Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door java
#3311054
Wil HD en ED foto's laten maken bij Maarten Kappen in Eersel nu hoorde ik dat hij dat niet doen met een "roesje" hebben jullie hier ervaring mee zeker bij ED foto's ? Ik had namelijk begrepen dat ED foto's niet te doen is zo.
Wat is jullie ervaring ?

Will
Door Lizzy
#3311058
Bij mijn weten doet Maarten beide zonder roesje, maar het kan wel met roesje. Ik had ook altijd begrepen dat ED niet kon zonder. Maar hij zei laatst dat hij dat ook zonder deed. Of we elkaar 100% goed begrepen hebben weet ik niet (maar ik denk van wel) want hij was nogal chaotisch.
Door Bosliefje
#3311121
Het was niet mijn eigen hond, maar in Best was ik erbij dat het ED onderzoek zonder roesje ging en dat was prima te doen. Voor die hond in elk geval.
Door yazzie
#3311166
Hier ook zonder roesje bij het röntgen bij één hond, heupen en ellebogen en recent polsgewricht. Is heel stabiele, makkelijke hond. Resultaat fototechnisch van hd- en ed - foto's prima dus ingestuurd voor officiële beoordeling. Uitslag gelukkig ook prima. :biggrin2:

Bij mijn andere hond wel heel bewust gekozen voor een roesje. Deze hond raakt snel en serieus in paniek. Foto's waren een moetje vanwege medische redenen. Ik wilde geen strijd voor hem dus dan maar even slapen... :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3311554
Maarten heeft al verschillende keren ED foto's gemaakt bij onze honden zonder roesje.
Het gaat helemaal probleemloos, en snel. Eigenaar dient wel hoofd van zijn hond vast te houden en begeleiden.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#3311619
ED is hier met 1 foto per elleboog wel te doen zonder roesje... echter moesten de officiële van 4 kanten en dat lukt echt niet zonder... aangezien ze in enorme rot houdingen moeten. Stuk minder stress en rottigheid met klein roesje, ik vind het ook niks maar was echt beter voor de hond.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3311644
Hier dus wel ook officiële zonder roesje. Maar dat ging dus ook heel snel en kordaat, ( dat zal ook afhangen van wie dat doet) ze waren weer klaar voor ze konden gaan miepen. Een en ander hangt natuurlijk wel af hoe je hond is he.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door