Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#3305615
Rocky z'n neus ziet er raar uit.
Het lijkt wel schimmel en is erg droog.
Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
IMG_2539.PNG
IMG_2539.PNG (2.03 MiB) 4746 keer bekeken
Door Dreetje
#3305619
Ik heb gelezen dat visolie zou kunnen helpen?
Kan ik deze evtl. geven? Die gebruik ikzelf ook.
IMG_2542.PNG
IMG_2542.PNG (2.17 MiB) 4718 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3305623
Buldoggen hebben daar vaak last van, vooral als ze wat ouder worden.
Ik gebruik nu snouth soother van de Natural dog company.
Het is een smeerseltje op natuurlijke basis, die voor Lola erg goed helpt. Zij krijgt anders vreselijke korsten en scheuren op haar neus, tot bloedens toe.
Toen ik het net had heb ik 2 weken dagelijks gesmeerd, nu smeer ik nog ongeveer 2 x per week en ziet haar neus er mooi uit!
Ik heb de blikjes zelf in de USA besteld, spul inmiddels 3 jaar in huis en ben nu aan het 2e blikje bezig die nog niet op de helft is, je doet er dus ook wel een poosje mee.
Door Dreetje
#3305625
constance.blokzijl schreef:Buldoggen hebben daar vaak last van, vooral als ze wat ouder worden.
Ik gebruik nu snouth soother van de Natural dog company.
Het is een smeerseltje op natuurlijke basis, die voor Lola erg goed helpt. Zij krijgt anders vreselijke korsten en scheuren op haar neus, tot bloedens toe.
Toen ik het net had heb ik 2 weken dagelijks gesmeerd, nu smeer ik nog ongeveer 2 x per week en ziet haar neus er mooi uit!
Ik heb de blikjes zelf in de USA besteld, spul inmiddels 3 jaar in huis en ben nu aan het 2e blikje bezig die nog niet op de helft is, je doet er dus ook wel een poosje mee.
Blijft het dan een beetje zitten?
Ik had er net wat vaseline op gesmeerd maar hij
likte alles er weer af.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3305626
Dreetje schreef:
Blijft het dan een beetje zitten?
Ik had er net wat vaseline op gesmeerd maar hij
likte alles er weer af.
Dat is hef inderdaad, ik had van alles geprobeerd en alles likte ze er zo weer af, dit werkt dus wel bij haar en daar likt ze ook wel aan maar blijkbaar trekt het snek genoeg in ofzo.
Door Lizzy
#3305637
Ik zou ook denken hyperkeratose. Maar hoe is de rest van zijn vacht en gezondheidstoestand? Want soms is hyperkeratose het resultaat van een onderliggend probleem... (maar dat had je zelf ook vast al gegoegeld).

Die bio-balm ken ik niet maar het is natuurlijk weer jammer (zoals zo vaak bij producten voor honden) dat alle ingrediënten die er in zitten niet te vinden zijn. En dat irriteert mij mateloos. Die van die Snout Soother kon ik wel gelijk vinden:

Ingredients
ORGANIC HEMPSEED OIL | Potent antioxidant with prostaglandin mediating and anti-inflammatory properties
ORGANIC SHEA NUT BUTTER | Humectant and emollient, anti-inflammatory with natural sunscreen
ORGANIC COCONUT OIL | Heavy duty moisturizer, proven analgesic, anti-inflammatory and anti-fungal
ORGANIC GRAPESEED OIL |  Great source of healing polyphenols, super moisturizing and fast penetrating
ORGANIC JOJOBA OIL | Bacteriostatic fungicidal moisturizer that mimics skin’s sebum, rich with minerals
KUKUI NUT OIL | Natural sunscreen and homeostatic moisturizer that acts as a carrier oil to penetrate skin
CANDELILLA WAX | Vegan alternative to beeswax with high ester, fatty acid and moisture retaining properties
NATURAL VITAMIN E | Extreme antioxidant, preservative, boosts collagen production and cell regeneration
CHAMOMILE | Remarkable medicinal properties, terpenoids that heal wounds, soothing for skin irritations
ROSEMARY EXTRACT | Natural preservative, anti-inflammatory and potent antioxidant
Door Dreetje
#3305641
Z'n gezondheid is goed, ik merk niks aan 'm.
Zou het met stress te maken kunnen hebben?
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3305647
Dreetje schreef:Iemand bekend met Dermoscent Bio balm?
Ja ik!
Werkt prima als je het maar refelmatig erop doet, denk dat dat met elk zalfje zo is.
Diego is mijn 2e boxer, de vorige had het ook, er schreef iemand dat het een bullen dingetje is, dat klopt vast!
Ik heb foto's gemaakt van het potje Dermo
IMG_0933.JPG
IMG_0933.JPG (1.75 MiB) 4622 keer bekeken
IMG_0931.JPG
IMG_0931.JPG (2.1 MiB) 4622 keer bekeken
IMG_0930.JPG
IMG_0930.JPG (2.33 MiB) 4622 keer bekeken
Tipje: op de neus doen en dan gaan wandelen, dan trekt het mooi in.
Door src_esther
#3305671
Dreetje schreef:Z'n gezondheid is goed, ik merk niks aan 'm.
Zou het met stress te maken kunnen hebben?
Toen Ko bij ons kwam, zag bijna zijn hele neus er zo uit als op je foto. Het was droog, maar niet extreem droog. Wel grijs, geschubt en gebarsten. Dat was overduidelijk stress gerelateerd. Niets aangedaan. Na een paar dagen leek het al iets minder te worden en na een maand ofzo, was het helemaal weggetrokken. Tegenwoordig heeft hij een prachtige zwarte dop.
Door Dreetje
#3305699
Deze foto heb ik net gemaakt. Ik heb vandaag 3x gesmeerd met calendulazalf (vaseline met calendula). Het ziet er nu al wat beter uit.
IMG_2550.PNG
IMG_2550.PNG (1.67 MiB) 4551 keer bekeken
Door eelke
#3305715
Ik vind het er altijd zo akelig uit zien, het doet me denken aan droge lippen en dat vind ik zelf erg vervelend.
Door El_Kato
#3307092
Mexi had het heel erg toen ze net bij ons was. Het versvoeren heeft het wel iets verbeterd maar bij haar heb ik altijd het idee dat het komt omdat ze de neus niet goed nat/schoon kan likken. Wij smeren het af en toe in met kokosolie maar ze haat het echt dus we doen dat niet zo vaak…
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door