niet.
Door Lizzy
#3315141
Ja, dierenartsen doen wel zo makkelijk met "steriliseren van teven is reuze fijn en gut als ze incontinent worden geef je ze gewoon een pilletje" maar zo simpel is het helaas niet. Ik gebruik hier ook Propalin. Maar goed, er is nog Enurace en er is nog Incurin. Ik vind die twee nog meer bijwerkingen geven maar ja, je kunt het proberen.

Mijn hond (Linga) wordt ook totaal kniftig van Propalin (en nog kniftiger van Enurace en Incurin), maar het hangt heeeeel erg af van de dosering die ik haar geef. Geef ik haar wat ze zou moeten hebben: nou echt he, arme arme hond..... :'( . Ze wordt totaal gek van onrust. Dus dat krijgt ze niet.

Ik gebruik Propalin helemaal niet zoals het hoort maar het zal me roesten. Zoals ik het gebruik werkt het ook en beter. Linga is nu goed in haar hum op de dosering die ze krijgt. Maar, ik heb geen stop-weken/maanden meer. Ze krijgt gewoon 365 dagen per week Propalin, maar in een hele lage dosering.

Ik ben gewoon net zo lang gaan zakken met de dosering totdat ze niet goed meer droog bleef, daarna ben ik weer een beetje gaan ophogen totdat ze weer net droog is (als ze dan zwemt, dan lekt ze - lekker boeiend, als ze zwemt krijgt ze een incontinentiematje onder d'r bips maar ik probeer haar gewoon niet meer te laten zwemmen. Ze is er toch niet eens echt dol op).

Ze krijgt nu 1 keer per dag 0,40 ml per dag. En ze weegt 30 kg. Ja echt, zo weinig krijgt ze maar! En ze is jarenlang droog geweest op 0,30 ml per dag. Ineens begon ze weer wat te lekken, heb ik weer wat opgehoogd en ben daarna weer langzaam gaan zakken. Ze heeft zelfs een paar dagen 2 keer 0,50 ml nodig gehad en werd ook weer kniftig. Toen ze goed droog was ben ik weer gaan zakken. Nu krijgt ze dus weer 1 keer per dag 0,40 ml en ze is weer droog.

En als ik dus de normale dosering geef en ik stop zoals beschreven staat: is ze binnen 1 week weer lek. En zit ze dus ondertussen op een dosering die haar gek maakt. Dus dat doe ik gewoon niet meer, dan maar 365 dagen per jaar een kleine hoeveelheid dagelijks. Misschien dat je wat aan mijn ervaring hebt....
Door Bowiepluis
#3315211
Faya weegt 7,5 kg en krijgt 2x pd 0,2 ml. We zijn begonnen met 2x 0.3 veeeeel te veel. Als ik verlaag naar 0.15 is ze nat. En 0.2 is eigenlijk ook net teveel.
Maar t liefst zou ik dus stoppen, maar dan is ze nat. Gewoon ook als ze wakker is. Dus vandaar op zoek naar alternatief. Maar weet dat de andere twee ook niet geweldig zijn.

Zit er nog een voordeel aan om 1x pd te geven?

Tegen vriendin ook gezegd laat je hond niet helpen. Toch gedaan want tja zo lastig die loopsheid en de dierenarts zei joh komt zooo weinig voor dat ze gaan lekken.
Ik hoop voor haar hond dat de arts gelijk had.

Zelf wist ik er ook niks van en blond gewoon laten helpen. Ik weet nu beter! Zo jammer.
Door Lizzy
#3315294
Bowiepluis schreef:Faya weegt 7,5 kg en krijgt 2x pd 0,2 ml. We zijn begonnen met 2x 0.3 veeeeel te veel. Als ik verlaag naar 0.15 is ze nat. En 0.2 is eigenlijk ook net teveel.
Maar t liefst zou ik dus stoppen, maar dan is ze nat. Gewoon ook als ze wakker is. Dus vandaar op zoek naar alternatief. Maar weet dat de andere twee ook niet geweldig zijn.

Zit er nog een voordeel aan om 1x pd te geven?

Tegen vriendin ook gezegd laat je hond niet helpen. Toch gedaan want tja zo lastig die loopsheid en de dierenarts zei joh komt zooo weinig voor dat ze gaan lekken.
Ik hoop voor haar hond dat de arts gelijk had.

Zelf wist ik er ook niks van en blond gewoon laten helpen. Ik weet nu beter! Zo jammer.
Het afbouwen moet heel langzaam geschieden. En als ze zo erg incontinent is, dan is stoppen er gewoon niet meer bij.

