Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3307136
Gabi, gecastreerde reu, geschat op 9 jaar, 28 kilo zwaar, heeft artrose, het ergst in z'n heupen. Daarvoor krijgt hij Corta Rx. Ik heb Doils Joint besteld en ga 'm dat geven want dat is vandaag binnen gekomen. Wat kan ik er nog meer aan doen? Ik heb gezocht naar artrose op het forum, maar het duizelt me. Wie heeft er nog tips of ideeën?

Gabi z'n huid is niet best. Vorige zomer heeft hij een huidprobleem gehad (weet niet precies wat) en dit jaar had hij een schimmelinfectie. In het asiel en hier thuis is hij behandeld met een middel op basis van terbinafine. Ondanks dat hij naar de trimster is geweest en hij een vlooienpipet heeft gehad heeft hij nog vrij veel jeuk. Daarvoor gaat hij Allerderm krijgen (een pipet die werkt zoals een vlooienpipet, verspreidt zich over de hele huid), is ook net binnengekomen. Hij sopt vooral in z'n liezen...maar z'n huid ziet er goed uit (eergister op check geweest bij de da).

In het begin dat hij hier was (hij is hier nu bijna 2 maanden) kreeg hij br#kjes maar al snel zijn we overgestapt op 's morgens wat brokjes en 's middags kvv. Sinds 2 weken staat hij op barf. Ik gaf 'm ook elke dag 100 g boekmaag voor z'n darmen en sinds een week geef ik dat nu om de dag. Z'n Corta RX geef ik met de boekmaag en anders met een schepje yoghurt.

Heeft iemand nog tips wat ik voor z'n gezondheid kan doen? De da zei dat ik 'm wat vet mocht geven voor z'n huid.
Zodadelijk krijgt hij z'n eerste shotje Doils. Moet ik dat nog opbouwen zodat hij niet te veel vet in 1 x binnenkrijgt?
Alvast bedankt :)
Laatst gewijzigd door - pien - op za 15 jul 2017, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3307174
Dat zou best kunnen...
Ik dacht zelf dat hij misschien aan het ontgiften is. Hij heeft ook last van z'n oren, daar heb ik een zalfje voor.
Het kan eigenlijk van alles zijn...
Door enya13
#3307187
een groot gedeelte van de honden daar heeft ook chronische demodex infectie.
ik weet dat, want wij hebben met een groepje mensen van het hondenforum een aantal pleeghonden daar.
laat hem daar ook eens op onderzoeken.
Door - pien -
#3307189
enya13 schreef:een groot gedeelte van de honden daar heeft ook chronische demodex infectie.
ik weet dat, want wij hebben met een groepje mensen van het hondenforum een aantal pleeghonden daar.
laat hem daar ook eens op onderzoeken.
Bedoel je dat jullie een aantal honden financieel steunen daar? Wat goed!
Als ik zo naar zijn huid kijk lijkt het niet op demodex...maar ik hou het in mijn achterhoofd.
Door Lizzy
#3307193
- pien - schreef:Gabi, gecastreerde reu, geschat op 9 jaar, 28 kilo zwaar, heeft artrose, het ergst in z'n heupen. Daarvoor krijgt hij Corta Rx. Ik heb Doils Joint besteld en ga 'm dat geven want dat is vandaag binnen gekomen. Wat kan ik er nog meer aan doen? Ik heb gezocht naar artrose op het forum, maar het duizelt me. Wie heeft er nog tips of ideeën?

Gabi z'n huid is niet best. Vorige zomer heeft hij een huidprobleem gehad (weet niet precies wat) en dit jaar had hij een schimmelinfectie. In het asiel en hier thuis is hij behandeld met een middel op basis van terbinafine. Ondanks dat hij naar de trimster is geweest en hij een vlooienpipet heeft gehad heeft hij nog vrij veel jeuk. Daarvoor gaat hij Allerderm krijgen (een pipet die werkt zoals een vlooienpipet, verspreidt zich over de hele huid), is ook net binnengekomen. Hij sopt vooral in z'n liezen...maar z'n huid ziet er goed uit (eergister op check geweest bij de da).

In het begin dat hij hier was (hij is hier nu bijna 2 maanden) kreeg hij br#kjes maar al snel zijn we overgestapt op 's morgens wat brokjes en 's middags kvv. Sinds 2 weken staat hij op barf. Ik gaf 'm ook elke dag 100 g boekmaag voor z'n darmen en sinds een week geef ik dat nu om de dag. Z'n Corta RX geef ik met de boekmaag en anders met een schepje yoghurt.

Heeft iemand nog tips wat ik voor z'n gezondheid kan doen? De da zei dat ik 'm wat vet mocht geven voor z'n huid.
Zodadelijk krijgt hij z'n eerste shotje Doils. Moet ik dat nog opbouwen zodat hij niet te veel vet in 1 x binnenkrijgt?
Alvast bedankt :)
Corta RX heeft wel even de tijd nodig. Dus ik zou zelf dat en Doils geven en dan even afwachten. Oh, wat je er wel bij kunt geven is Golden Paste (recept staat op Barfplaats). Dat is een kurkuma papje. En dat is heel goed als pijnstiller.

