Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#3311068
zurca schreef:Die heb ik al een mailtje gestuurd of zij denken dat dat rubber een beetje slijtvast is ;)
En antwoord...ze zijn niet slijtvast. Zij adviseren een schoentje en als tip gaven zij mee om bij een schoenmaker te kijken of er een mogelijkheid is om extra versteviging op de bovenkant van het schoentje aan te laten brengen. Dat vind ik wel een goede tip moet ik zeggen (Als de hond inderdaad met schoentje lopen kan)
#3311129
Ik heb eens zitten kijken op die site van orthopedieren. Jeetje zeg wat maken die mensen "mooie" dingen voor honden zeg!
Daar kwam ik al voorbeelden tegen van honden met aangepaste schoentjes om de nagels te beschermen. Ik denk dat ik eerst schoentjes ga proberen via internet. Eerst eens kijken of ze er gewoon mee lopen kan en niet gaat struikelen. Als ze er goed mee loopt maar de schoentjes slijten snel dan ga ik contact met ze opnemen.

Verder zijn de doils joint en de boswellia binnen gekomen, ga ik morgen mee beginnen.
#3311213
zurca schreef:Ik heb eens zitten kijken op die site van orthopedieren. Jeetje zeg wat maken die mensen "mooie" dingen voor honden zeg!
Daar kwam ik al voorbeelden tegen van honden met aangepaste schoentjes om de nagels te beschermen. Ik denk dat ik eerst schoentjes ga proberen via internet. Eerst eens kijken of ze er gewoon mee lopen kan en niet gaat struikelen. Als ze er goed mee loopt maar de schoentjes slijten snel dan ga ik contact met ze opnemen.

Verder zijn de doils joint en de boswellia binnen gekomen, ga ik morgen mee beginnen.
Koop alsjeblieft dan meteen aangemeten schoentjes! Die zitten echt 100 x beter.

Suzanne
#3311316
Bedankt "Enya" voor het navragen. Dat zijn inderdaad de sokjes die ik ook gevonden heb. De mensen van die site denken dat ze niet geschikt zijn voor Ziggy haar "sleeppootjes", erg slijtvast is het materiaal niet gaven zij aan.

Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de site die hier genoemd werd, voor aangepaste schoentjes. Ben benieuwd naar hun advies.
#3311325
zurca schreef:Bedankt "Enya" voor het navragen. Dat zijn inderdaad de sokjes die ik ook gevonden heb. De mensen van die site denken dat ze niet geschikt zijn voor Ziggy haar "sleeppootjes", erg slijtvast is het materiaal niet gaven zij aan.

Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de site die hier genoemd werd, voor aangepaste schoentjes. Ben benieuwd naar hun advies.
De schoentjes van Orthopedieren zijn best goed slijtvast. Ik heb ervaring met een brace van hun. De laatste keer dat ik keek hadden ze wel een wachttijd, maar goed, dan heb je ook wat. Voor nu kun je zelf wat "knutselen" met bijvoorbeeld natuurzeemleer (dat is best verrassend slijtvast nog) en sokjes en antislipmatjes. Daar heb ik inmidddels ook ervaring mee. Als je wilt, doe maar een pb.

