Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#3310241
Er is geen ontkennen meer aan...Ziggy is echt een oud hondje.
Ze loopt moeilijk, heeft echt een "raar" loopje en sleept veel met haar achterpoten. (nageltjes zijn helemaal afgesleten) En de laatste tijd zakt ze soms ook door de voorpootjes heen.

Een week of drie geleden zijn we naar de DA geweest. Ze is nagekeken en tja... "ouder hondje" is de uitkomst. DA gaat uit van atrose. (We hebben geen foto's laten maken) En na bloedonderzoek, waarvan de uitslagen erg netjes waren, heeft ze Metacam meegekregen. Om te zien of ze pijn zou hebben en daardoor slechter loopt. Nu 3 weken verder krijgt ze een dosering voor een hond van 5 kilo (ze weegt er 18) en er is wel verschil maar niet enorm. De metacam is ook ontstekingremmend en ik denk dat dat deel van het middel zijn werk doet waardoor ze iets minder sleept met de achterpoten. Ze mag van de DA op de metacam blijven maar ik denk dat ik liever eerst wil kijken of er andere oplossing zijn...
De vraag is nu zouden jullie dat ook doen, of toch metacam blijven geven? En volgende vraag, wat zou ik haar kunnen geven ipv metacam? Dacht zelf aan duivelsklauw en doils joint. Maar misschien hebben jullie andere tips/ervaringen met iets? Ze krijgt ook al muscle support van phytonics en cbd olie.

Daarnaast hebben we het met de DA over haar stress gehad. Ze heeft een DAPband en zylkene voorgeschreven gekregen. Dat is nu dus ook 3 weken terug met geen (amper) resultaat maar misschien is het daar nog te vroeg voor?! Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zylkene? Hadden jullie vlot resultaat bij jullie hond(en)? Het potje begint leeg te raken dus ik moet beslissen of het zinvol zou zijn nog een potje aan te schaffen.... Mocht dit overgens niet helpen dan wist de DA het ook niet wbt stress en gaf aan een gedragstherapeut in te schakelen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of dat zinvol is daar ik zo enorm het gevoel heb dat haar stress voortkomt uit iets lichamelijks.. (Het is allemaal begonnen na een operatie, even weggeweest en in alle hevigheid weer teruggekomen na opnieuw een operatie...)

Nou goed, ik hoop op wat tips en ervaringen want ik merk dat ik het best moeilijk vind zo'n oudere hond. Wat wel te doen...wat niet te doen...
DA had aangeven dat we haar wat moeten beperken met het rennen. En daar zat voor mij een enorm dilemma. Want rennen op het Kootwijkerzand is een van de weinige dingen waar ze nog plezier bij uitstraalt. En ze moet niet rennen van ons maar zodra de lijn afgaat, gaat de turbo aan. Haar daarin beperken is niet mogelijk, ze rent tot ze stopt en ik kan haar er niet toekrijgen te stoppen wanneer ik dat wil. Afgelopen zaterdag besloten haar toch los te gaan laten, ze heeft lekker gerent en wat los kunnen lopen. We beperken wel de afstand die we dan lopen dat wel...
Laatst gewijzigd door zurca op di 26 sep 2017, 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3310246
Moeilijk hè, zien hoe je hondje achteruitgaat... Ik heb het een beetje bij onze Max, die duidelijk minder stevig op zijn pootjes staat. Hij hinkt soms, komt slecht overeind... Maar bij wandelingen loopt hij nog enthousiast voorop, en hij is nog lang niet 'slecht' in de zin van: eigenlijk wil hij niet meer. Hij wil juist heel graag!