Heeft hij altijd al problemen met de vacht of sinds hij bij jou staat?

Ik zou toch even afwachten wat de verse voeding en de Doils gaat doen. Doils werkt namelijk niet alleen positief op de gewrichten, maar ook op de huid en de vacht. En kurkuma idem. En dat heeft allemaal toch even de tijd nodig.

Als de huidproblemen blijven, denk ik dat je het beste eerst een eliminatie dieet kunt doen. En dat is een diersoort voeren die hij nog nooit eerder gegeten heeft. Ik zou daar nu al rekening mee houden en 1 of 2 makkelijke diersoorten (waar je goed aan kunt komen en waarvan je het bot, het vlees en de organen kunt voeren) voor niet voeren voor het geval dat je in de toekomst moet elimineren. Als de voeding niks doet, dan moet je toch gaan denken aan een bezoek aan een dermatoloog. Ik kan je Dr. Vroom echt van harte aanbevelen.

Oh trouwens, vlooienpipetten willen behoorlijk vaak voor jeuk problemen zorgen. Al dat soort gif vind ik een grote no-no.
Door - pien -
#3307197
Lizzy schreef:Corta RX heeft wel even de tijd nodig. Dus ik zou zelf dat en Doils geven en dan even afwachten. Oh, wat je er wel bij kunt geven is Golden Paste (recept staat op Barfplaats). Dat is een kurkuma papje. En dat is heel goed als pijnstiller.

Heeft hij altijd al problemen met de vacht of sinds hij bij jou staat?

Ik zou toch even afwachten wat de verse voeding en de Doils gaat doen. Doils werkt namelijk niet alleen positief op de gewrichten, maar ook op de huid en de vacht. En kurkuma idem. En dat heeft allemaal toch even de tijd nodig.

Als de huidproblemen blijven, denk ik dat je het beste eerst een eliminatie dieet kunt doen. En dat is een diersoort voeren die hij nog nooit eerder gegeten heeft. Ik zou daar nu al rekening mee houden en 1 of 2 makkelijke diersoorten (waar je goed aan kunt komen en waarvan je het bot, het vlees en de organen kunt voeren) voor niet voeren voor het geval dat je in de toekomst moet elimineren. Als de voeding niks doet, dan moet je toch gaan denken aan een bezoek aan een dermatoloog. Ik kan je Dr. Vroom echt van harte aanbevelen.

Oh trouwens, vlooienpipetten willen behoorlijk vaak voor jeuk problemen zorgen. Al dat soort gif vind ik een grote no-no.
Corta RX geef ik nu een week of 3.
Kan ik in éen keer van Doils de dosis geven die Gabi moet hebben? Werkt het laxerend? Moet ik het opbouwen?

Over kurkuma heb ik gelezen. Ik wil idd Golden Paste gaan maken. Misschien neem ik het zelf ook wel, mijn botjes worden ook steeds ouder ;D

Vanuit de stichting werd gezegd dat Gabi een gevoelige huid heeft... ik ging er vanuit dat het in een schone omgeving, met goeie zorg en goed eten op zou kunnen knappen...

Bedoel je 'als het eliminatiedieet niks doet?' dat ik dan naar een dermatoloog ga? Hmm, hij heeft al allerlei soorten kvv gehad :-\

Dat wist ik niet van vlooienpipetten :-X Ik had hier een hond met vlooienallergie dus kon niet zonder. Gabi schiet iedere keer naar z'n achterkant om te bijten, dat wijst wel op vlooien, dus vandaar. Rocco heeft weer nergens last van en Joep kan ook zo ineens aan z'n achterkant bijten dus die krijgt ook een pipet.
Is er een alternatief ? ? ?
Door enya13
#3307270
- pien - schreef:Bedoel je dat jullie een aantal honden financieel steunen daar? Wat goed!
Als ik zo naar zijn huid kijk lijkt het niet op demodex...maar ik hou het in mijn achterhoofd.
ja, wij hebben met een aantal mensen van dat forum een stel honden "'geadopteerd"'
onplaatsbare honden die daar mogen blijven.
er gaat iemand elk jaar kijken en helpen de honden wassen tegen de demodex e.d. , maar het schijnt nu erg onrustig te zijn in die omgeving, dus of het er nu van komt wist ze niet.

