Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3315355
Paar dagen terug viel mij op dat ze met haar linker achterpoot raar doet. Als ik haar poot vast pakte om het schoentje aan te doen gaf ze een trap.
Verder niets kunnen ontdekken en het was niet elke keer.

Vanavond komt ze van de bank, ze wou uit, ik trek haar schoenen aan en weer trappen. Haar uitgelaten, thuis gekomen, ik wrijf over haar achterpoot; trappen. Ze loopt zelf door de kammer, ineens trappen. Ze staat te eten, ineens trappen.

En dan trappen/vegen zoals een hond dat kan doen met de achterpoten na plassen/poepen. Maar dit is dus alleen met links en ongecontroleerd.
:-\

Iemand dit weleens mee gemaakt?

Edit; en nu ligt ze op de bank en jawel... ongecontroleerde trapbewegingen met links achter
#3315389
Dit heeft dat heel af en toe. Al vanaf pup. Bij hem spanning op de adductoren. Kan ook met knieschijf te maken hebben.

Als het de psoas is, kan het helpen om te masseren en rustige buigoefeningen te doen.
Door zurca
#3315911
Het lijkt inderdaad het meest op een soort reflex.
Voor alsnog heeft ze het na die avond niet meer gehad maar ik ben er inderdaad een beetje bang voor dat dit steeds een beetje erger terug zal komen...

Voor w.b.t. de stress hebben we al verschillende dingen geprobeerd. Van dapband tot dierentolk en bloesemremedies en cbdolie met thc maar er is niets wat ook maar enig resultaat geeft. Ik vind het naarvom haar ouder te zien worden maar die stress die ze dagelijks heeft is echt vele malen moeilijker om bij haar te zien. Ik vind het zo triest hoe ze veranderd is....
Door Lizzy
#3315956
zurca schreef:Het lijkt inderdaad het meest op een soort reflex.
Voor alsnog heeft ze het na die avond niet meer gehad maar ik ben er inderdaad een beetje bang voor dat dit steeds een beetje erger terug zal komen...

Voor w.b.t. de stress hebben we al verschillende dingen geprobeerd. Van dapband tot dierentolk en bloesemremedies en cbdolie met thc maar er is niets wat ook maar enig resultaat geeft. Ik vind het naarvom haar ouder te zien worden maar die stress die ze dagelijks heeft is echt vele malen moeilijker om bij haar te zien. Ik vind het zo triest hoe ze veranderd is....
:'( :'( :'(

Ik vind het zo naar voor je dat niks haar helpt :'( . Je moet je zo machteloos voelen, je hebt echt alles geprobeerd :-\ . Ik snap er ook echt geen hout van, dat zo NIKS helpt bij haar :-\

:bigarmhug:
Door zurca
#3315982
Ik heb besloten om haar bloed op te laten sturen naar hemopet voor een schildklieronderzoek. Het is een gok maar al haar symptomen kunnen horen bij schildklierproblemen maar het kan ook ook "gewoon" ouderdom zijn....

Mocht er uit dit bloedonderzoek niets komen dan ga ik verder bedenken hoe of wat.
Door zurca
#3315983
Lizzy schreef::'( :'( :'(

Ik vind het zo naar voor je dat niks haar helpt :'( . Je moet je zo machteloos voelen, je hebt echt alles geprobeerd :-\ . Ik snap er ook echt geen hout van, dat zo NIKS helpt bij haar :-\

:bigarmhug:
Weet je....soms denk ik zelfs "moeten we zo wel door gaan" :-\ :'(
Gebruikersavatar
Door Laika
#3316045
zurca schreef:Weet je....soms denk ik zelfs "moeten we zo wel door gaan" :-\ :'(
Wij hadden en hebben ook vaak die gedachte over onze hond.
De stress is het ergste om te zien/mee te maken maar bij onze hond zijn het steeds periodes (wisselend van een paar minuten tot een paar uur per keer).

Wat ons wel helpt is een klachtenlijst die we elke dag invullen. Zo kunnen we monitoren hoe het gaat.
Achteraf blijkt bij onze hond dat een slechte dag zo maar opgevolgd kan worden door een betere.
Goede dagen zullen er niet meer komen, maar zo lang hij nog zijn levenslust en geen pijn heeft blijven we voor hem zorgen.
Door zurca
#3318323
Ziggy haar bloed is naar Hemopet. Met een dag of 10 tot 14 zouden we uitslag moeten krijgen.
Als daar niets uitkomt gaan we een plan van aanpak bedenken.
Ziggy haar bekken is in ieder geval scheef en een nekwervel is pijnlijk. Verder is Ziggy een "yin" hondje (chineese geneeskunde) en haar yin is niet in balans. (Yin heeft een stukje Yang en andersom)
Linda Boggie is in ieder geval een aardig mens, heel rustig en kalm naar Ziggy toe. En wat ik dan zo mooi vond om te zien; Ze kwam ons ophalen in de wachtruimte, had alleen oog voor Ziggy. Ging op haar hurken, een kriebbeltje geven wat lieve woordjes... Pas in de spreekkamer was het "ohja er horen ook nog mensen bij de hond" :)
#3318382
zurca schreef:Ziggy haar bloed is naar Hemopet. Met een dag of 10 tot 14 zouden we uitslag moeten krijgen.
Als daar niets uitkomt gaan we een plan van aanpak bedenken.
Ziggy haar bekken is in ieder geval scheef en een nekwervel is pijnlijk. Verder is Ziggy een "yin" hondje (chineese geneeskunde) en haar yin is niet in balans. (Yin heeft een stukje Yang en andersom)
Linda Boggie is in ieder geval een aardig mens, heel rustig en kalm naar Ziggy toe. En wat ik dan zo mooi vond om te zien; Ze kwam ons ophalen in de wachtruimte, had alleen oog voor Ziggy. Ging op haar hurken, een kriebbeltje geven wat lieve woordjes... Pas in de spreekkamer was het "ohja er horen ook nog mensen bij de hond" :)
Nog even afwachten dus...

Fijn dat Linda Boggie een goede energie heeft voor Ziggy :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door