Ik zou proberen Ziggy te ondersteunen met dingen als Doils Joint, Corta-RX, Hyalutidin, Puur Muscle Mass. Max krijgt die allemaal, maar je zou met een of twee dingen kunnen beginnen. Vooral naar het effect van de Corta ben ik nieuwsgierig. Bij Max gaf dat meteen een zichtbare verbetering, al bleek na een maand of twee dat ik hem veel te veel gaf (dubbele dosis), en toen ik de voorgeschreven dosis gaf, was het effect ook meteen minder. Sinds twee weken krijgt Max ook een milde pijnstiller (Cimalgex) en dat laat ook duidelijk verbetering zien. Op zich ben ik wat huiverig voor permanente pijnstilling, maar Max is 13 en het belangrijkste is dat hij van het leven kan genieten. Dan wordt-ie maar 18 ipv 19. :D Zijn bloedwaarden waren in ieder geval uitstekend, zodat pijnstilling in dat opzicht (nu nog) niet problematisch is.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik Ziggy gewoon lekker zou laten rennen als ze daar zin in heeft. Het wreekt zich misschien een beetje op de gewrichten, maar jeetje, je kunt een windhond toch niet aan de ketting leggen zodat ie nog een tijdje langer kan leven? Wat is dan de zin van dat langere leven als hij er niet van kan genieten omdat hij datgene wat hij het liefste doet niet meer mag doen? Makkelijk gezegd van de da, dat Ziggy niet meer mag rennen, maar de kwaliteit van haar leven lijkt in nauw verband te staan met dat even de poten los kunnen gooien, dus dat zou ik haar niet willen ontzeggen. Wat je zegt: dan maar even laten gaan, en de rest van de dag dan rustig aan doen.

Wat de Zylkène betreft: ik heb nog een potje staan (30 capsules à 75 mg), vorig jaar bij de da in Zweden gehaald voor Sven, voor het geval die de rit met de camper naar Duitsland eng zou vinden. Maar Sven blijkt een ontzettend makkelijke en relaxte kater te zijn, en dus staat het potje hier ongeopend en ongebruikt. Als je het wilt hebben, stuur dan maar een pb'tje, dan stuur ik het aan je op. Ik hoef er niets voor te hebben. Het is houdbaar tot sept. 2018.

Sterkte met Ziggy. Ik hoop dat ze met een combinatie van pijnstilling en ondersteunende middelen toch nog lang van het leven kan genieten. Hoe oud is ze eigenlijk?
Door Lizzy
#3310251
zurca schreef:Er is geen ontkennen meer aan...Ziggy is echt een oud hondje.
Ze loopt moeilijk, heeft echt een "raar" loopje en sleept veel met haar achterpoten. (nageltjes zijn helemaal afgesleten) En de laatste tijd zakt ze soms ook door de voorpootjes heen.

Een week of drie geleden zijn we naar de DA geweest. Ze is nagekeken en tja... "ouder hondje" is de uitkomst. DA gaat uit van atrose. (We hebben geen foto's laten maken) En na bloedonderzoek, waarvan de uitslagen erg netjes waren, heeft ze Metacam meegekregen. Om te zien of ze pijn zou hebben en daardoor slechter loopt. Nu 3 weken verder krijgt ze een dosering voor een hond van 5 kilo (ze weegt er 18) en er is wel verschil maar niet enorm. De metacam is ook ontstekingremmend en ik denk dat dat deel van het middel zijn werk doet waardoor ze iets minder sleept met de achterpoten. Ze mag van de DA op de metacam blijven maar ik denk dat ik liever eerst wil kijken of er andere oplossing zijn...
De vraag is nu zouden jullie dat ook doen, of toch metacam blijven geven? En volgende vraag, wat zou ik haar kunnen geven ipv metacam? Dacht zelf aan duivelsklauw en doils joint. Maar misschien hebben jullie andere tips/ervaringen met iets? Ze krijgt ook al muscle support van phytonics en cbd olie.
Wat is het idee achter een hoeveelheid Metacam geven dat goed is voor een hond van 5 kg? Heel eerlijk? Ik zou een hoeveelheid geven die goed is voor een hond van 15 kg. En ik vind het zelf geen probleem om een oudere hond op pijnstillers te zetten als dat ook werkelijk verschil maakt.

