Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3314214
Afbeelding
Afbeelding
Het begon een paar dagen geleden met wat gelik en ge'knabbel' maar intussen wordt de plek groter.
Het zijn 3 bultjes op een rij, geen idéé wat er aan de hand is.
Ik heb geen kraag of iets dergelijks in huis.
Wat kan ik doen of laten?
#3314218
Honingzalf?

Misschien irriteren die 3 bultjes en maakt hij het door likken en knabbelen steeds erger.

Bandit kreeg een keer een kale rode plek waar hij veel likte. Ik dacht: laat maar likken, dan geneest het sneller. Toch maar naar de dierenarts geweest en toen bleek het dus niet te genezen omdat Bandit zoveel likte.

Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even bij de dierenarts langs gaan. Dan heb je zekerheid. ;)

Beterschap voor Rocco!
Door - pien -
#3314247
Rocco is niet los geweest (hier is weinig losloopgebied en wat er is is niet veilig :-X ) en er is niks geks gebeurd dat ik weet :-\
Het zijn meer pukkels dan bultjes.
Bedankt voor de tips!
Ik ga proberen aan die meurende balsem te komen :biggrin2:
Door Lizzy
#3314442
- pien - schreef:De balsem is binnen! Weer iets voor mijn honden-apotheek.
Het zit op z'n knie. Moet ik het nog verbinden zodat het erop blijft zitten?
Ik doe dat niet.
Door - pien -
#3314446
Lizzy schreef:Ik doe dat niet.
Okee, ik hou even in de gaten hoe goed het er op blijft zitten.
Het is natuurlijk om te laten genezen én dat 'ie er af blijft...en genezen doet het niet zo goed onder een lapje...leerde ik vroeger al :)
Door Lizzy
#3314640
- pien - schreef:Okee, ik hou even in de gaten hoe goed het er op blijft zitten.
Het is natuurlijk om te laten genezen én dat 'ie er af blijft...en genezen doet het niet zo goed onder een lapje...leerde ik vroeger al :)
Precies!

Hoe is het gegaan vandaag?
Door - pien -
#3314691
Hij reageerde heel angstig toen ik z'n knie in wilde smeren ~ god weet wat er in het verleden gebeurd is ~ maar hij vindt het niet lekker en blijft er dus af...hij mocht tijdens het smeren z'n snuit gewoon in het beloningstrommeltje steken en toen vond hij het niet meer zo erg ;D
Ik smeer het zo'n 2 á 3 keer in per dag. Het blijft niet klef maar droogt mooi op.
Door - pien -
#3314723
- pien - schreef:Hij reageerde heel angstig toen ik z'n knie in wilde smeren ~ god weet wat er in het verleden gebeurd is ~ maar hij vindt het niet lekker en blijft er dus af...hij mocht tijdens het smeren z'n snuit gewoon in het beloningstrommeltje steken en toen vond hij het niet meer zo erg ;D
Ik smeer het zo'n 2 á 3 keer in per dag. Het blijft niet klef maar droogt mooi op.
Hmm, hij had er toch weer aan gelebberd want het was nat eromheen (om 8 u vanmorgen ingesmeerd) dus meteen weer ingesmeerd.
Bosliefje schreef:Kan er niet ook inwendig iets met zijn knie zijn, wat hem pijn doet en dat hij er daarom aan likt?
Als de zalf niet echt gaat helpen zou ik daar naar laten kijken.
Vooralsnog voel ik nog steeds bultjes in z'n velletje. Ik hou het uiteraard in de gaten. Met lopen e.d. merk ik niks.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door