Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3321054
Siberienne schreef:Hoe is het met Tungsten? En met jullie?
Niet goed. Maar ook niet zo slecht als vorige week. Er zit sinds zondag weer iets meer leven in.
En nu hij nog meer eten krijgt (1 kilo, voor een hondje van net 20 kilo) is hij ook niet verder afgevallen.
Ik was vorige week al klaar om afscheid te nemen, maar blijkbaar houdt hij het toch nog even vol. Maar ik heb hem in de laatste maanden wel telkens een heel klein beetje achteruit zien gaan, met elke keer weer een opleving, waar je weer hoop uit put. Maar dan toch weer achteruitgang, en elke keer net even een stapje erger dan de vorige keer. Dus wij worden heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3321058
Spikkelneus schreef:Niet goed. Maar ook niet zo slecht als vorige week. Er zit sinds zondag weer iets meer leven in.
En nu hij nog meer eten krijgt (1 kilo, voor een hondje van net 20 kilo) is hij ook niet verder afgevallen.
Ik was vorige week al klaar om afscheid te nemen, maar blijkbaar houdt hij het toch nog even vol. Maar ik heb hem in de laatste maanden wel telkens een heel klein beetje achteruit zien gaan, met elke keer weer een opleving, waar je weer hoop uit put. Maar dan toch weer achteruitgang, en elke keer net even een stapje erger dan de vorige keer. Dus wij worden heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees.

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Siberienne
#3321059
Spikkelneus schreef:Niet goed. Maar ook niet zo slecht als vorige week. Er zit sinds zondag weer iets meer leven in.
En nu hij nog meer eten krijgt (1 kilo, voor een hondje van net 20 kilo) is hij ook niet verder afgevallen.
Ik was vorige week al klaar om afscheid te nemen, maar blijkbaar houdt hij het toch nog even vol. Maar ik heb hem in de laatste maanden wel telkens een heel klein beetje achteruit zien gaan, met elke keer weer een opleving, waar je weer hoop uit put. Maar dan toch weer achteruitgang, en elke keer net even een stapje erger dan de vorige keer. Dus wij worden heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees.

ook van mij een dikke knuffel.
Het is zo lastig he? Wij hadden het met Janouk toen ook maanden, dat we zoiets hadden van "er is wat maar wat". Uiteindelijk was er iets goed mis in zijn darmen. En terugkijkend speelde dat al maanden (gek he, dan zie je dat ineens op foto's, Oh. Toen had hij ook al een strak koppie.... maar ja, we hadden toen twee pupsels in huis en we dachten dat het aan de drukte lag. Konden ze maar praten he...

Sterkte ermee en fijn dat wat extra eten lig meer energie lijkt te geven.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3321062
Siberienne schreef:ook van mij een dikke knuffel.
Het is zo lastig he? Wij hadden het met Janouk toen ook maanden, dat we zoiets hadden van "er is wat maar wat". Uiteindelijk was er iets goed mis in zijn darmen. En terugkijkend speelde dat al maanden (gek he, dan zie je dat ineens op foto's, Oh. Toen had hij ook al een strak koppie.... maar ja, we hadden toen twee pupsels in huis en we dachten dat het aan de drukte lag. Konden ze maar praten he...