Golden Paste (kurkuma) had zij geen baadt bij he? Dat is zo jammer... Als ik zie hoeveel hoe goed het bij Linga helpt....
Daarnaast hebben we het met de DA over haar stress gehad. Ze heeft een DAPband en zylkene voorgeschreven gekregen. Dat is nu dus ook 3 weken terug met geen (amper) resultaat maar misschien is het daar nog te vroeg voor?! Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zylkene? Hadden jullie vlot resultaat bij jullie hond(en)? Het potje begint leeg te raken dus ik moet beslissen of het zinvol zou zijn nog een potje aan te schaffen.... Mocht dit overgens niet helpen dan wist de DA het ook niet wbt stress en gaf aan een gedragstherapeut in te schakelen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of dat zinvol is daar ik zo enorm het gevoel heb dat haar stress voortkomt uit iets lichamelijks.. (Het is allemaal begonnen na een operatie, even weggeweest en in alle hevigheid weer teruggekomen na opnieuw een operatie...)
Ik heb geen verstand van Zylkene, maar persoonlijk denk ik dat dit na 1 pot wel verschil zou moeten hebben gemaakt... Jij geeft echt CBD olie he? Heb je wel eens olie met THC geprobeerd? Dat moet je voorzichtig doseren. Echt 1 druppel per dag, om te beginnen. Maar dat werkt super tegen de stress.
Nou goed, ik hoop op wat tips en ervaringen want ik merk dat ik het best moeilijk vind zo'n oudere hond. Wat wel te doen...wat niet te doen...
DA had aangeven dat we haar wat moeten beperken met het rennen. En daar zat voor mij een enorm dilemma. Want rennen op het Kootwijkerzand is een van de weinige dingen waar ze nog plezier bij uitstraalt. En ze moet niet rennen van ons maar zodra de lijn afgaat, gaat de turbo aan. Haar daarin beperken is niet mogelijk, ze rent tot ze stopt en ik kan haar er niet toekrijgen te stoppen wanneer ik dat wil. Afgelopen zaterdag besloten haar toch los te gaan laten, ze heeft lekker gerent en wat los kunnen lopen. We beperken wel de afstand die we dan lopen dat wel...
Dat IS ook lastig. En het hangt ook zo af van hoe je als baasje in het leven staat... Je kunt denken "beter nog maar kort op deze aarde maar wel volop genieten en in het harnas sterven" en je kunt denken "voorzichtig aan, ik wil zo lang mogelijk van je genieten" en alles daar tussen in. Niemand kan jou zeggen welke manier de beste is :-*
Door zurca
#3310252
Pip en Maggie schreef:Kun je aan cbd -olie komen? Dat hebben wij bij Deejay gebruikt en dat werkte eigenlijk best goed :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
CBD olie krijgt ze al ;)
Anne in Duitsland schreef:Moeilijk hè, zien hoe je hondje achteruitgaat... Ik heb het een beetje bij onze Max, die duidelijk minder stevig op zijn pootjes staat. Hij hinkt soms, komt slecht overeind... Maar bij wandelingen loopt hij nog enthousiast voorop, en hij is nog lang niet 'slecht' in de zin van: eigenlijk wil hij niet meer. Hij wil juist heel graag!

Ik zou proberen Ziggy te ondersteunen met dingen als Doils Joint, Corta-RX, Hyalutidin, Puur Muscle Mass. Max krijgt die allemaal, maar je zou met een of twee dingen kunnen beginnen. Vooral naar het effect van de Corta ben ik nieuwsgierig. Bij Max gaf dat meteen een zichtbare verbetering, al bleek na een maand of twee dat ik hem veel te veel gaf (dubbele dosis), en toen ik de voorgeschreven dosis gaf, was het effect ook meteen minder. Sinds twee weken krijgt Max ook een milde pijnstiller (Cimalgex) en dat laat ook duidelijk verbetering zien. Op zich ben ik wat huiverig voor permanente pijnstilling, maar Max is 13 en het belangrijkste is dat hij van het leven kan genieten. Dan wordt-ie maar 18 ipv 19. :D Zijn bloedwaarden waren in ieder geval uitstekend, zodat pijnstilling in dat opzicht (nu nog) niet problematisch is.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik Ziggy gewoon lekker zou laten rennen als ze daar zin in heeft. Het wreekt zich misschien een beetje op de gewrichten, maar jeetje, je kunt een windhond toch niet aan de ketting leggen zodat ie nog een tijdje langer kan leven? Wat is dan de zin van dat langere leven als hij er niet van kan genieten omdat hij datgene wat hij het liefste doet niet meer mag doen? Makkelijk gezegd van de da, dat Ziggy niet meer mag rennen, maar de kwaliteit van haar leven lijkt in nauw verband te staan met dat even de poten los kunnen gooien, dus dat zou ik haar niet willen ontzeggen. Wat je zegt: dan maar even laten gaan, en de rest van de dag dan rustig aan doen.