Suzanne
#3311331
Misschien eens kijken op dogfysion.nl
Daar vindt je allerlei hulpmiddelen voor bewegingsbeperkte honden.
Wij hebben daar voor ons seniordametje antislipsokjes van trixie gehaald.
(De zwarte! Deze is rondom antislip)
Niet geschikt voor buiten maar wel om binnen mee te oefenen.
Eventueel kun je haar ook mailen voor advies.
#3311648
Mijn oudste loopt naast de scoot ook haar nagels tot stompies en tot bloedens aan toe. Wat hiervoor super helpt zijn biotine tabletjes. Vroeger heb ik ze gebruikt voor haar zooltjes die ze tot bloedens aan toe liep en nu voor haar nagels. Deze zijn nu mooi hard en verslijten niet meer. Denk dat ik ze nu voor t eerst moet knippen. Ook zij loopt verkeerd met voorpoten vanwege schouderspieraandoening.
#3313856
Inmiddels krijgt Ziggy dagelijks een capsule boswellia, doils joint en olie met THC. (En als ze redelijk wil eten krijgt ze daar ook een schep muscle support door) Ze loopt beter zo heb ik het idee. Ze sleept nog wel en heeft nog steeds een raar loopje maar in mindere mate.
Verder krijgt ze met uitlaten schoenen aan, we hebben mooie "nike air dog" voor haar gekocht :biggrin2: Ze vind het geen probleem die aan te hebben, loopt er ook oke mee, struikelt er gelukkig niet mee. Voorlopig hou ik het zo bij deze schoentjes, ik zie geen drukplekken oid op haar pootjes en voor de prijs van 1 aangepaste schoen koop ik heel wat nieuwe "nike's" voor haar ;)

We zijn op vakantie geweest in Zuid-Limburg en daar heeft ze nog dapper wat mee gewandeld. Elke dag een wandeling van 3 a 4 km. Niet slecht voor ons wuufke, ze is toch al een jaar of 13.

(De olie met THC doet helaas niet haar stress veminderen, dat is dan weer jammer...)
#3313870
zurca schreef:Inmiddels krijgt Ziggy dagelijks een capsule boswellia, doils joint en olie met THC. (En als ze redelijk wil eten krijgt ze daar ook een schep muscle support door) Ze loopt beter zo heb ik het idee. Ze sleept nog wel en heeft nog steeds een raar loopje maar in mindere mate.
Verder krijgt ze met uitlaten schoenen aan, we hebben mooie "nike air dog" voor haar gekocht :biggrin2: Ze vind het geen probleem die aan te hebben, loopt er ook oke mee, struikelt er gelukkig niet mee. Voorlopig hou ik het zo bij deze schoentjes, ik zie geen drukplekken oid op haar pootjes en voor de prijs van 1 aangepaste schoen koop ik heel wat nieuwe "nike's" voor haar ;)

We zijn op vakantie geweest in Zuid-Limburg en daar heeft ze nog dapper wat mee gewandeld. Elke dag een wandeling van 3 a 4 km. Niet slecht voor ons wuufke, ze is toch al een jaar of 13.

(De olie met THC doet helaas niet haar stress veminderen, dat is dan weer jammer...)
Oh, dit is zeker jammer zeg :-\
#3313872
Lizzy schreef:Oh, dit is zeker jammer zeg :-\
Ja dat is het zeker. Ik had even goede hoop maar nee.... de stress/paniek stoomt af en toe flink :-X Maar we zijn nu weer thuis dus misschien dat het in haar eigen omgeving wel de scherpe randjes er af haalt.
We zitten nog na te denken over dat schildklieronderzoek. Het kost een lieve duit en is maar een grote gok. Alle info nog eens zitten lezen en de ene keer denk ik "dit is het gewoon" andere keer denk ik "mwhaaa ik weet het niet hoor" Alles lezend dacht ik ineens ook "hey... ik lees gewoon over onze kat..." Ben dus al "zo ver" dat ik denk dat de kat het ook aan zijn schildklier heeft :P Het is om wanhopig van te worden :-X
#3313956
Goh dat vind ik wel een goede tip, om richting dementie te denken!
Daar heb ik, en de DA duidelijk ook niet, helemaal niet aan gedacht. Ga ik eens over lezen.

Hebben jullie iets ingezet om de syptomen af te zwakken?

Bij Ziggy uit de stress zich altijd buiten en met autorijden. Binnenshuis niets aan de hand. Ik kan op onze bekende wandelingen bijna op de meter nauwkeurig aanwijzen waar haar "knop" om zal gaan en ze in de stress zal schieten. Als we met de auto weggaan voor een wandeling valt het op de heen weg wel mee, terug is er stress.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door