Sterkte ermee en fijn dat wat extra eten lig meer energie lijkt te geven.
Precies dit hadden wij vorige jaar rond deze tijd met Raul. Dat er ´iets´ mis is, maar je kan er de vinger niet op leggen. Ook geen hele duidelijke verschijnselen, meer een gevoel dat je erbij hebt. Hij was in januari echt ziek geworden en in februari overleden, maar achteraf was hij toen al maanden niet in orde.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3323572
Update Tungsten: het gaat best goed. Zolang hij 5% eet blijft hij op gewicht. Hij slaat nog steeds 2 wandelingen per dag over, en blijft dan liever thuis. Als ik terug ben met de rest, doe ik met hem apart even een straatje heen en weer en dat vindt ie prima. Maar hij is redelijk vrolijk, speelt zelfs af en toe (met mij of met Dali) en zijn hele uitstraling is beter. Als hij zo blijft, dan ben ik wel tevreden.
IMG_8601 (2)_800x600.jpg
IMG_8601 (2)_800x600.jpg (437.5 KiB) 2920 keer bekeken
Door Siberienne
#3323573
Spikkelneus schreef:Update Tungsten: het gaat best goed. Zolang hij 5% eet blijft hij op gewicht. Hij slaat nog steeds 2 wandelingen per dag over, en blijft dan liever thuis. Als ik terug ben met de rest, doe ik met hem apart even een straatje heen en weer en dat vindt ie prima. Maar hij is redelijk vrolijk, speelt zelfs af en toe (met mij of met Dali) en zijn hele uitstraling is beter. Als hij zo blijft, dan ben ik wel tevreden.

IMG_8601 (2)_800x600.jpg

Mag ‘ie een extra knuffel? Hij heeft een aandoenlijk snoetje. Ik hoop dat jullie nog een mooie tijd gegund is samen. Sterkte!
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3330752
Sjips :-\
En nu begint hij ook ´raar´ te doen op gekookt voedsel. Weer veel misselijk en alweer een keer een partiele maagdraaiing gehad (wat is dat eng, je denkt echt dat ie dood gaat). Steeds kleinere poepjes, die hij ook zomaar af en toe verliest terwijl hij ergens ligt. Hij eet nu 850 gram per dag - 100 gram groenten, 750 gram vlees/orgaan. Maar hij poept niet meer dan een boomertje zou doen. Doorsnee van de keutel nog geen cm en dan een paar minidrolletjes van een paar cm.
Hij heeft ook last van zijn achterkant - hij gromt al naar me als ik hem daar per ongeluk aanraak. Ik zou eigenlijk eens naar zijn prostaat moeten voelen, maar dan moet hij in de houdgreep en dan gaan we heel ver over zijn grenzen heen, en dat wil ik eigenlijk niet. Het heeft me zo lang gekost voordat hij me ging vertrouwen dat ik niks ´engs´ met hem ga doen - als ik dat vertrouwen nu beschadig, dan krijg ik het nooit meer terug, ben ik bang.
IMG_9039.JPG
IMG_9039.JPG (2.18 MiB) 2708 keer bekeken
Door Siberienne
#3330778
Zaaaah arme Tungsten ... spot vind de DA eng na zijn rectaal toucher bij de DA bij de colitis, dus ik snap je helemaal.

Ik weet niet meer welke diersoorten Tungsten verdraagt, maar ik had proefpak Darf bites (geperste brok, ik had de lam
versie) als koekjes onderweg en mijn vingers worden bijna mee opgegeten. Is dat nog iets? Spot verdraagt ze goed tnt.

Knuffel voor jullie
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3330845
Och jeetje, de kwetsbare balans is alweer verstoord. Wat vreemd dat hij zo weinig poept. Zelfs als ie iets heel pijnlijks heeft, zou uiteindelijk alles er toch wel uit moeten komen. Anders zou je dat toch ook wel aan zijn buik zien? Zou psyllium kunnen helpen met makkelijker poepen?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3330868
Kaela schreef:Och jeetje, de kwetsbare balans is alweer verstoord. Wat vreemd dat hij zo weinig poept. Zelfs als ie iets heel pijnlijks heeft, zou uiteindelijk alles er toch wel uit moeten komen. Anders zou je dat toch ook wel aan zijn buik zien? Zou psyllium kunnen helpen met makkelijker poepen?
Psyllium krijgt hij al elke dag. Het is ook niet dat het moeite kost - het floept er zo uit. Het is alleen belachelijk weinig, zeker vergeleken met de hoeveelheid die er in gaat. Aan zijn buik zie ik (nog) niks, maar voelen mag ik niet, dat is te spannend en/of pijnlijk. Hij poept zo´n 4x per dag, maar deed hij hiervoor ook al, alleen dan meer. Passend bij de grootte van de hond en geen chihuahua poepjes, zoals nu.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door