Wat de Zylkène betreft: ik heb nog een potje staan (30 capsules à 75 mg), vorig jaar bij de da in Zweden gehaald voor Sven, voor het geval die de rit met de camper naar Duitsland eng zou vinden. Maar Sven blijkt een ontzettend makkelijke en relaxte kater te zijn, en dus staat het potje hier ongeopend en ongebruikt. Als je het wilt hebben, stuur dan maar een pb'tje, dan stuur ik het aan je op. Ik hoef er niets voor te hebben. Het is houdbaar tot sept. 2018.

Sterkte met Ziggy. Ik hoop dat ze met een combinatie van pijnstilling en ondersteunende middelen toch nog lang van het leven kan genieten. Hoe oud is ze eigenlijk?
Ja ik vind het inderdaad erg moeilijk om haar zo elke keer een stukje te zien inleveren. Je wordt zo met de neus op de feiten gedrukt dat je allerliefse "bezit" niet het eeuwige leven heeft....
We hebben natuurlijk al afscheid genomen van Tous, alleen was dat anders. Die was ook wel oud maar had geen ouderdomsklachten. Die was ziek en is daar uiteindelijk aan overleden. Dus Ziggy is ons eerste hondje waarmee we moeten leren omgaan met ouderdom...en ik merk dat ik het lastig vind om dingen te besluiten voor haar. En dan vooral het wandelen. Ziggy is altijd liever lui dan moe geweest en het is lastig om nu bepalen wat ze nog best kan meelopen. Want als het aan haar zou liggen is drie maal daags tot de brievenbus en terug meer dan genoeg ohja en dan 1 keer per week het gaspendaal nog even intrappen op het zand ;D Maar een beetje in beweging blijven is alleen maar goed denk ik zo. Alleen met Ziggy dus beetje lastig te bepalen wat voor afstand nog goed voor haar is ;)
Corta-RX heb ik hier ook al over gelezen maar dat is niet ff zo makkelijk te kopen toch? Waar bestel jij dat? Die andere dingen en die pijnstiller die jij noemt ga ik nogeens even opzoeken!
Lief dat ik die Zylkene zo van je mag overnemen maar misschien kan je er iemand anders blij mee maken...Ziggy heeft de 450mg nodig en dan zou ik haar 6 capsules per dag van de 75 mg moeten geven ;)
Bedankt in ieder geval voor je input :-*
Door zurca
#3310253
Lizzy schreef:Wat is het idee achter een hoeveelheid Metacam geven dat goed is voor een hond van 5 kg? Heel eerlijk? Ik zou een hoeveelheid geven die goed is voor een hond van 15 kg. En ik vind het zelf geen probleem om een oudere hond op pijnstillers te zetten als dat ook werkelijk verschil maakt.

Dat is een beetje onhandig opgeschreven van mij. We zijn eerst een aantal dagen begonnen met gewoon te geven naar haar gewicht. Toen we verschil zagen ben ik gaan afbouwen naar een hoeveelheid waarbij we nog steeds verschil zagen. Om zo de inname van de metacam zo klein mogelijk te houden. Is op advies van de DA. Minder inname, minder snel kans op de bijwerkingen...(??)

Golden Paste (kurkuma) had zij geen baadt bij he? Dat is zo jammer... Als ik zie hoeveel hoe goed het bij Linga helpt....

Ze heeft dat inderdaad een tijdje gehad maar ik merkte toen weinig aan haar. Echter toen ik dat gaf speelde de klachten van nu nog niet. Ik kan het gewoon nogeens gaan proberen! Gaat ik ff lezen hoe het ook alweer gemaakt moest worden... Jij geeft het "rauw" toch? Dus niet die gekookte versie?


Ik heb geen verstand van Zylkene, maar persoonlijk denk ik dat dit na 1 pot wel verschil zou moeten hebben gemaakt... Jij geeft echt CBD olie he? Heb je wel eens olie met THC geprobeerd? Dat moet je voorzichtig doseren. Echt 1 druppel per dag, om te beginnen. Maar dat werkt super tegen de stress.

Het is inderdaad alleen CBD olie. Olie met THC...waar kan je dat kopen? Ben ik al eens naar opzoek geweest maar kon het niet vinden. Wel een adres waar ik alleen thc olie kan verkrijgen.