Voor sommige honden werkte Optimax Verikan erg goed maar dat is helaas niet meer leverbaar.

Er is op zich geen voordeel aan 1 keer per dag geven maar op deze dosering is ze gewoon droog. Aangezien ze bij mij 1 keer per dag eten krijgen is het handig om het in 1 keer te geven. Ik zou ook 2 x 0,15 kunnen geven natuurlijk.
Door Eef+Stippels
#3315382
Yindra is ook incontinent geworden na haar castratie (bmo).
Ik ben haar Bladder Support for Dogs van Pet Naturals of Vermont gaan geven.
Dat werkte goed genoeg om zonder Propalin te kunnen. Niet perfect hoor, ze sliep wel op dekens met daaronder een plashoes.

Ik bestelde dat bij Iherb, maar ik kan het nu zo niet meer terug vinden...
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3316651
Lizzy schreef:Ja, dierenartsen doen wel zo makkelijk met "steriliseren van teven is reuze fijn en gut als ze incontinent worden geef je ze gewoon een pilletje" maar zo simpel is het helaas niet. Ik gebruik hier ook Propalin. Maar goed, er is nog Enurace en er is nog Incurin. Ik vind die twee nog meer bijwerkingen geven maar ja, je kunt het proberen.

Mijn hond (Linga) wordt ook totaal kniftig van Propalin (en nog kniftiger van Enurace en Incurin), maar het hangt heeeeel erg af van de dosering die ik haar geef. Geef ik haar wat ze zou moeten hebben: nou echt he, arme arme hond..... :'( . Ze wordt totaal gek van onrust. Dus dat krijgt ze niet.

Ik gebruik Propalin helemaal niet zoals het hoort maar het zal me roesten. Zoals ik het gebruik werkt het ook en beter. Linga is nu goed in haar hum op de dosering die ze krijgt. Maar, ik heb geen stop-weken/maanden meer. Ze krijgt gewoon 365 dagen per week Propalin, maar in een hele lage dosering.

Ik ben gewoon net zo lang gaan zakken met de dosering totdat ze niet goed meer droog bleef, daarna ben ik weer een beetje gaan ophogen totdat ze weer net droog is (als ze dan zwemt, dan lekt ze - lekker boeiend, als ze zwemt krijgt ze een incontinentiematje onder d'r bips maar ik probeer haar gewoon niet meer te laten zwemmen. Ze is er toch niet eens echt dol op).

Ze krijgt nu 1 keer per dag 0,40 ml per dag. En ze weegt 30 kg. Ja echt, zo weinig krijgt ze maar! En ze is jarenlang droog geweest op 0,30 ml per dag. Ineens begon ze weer wat te lekken, heb ik weer wat opgehoogd en ben daarna weer langzaam gaan zakken. Ze heeft zelfs een paar dagen 2 keer 0,50 ml nodig gehad en werd ook weer kniftig. Toen ze goed droog was ben ik weer gaan zakken. Nu krijgt ze dus weer 1 keer per dag 0,40 ml en ze is weer droog.

En als ik dus de normale dosering geef en ik stop zoals beschreven staat: is ze binnen 1 week weer lek. En zit ze dus ondertussen op een dosering die haar gek maakt. Dus dat doe ik gewoon niet meer, dan maar 365 dagen per jaar een kleine hoeveelheid dagelijks. Misschien dat je wat aan mijn ervaring hebt....
Lizzy, hoe doe je dat?
Door Lizzy
#3316656
Lazy Garfield schreef:Lizzy, hoe doe je dat?
Goeie vraag Lazy Garfield :g: :biggrin2: :biggrin2:

Ik bedoel dus per jaar.

Cindy, interessant! Ik vind het inderdaad wel erg duur spul. Maar de moeite waard om te onderzoeken!
Door Cindy de Wolf
#3316666
[quote="Lizzy"]Goeie vraag Lazy Garfield :g: :biggrin2: :biggrin2:

Ik bedoel dus per jaar.

Cindy, interessant! Ik vind het inderdaad wel erg duur spul. Maar de moeite waard om te onderzoeken![/quote]

Ik had zoiets van er zal toch nog wel iets zijn...had er weinig vertrouwen in maar het werkt echt. Ik gebruik de 1200mg tabletten. Wat ik begreep is dat het grofweg 10-14 dagen nodig heeft om een eerste basis te leggen dus na zeker 3 weken kan je wel zeggen werkt wel/niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door