als jouw hond een vlooienallergie heeft dan kom je niet onder gif uit. zeker met zijn huid.
voorlopig in ieder geval, tot de boel tot rust komt. een kapotte huid met hotspots is ook niet goed.
mijn honden hebben een scalibor band tegen de teken en die werkt ook tegen vlooien al is ie daar niet voor geregistreerd.
het voordeel van een band is, dat je die af kunt doen als een hond ziek is of hem niet verdraagt. maar als jouw hond de pipetten goed verdraagt, zou ik die met dit warme weer blijven geven. mss kun je hem ook wassen met medicinale shampoo tegen huidinfecties.
ik weet dat ze in het bosasiel erg veel brood krijgen met wat brokken, dus mss knapt de huid nu wel op met vers voer.
Door - pien -
#3307317
enya13 schreef:ja, wij hebben met een aantal mensen van dat forum een stel honden "'geadopteerd"'
onplaatsbare honden die daar mogen blijven.
er gaat iemand elk jaar kijken en helpen de honden wassen tegen de demodex e.d. , maar het schijnt nu erg onrustig te zijn in die omgeving, dus of het er nu van komt wist ze niet.

als jouw hond een vlooienallergie heeft dan kom je niet onder gif uit. zeker met zijn huid.
voorlopig in ieder geval, tot de boel tot rust komt. een kapotte huid met hotspots is ook niet goed.
mijn honden hebben een scalibor band tegen de teken en die werkt ook tegen vlooien al is ie daar niet voor geregistreerd.
het voordeel van een band is, dat je die af kunt doen als een hond ziek is of hem niet verdraagt. maar als jouw hond de pipetten goed verdraagt, zou ik die met dit warme weer blijven geven. mss kun je hem ook wassen met medicinale shampoo tegen huidinfecties.
ik weet dat ze in het bosasiel erg veel brood krijgen met wat brokken, dus mss knapt de huid nu wel op met vers voer.
Wat lief dat jullie dat doen! Van welk forum? Jammer ja, van de situatie daar...

Het was mijn eerste hond die een vlooienallergie had, van Gabi weet ik het niet, maar hij reageert wel erg fel naar z'n achterkant dus het wijst er denk ik wel op.
Hij is in de eerste weken hier gewassen met Dermasezia vanwege de schimmel.
Als ik hem nu was is de werking van de vlooienpipet weer weg.
Maar gister zat hij te bijten en vond ik pukkels/bultjes. Echt rood.
Afbeelding
Het zit op z'n dij. Waar dit nu weer vandaan komt?
Ik reken er zeker op dat z'n huid opknapt van het verse voer. En de rest :)
Laatst gewijzigd door - pien - op za 15 jul 2017, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3307320
Wat vervelend zeg!

Is het misschien een idee om dermatoloog dr. M. Vroom ernaar te laten kijken?
Of haar deze foto mailen?

Maar je moet eerst nog even geduld hebben he, kijken of de veranderingen in voer e.d. positieve invloed hebben. ;)
Door - pien -
#3307325
Border Bandit schreef:Wat vervelend zeg!

Is het misschien een idee om dermatoloog dr. M. Vroom ernaar te laten kijken?
Of haar deze foto mailen?

Maar je moet eerst nog even geduld hebben he, kijken of de veranderingen in voer e.d. positieve invloed hebben. ;)
Het is juist zo moeilijk om geduld te hebben als hij jeuk/bultjes heeft en liezen sopt :-X
En een goeie foto maken is ook moeilijk :-\ Niet onmogelijk hoor ;)
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3307326
Nou, zeker, het is hartstikke moeilijk!

En je wilt hem zo graag helpen, maar soms sta je machteloos. Zijn lichaam moet tijd krijgen om te herstellen.

Veel sterkte!!!
Ik hoop dat hij toch echt snel gaat opknappen.
Door - pien -
#3307327
Border Bandit schreef:Nou, zeker, het is hartstikke moeilijk!

En je wilt hem zo graag helpen, maar soms sta je machteloos. Zijn lichaam moet tijd krijgen om te herstellen.

Veel sterkte!!!
Ik hoop dat hij toch echt snel gaat opknappen.
Het kost gewoon tijd...ik doe m'n best.
Dankjewel!
Door rosmin
#3307332
Misschien is het een idee om alvast kip & rund uit zijn menu te schrappen, dit zijn vaak de vleessoorten waar allergische reactie op komt. Oorontsteking kan ook uit voedselallergie ontstaan, maar het kan net zo goed dat Gabi nog een sluimerende ontsteking had vanuit de asielperiode.
Oja, en van visolie kunnen ze ook jeuk krijgen, hoeft niet natuurlijk, maar ja je probeert alles af te lopen... :-\
En misschien toch nu al wel advies vragen aan DA met verstand van huidproblemen, ook omdat ze bekend is met gevoelige huid.
Door rosmin
#3307333
Bij Roxy heeft het overstappen op kwalitatief goed vers voer , maar zonder kip/ rund goed gewerkt tegen haar vieze vette huid met ontstoken talgkliertjes en ernstige oorontstekingen, die ze in haar lange tijd in het asiel had opgelopen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door