Dat IS ook lastig. En het hangt ook zo af van hoe je als baasje in het leven staat... Je kunt denken "beter nog maar kort op deze aarde maar wel volop genieten en in het harnas sterven" en je kunt denken "voorzichtig aan, ik wil zo lang mogelijk van je genieten" en alles daar tussen in. Niemand kan jou zeggen welke manier de beste is :-*
Ja en dat is dus lastig want natuurlijk wil ik haar zo lang mogelijk bij ons houden maar ja....ik gun haar ook nog dat lekker vrij zijn en dus zullen we haar los blijven laten op het zand zolang dat kan. Al kost dat mij de laatste tijd elke keer weer grijzen haren. Kon ik vroeger nog echt genieten om haar op volle snelheid over het zand te zien gaan, nu sta ik met geknepen billen en ben blij als we allemaal weer goed en wel in de auto zitten :-[ ::) ;D
Door Lizzy
#3310255
Ik geef tegenwoordig Golden Paste.

Het recept:

60 gram kurkuma
250 ml water
70 ml extra vergine olijfolie
3 theelepels vers gemalen zwarte peper (3 gram)

Gooi de kurkuma en het water in een pannetje. Breng al roerend aan de kook. Zodra het kook het vuur zo zacht mogelijk zetten zodat het heel zachtjes pruttelt. Blijf wel roeren anders spat het de pan uit en zit je keuken vol met die ellendige vlekjes. Verdun wanneer nodig (ik gebruik nog zeker 200 ml tijdens het koken om te verdunnen). Kook 7 a 10 minuten.

Vuurbron uitzetten en pannetje laten staan totdat het dusdanig is afgekoeld dat het nog wel warm is maar je het goed aan kunt raken. Dan peper erbij en olie met kleine scheutjes al roerend er doorheen roeren. In een gesteriliseerde pot een week of 2 bewaren in de koelkast. Na twee weken wordt het echt ranzig. Dus voor 1 hond heb je misschien de helft of zelfs 1/4 van bovenstaande hoeveelheden nodig.

Ik zou beginnen met twee keer per dag 1/2 theelepel. En dit langzaam ophogen tot 2 keer per dag 3/4 theelepel (of 1 hele theelepel zelfs).

CBD + THC is niet legaal dus dat kun je niet zo maar kopen.

Ik snap het goed hoor, dat je met dichtgeknepen billen staat :biggrin2: :-* :-* :-* :-* . Maar ja, als dit haar lust en haar leven is................. Moeilijk moeilijk......
Door zurca
#3310259
Lizzy schreef:Ik geef tegenwoordig Golden Paste.

Het recept:

60 gram kurkuma
250 ml water
70 ml extra vergine olijfolie
3 theelepels vers gemalen zwarte peper (3 gram)

Gooi de kurkuma en het water in een pannetje. Breng al roerend aan de kook. Zodra het kook het vuur zo zacht mogelijk zetten zodat het heel zachtjes pruttelt. Blijf wel roeren anders spat het de pan uit en zit je keuken vol met die ellendige vlekjes. Verdun wanneer nodig (ik gebruik nog zeker 200 ml tijdens het koken om te verdunnen). Kook 7 a 10 minuten.

Vuurbron uitzetten en pannetje laten staan totdat het dusdanig is afgekoeld dat het nog wel warm is maar je het goed aan kunt raken. Dan peper erbij en olie met kleine scheutjes al roerend er doorheen roeren. In een gesteriliseerde pot een week of 2 bewaren in de koelkast. Na twee weken wordt het echt ranzig. Dus voor 1 hond heb je misschien de helft of zelfs 1/4 van bovenstaande hoeveelheden nodig.

Ik zou beginnen met twee keer per dag 1/2 theelepel. En dit langzaam ophogen tot 2 keer per dag 3/4 theelepel (of 1 hele theelepel zelfs).

CBD + THC is niet legaal dus dat kun je niet zo maar kopen.

Ik snap het goed hoor, dat je met dichtgeknepen billen staat :biggrin2: :-* :-* :-* :-* . Maar ja, als dit haar lust en haar leven is................. Moeilijk moeilijk......
Bedankt Lizzy!
Enne hoe lang doe je dan met die hoeveelheid Golden paste? Is dat lang goed te houden, in de koelkast?

Ja ik ben nogal van de "leeuwen en de beren" een volgende hond mag dan ook niet harder dan 15 km/u kunnen rennen ::) :biggrin2: :biggrin2:
Door zurca
#3310260
zurca schreef:Bedankt Lizzy!
Enne hoe lang doe je dan met die hoeveelheid Golden paste? Is dat lang goed te houden, in de koelkast?

