Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Carlo_040
#3310354
Mijn akita heeft 1 keer per week of anderhalve week dat zijn buik flink rommelt en hij niet wil eten tot het er uit spuit en dan is het allemaal weer goed.
Is dit normaal dat een hond zich zo schoonmaakt van binnen?
Door Lizzy
#3310367
Nou, ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Wel van slijm rond de ontlasting (als een soort cocon) maar niet in de vorm van diarree. Wat krijgt hij de dag ervoor te eten?
Door Carlo_040
#3311388
Net bericht van de DA gehad.. Het is geen giardia, dus de zoektocht gaat verder..
Nu met brokken sochtends en savonds vlees heb ik het nog niet gemerkt. Ja dan wil hij na een week ofzo zijn brokken sochtends en savonds (als ik zijn ochtend portie dan ook voorschotel) niet meer, maar als ik dan 1 uur later bezig ben met vlees pakken staat hij al op en is de bak zo leeg..
Maar geef ik hem geen vlees dat valt hij meer af en spuit hij de volgende dag de restjes die er nog in zaten er uit..

Edit. Mijn DA gaat zo overleggen of het wellicht iets te. Maken kan hebben met een allergie.
Door Carlo_040
#3311685
Net bij Josefien Hagenaar geweest, super goed geholpen en uitgelegd!
Hij blijkt allergisch te zijn voor kip, eend, eiwit en eigeel, granen, suiker en zoetstof, huisstofmijt, gras en hooimijt.
Dus eerst dit eens uit zijn dieeët halen (wat een opgaven met alle kip kvv waarvan de vriezer vol ligt) en wellicht een probiotica er tegenaan en dan zien of hij dit verschijnsel nog steeds vertoont.
Door Lizzy
#3311741
Carlo_040 schreef:Net bij Josefien Hagenaar geweest, super goed geholpen en uitgelegd!
Hij blijkt allergisch te zijn voor kip, eend, eiwit en eigeel, granen, suiker en zoetstof, huisstofmijt, gras en hooimijt.
Dus eerst dit eens uit zijn dieeët halen (wat een opgaven met alle kip kvv waarvan de vriezer vol ligt) en wellicht een probiotica er tegenaan en dan zien of hij dit verschijnsel nog steeds vertoont.
Dat is die mevrouw die aan de hand van haar bekijkt waar je hond allergisch voor is? Huisstofmijt, gras en hooimijt ligt wel een stukje ingewikkelder dan even wat probiotica geven of het dieet aanpassen. Maar jullie hopen dat als je de allergenen uit het dieet wegneemt hij misschien minder heftig reageert op de mijten? Ik ben echt heel benieuwd hoe het zal gaan! Houd je ons op de hoogte?
Door Carlo_040
#3311846
Lizzy schreef:Dat is die mevrouw die aan de hand van haar bekijkt waar je hond allergisch voor is? Huisstofmijt, gras en hooimijt ligt wel een stukje ingewikkelder dan even wat probiotica geven of het dieet aanpassen. Maar jullie hopen dat als je de allergenen uit het dieet wegneemt hij misschien minder heftig reageert op de mijten? Ik ben echt heel benieuwd hoe het zal gaan! Houd je ons op de hoogte?
Ja nou wij zijn daar gewoon heen gegaan op consult, stond er nuchter tegenover maar had het al eens eerder gezien en het blijkt uit eigen ervaring bij mensen goed te werken. Mijn hond kreeg daar een shirt om die was verbonden met het resonantie apparaat en daarmee begon de zoektocht naar welke eiwitten een disbalans veroorzaakten. En ze heeft hem ook een bio-resonantie behandeling gegeven waarna hij tegen verwachting in zichtbaar beter in zijn vel zat en zelfs speels werdt tegenover andere honden en zelfs snuffelde aan een paard, dergelijk gedrag hadden we in lange tijd niet gezien. Kreeg wat druppels en een natuurlijke zelfgemaakte olie mee die voor een hoop goed was onder andere de mijten en de terugkomende hotspot op zijn rug. Daarnaast een hoop tips en adviezen en een rapport erbij waarmee wij aan de slag kunnen. Verder goed contact met haar en mijn vragen worden dan ook snel beantwoord. Ik ben tot nu toe zeer tevreden, raad het andere aan en kijk uit na 8 weken verder of het echt heeft geholpen qua uitslag, jeuk en het "ontgiften" dat hij doet om de week (daarvoor adviseerde zij de probiotica als ondersteuning).
Door Lizzy
#3311855
Carlo_040 schreef:Ja nou wij zijn daar gewoon heen gegaan op consult, stond er nuchter tegenover maar had het al eens eerder gezien en het blijkt uit eigen ervaring bij mensen goed te werken. Mijn hond kreeg daar een shirt om die was verbonden met het resonantie apparaat en daarmee begon de zoektocht naar welke eiwitten een disbalans veroorzaakten. En ze heeft hem ook een bio-resonantie behandeling gegeven waarna hij tegen verwachting in zichtbaar beter in zijn vel zat en zelfs speels werdt tegenover andere honden en zelfs snuffelde aan een paard, dergelijk gedrag hadden we in lange tijd niet gezien. Kreeg wat druppels en een natuurlijke zelfgemaakte olie mee die voor een hoop goed was onder andere de mijten en de terugkomende hotspot op zijn rug. Daarnaast een hoop tips en adviezen en een rapport erbij waarmee wij aan de slag kunnen. Verder goed contact met haar en mijn vragen worden dan ook snel beantwoord. Ik ben tot nu toe zeer tevreden, raad het andere aan en kijk uit na 8 weken verder of het echt heeft geholpen qua uitslag, jeuk en het "ontgiften" dat hij doet om de week (daarvoor adviseerde zij de probiotica als ondersteuning).
Klinkt heel interessant, bedankt voor je verslag! En ik ben ontzettend benieuwd hoe het over een week of 8 met hem zou gaan. Ik hoop dat hij dan weer helemaal lekker in zijn vel zit!
Door Carlo_040
#3311937
Prima! Houdt ik jullie er over op de hoogte.

Het probleem begint echter nu al, hij wil geen brokken meer zonder kip lijkt wel.. Heb nu al 2 verschillde gehaald waaronder Orijen 6 fish waar hij zijn neus nog niet voor ophaalt. Hopelijk ligt het aan de hitte en begint hij er binnenkort mee, anders ga ik de fokker teleurstellen en weer volledig terug op vers. Want dan is zijn bak zo leeg :???:
Door Lizzy
#3311973
Carlo_040 schreef:Prima! Houdt ik jullie er over op de hoogte.

Het probleem begint echter nu al, hij wil geen brokken meer zonder kip lijkt wel.. Heb nu al 2 verschillde gehaald waaronder Orijen 6 fish waar hij zijn neus nog niet voor ophaalt. Hopelijk ligt het aan de hitte en begint hij er binnenkort mee, anders ga ik de fokker teleurstellen en weer volledig terug op vers. Want dan is zijn bak zo leeg :???:
Ik denk dat je een slimme hond hebt :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door