Ja ik ben nogal van de "leeuwen en de beren" een volgende hond mag dan ook niet harder dan 15 km/u kunnen rennen ::) :biggrin2: :biggrin2:
Edit excuus niet goed gelezen over hoelang het goed blijft...
Ik ga het proberen!!
Door Anne in Zweden
#3310262
450 mg per dag? :o Op de verpakking staat 'honden tot 10 kilo 2 capsules per dag', dus ik dacht dat Ziggy er dan 4 moest hebben. Doe je met mijn potje nog steeds maar een week, natuurlijk... ::)

Corta RX bestel ik hier: http://www.entirelypets.com/cacowicr32oz.html
De verzendkosten zijn nogal heftig, maar check eerst even voor welk bedrag/hoeveel flessen je in NL mag invoeren vanuit de US, anders moet je ook nog mega-invoerrechten betalen. 2 flessen is nog veilig, geloof ik, in Duitsland althans.

@Lizzy (of eigenlijk, @iedereen die verstand heeft van CBD-olie :biggrin2: ) : waar is CBD-olie zonder THC voornamelijk voor bedoeld? Werkt het tegen pijn, of 'alleen' spierontspannend?
Door Lizzy
#3310271
Er is gebleken dat CBD enorm veel kan bijdragen aan een goed werkend lichaam en dat het direct een positief effect op onze gezondheid kan hebben. Het ondersteunt o.a. bij diverse ziekten en verlicht bij nervositeit, spanningen en pijn.

Vermindert epilepsie

CBD is bijvoorbeeld ook een anticonvulsief middel, dat wil zeggen dat het epileptische aanvallen kan verminderen of zelfs kan laten verdwijnen. Veel patiënten met epilepsie maken om die reden dankbaar gebruik van deze wonderbaarlijke olie als geschikt anti-epilepticum. Zie hier een recent nieuwsitem over dit onderwerp.

Positieve werking bij ADHD, astma, migraine en reuma.

Verder kan CBD olie een positief resultaat geven bij onder andere astma, ADHD, autisme, diabetes, migraine, spanningshoofdpijn, ziekte van Crohn, reuma (zoals onder andere reumatoïde artritis, artrose, fibromyalgie, osteoporose, myositis, bursitis, de ziekte van Bechterew en jicht) en andere auto-immuunziekten. Patiënten met multiple sclerose (MS) ervaren verlichting ten aanzien van de pijn uit verkrampte spieren.

Beter slapen.

CBD heeft ook een zeer positief effect bij slaapproblemen door spierspanning, menstruatiepijn, angststoornissen of misselijkheid. Het is een sterk natuurlijk middel bij diverse huidziekten en aandoeningen zoals bijvoorbeeld psoriasis of eczeem.

En daar houdt het nog lang niet bij op…

Er is inmiddels zoveel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de gezondheidseffecten van CBD, dat zelfs onze overheid enkele claims wist te onderstrepen. Hier volgt een samenvatting van de vele voordelen van CBD.

Vermindert pijn
Vermindert angst
Vermindert epilepsie
Vermindert ontstekingen
Vermindert spierspanningen
Bevordert goede nachtrust
Vermindert bloedsuikergehalte
Stopt bacteriële groei (antibacterieel)
Vermindert het risico op slagader stagnatie
Kan huidziekten als psoriasis laten verdwijnen
Onderdrukt spierspasme
Stimuleert botgroei
Vaatontspannend
Neuro-beschermend
Werkt kalmerend
Onderdrukt verslavingsgevoelens
Helpt puistjes verdwijnen
Werkt tegen een zgn. kater

======

Ik pluk dit van deze website : http://cbdplus.info/faq/

Ik gebruik CBD olie tegen rugpijn. En CBD + THC olie om te kunnen slapen bij de frozen shoulder. Ik zou echt niet hebben geweten hoe ik zonder die 2 jaar (met frozen shoukder) was doorgekomen....
Door Anne in Zweden
#3310274
Dank je! Ik heb al veel op CBD gezocht maar die bomen en dat bos... Er is olie in 5% en 10%, ik neem aan dat 5% voor een hond genoeg is? En dan de halve mensendosering of zo? En is er nog onderscheid tussen de kwaliteit van verschillende merken?

Sorry dat ik je topic kaap, Zurca... ::)

Wat een ellende trouwens, rugpijn in combinatie met een frozen shoulder. Elk afzonderlijk lijkt me al geen feestje. :-X Sterkte daarmee. :-*
Door Lizzy
#3310279
Anne in Duitsland schreef:Dank je! Ik heb al veel op CBD gezocht maar die bomen en dat bos... Er is olie in 5% en 10%, ik neem aan dat 5% voor een hond genoeg is? En dan de halve mensendosering of zo? En is er nog onderscheid tussen de kwaliteit van verschillende merken?

Sorry dat ik je topic kaap, Zurca... ::)

Wat een ellende trouwens, rugpijn in combinatie met een frozen shoulder. Elk afzonderlijk lijkt me al geen feestje. :-X Sterkte daarmee. :-*
Ik gebruik zelf al sinds jaar en dag die van Jacob Hooij en die bevat nog geen 3%. Ik geloof 2,7% ofzo. Maar die werkt bij mij beter dan de diverse merken met een hogere dosering die ik geprobeerd heb! Ik zag nu wel dat Jacob ook een 5% op de markt heeft gebracht dus die ga ik de volgende keer proberen.

Voor honden adviseren ze volgens mij zo rond de 3%. En voor mensen met niet te zware klachten 5%. Ah! Ik heb het gevonden:

Welke sterkte?
De CBD producten die wij verkopen variëren in sterkte van 2,5% t/m 18%. Dit percentage geeft aan wat het percentage cannabidiol (CBD) is van de gehele olie, een potje 2,5% van 10ml bevat dus zo’n 250 mg werkzame CBD. Wij adviseren de 2,5% voor kinderen en huisdieren of hele lichte klachten, de 5% voor gemiddelde klachten en de 10% en daarboven voor de meer ernstigere klachten.

De CBD + THC is super sterke medicinale olie. Dat is echt 2 druppels en daarna in coma :biggrin2:

Ik denk dat de sterkte ook erg persoonlijk is.

Nee, het is ook niet fijn. Maar ja...., het is niet anders.
Door Anne in Zweden
#3310280
Lizzy schreef:Ik gebruik zelf al sinds jaar en dag die van Jacob Hooij en die bevat nog geen 3%. Ik geloof 2,7% ofzo. Maar die werkt bij mij beter dan de diverse merken met een hogere dosering die ik geprobeerd heb! Ik zag nu wel dat Jacob ook een 5% op de markt heeft gebracht dus die ga ik de volgende keer proberen.

Voor honden adviseren ze volgens mij zo rond de 3%. En voor mensen met niet te zware klachten 5%. Ah! Ik heb het gevonden:

Welke sterkte?
De CBD producten die wij verkopen variëren in sterkte van 2,5% t/m 18%. Dit percentage geeft aan wat het percentage cannabidiol (CBD) is van de gehele olie, een potje 2,5% van 10ml bevat dus zo’n 250 mg werkzame CBD. Wij adviseren de 2,5% voor kinderen en huisdieren of hele lichte klachten, de 5% voor gemiddelde klachten en de 10% en daarboven voor de meer ernstigere klachten.

De CBD + THC is super sterke medicinale olie. Dat is echt 2 druppels en daarna in coma :biggrin2:

Ik denk dat de sterkte ook erg persoonlijk is.

Nee, het is ook niet fijn. Maar ja...., het is niet anders.

Kom je nooit in de verleiding om het potje open te schroeven en dan kloek-kloek-kloek het hele flesje naar binnen te gieten? :biggrin2: *don't try this at home* :-X

Dank je voor de info, ik ga eens goegelen!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3310282
Zylkene gebruik ik hier incidenteel. Bijvoorbeeld als we op vakantie gaan. De dagen voor vertrek is Scott dan van de leg, want de baasjes doen druk. Ik merk echt binnen 2 dagen effect dan. Dus als je na een maand niets merkt zou ik er mee stoppen.

DAP stekker deed hier niets. Sterker, het leek eerder een averechts effect te hebben.

Scott kan ook enorm ontspannen van relaxmuziek. Dus kabbelend water, ruisende bladeren en wat getingeltangel. Verder werkt massage of Ttouch bij hem erg goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door