Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3304691
We gaan maandag weer een afspraak maken voor Jura bij Hopmans. Ze heeft een behoorlijk wisselend klachtenbeeld nu in de nasleep van haar TTA-2 operatie. De fysio weet het ook niet goed, haar knie lijkt klachtenvrij (geen pijnpunten of ontstekingen). Toch mankt ze nog wel eens maar dat kan over de dag wisselen. Ook regelmatig moeite met opstaan vanuit zit (had ze ook ten tijde van zere kruisband).
Over de dag heen kan het wisselen, dan weer lijkt ze nergens last van te hebben en wil ze spelen of rennen dan weer lijkt ze dus pijn te hebben. Soms spieren in haar poot, soms halverwege haar rug, soms onderop haar rug. Ze wordt ook dagelijks (meerdere keren) gemasseerd en daarna zijn de klachten over het algemeen weer een tijdje weg.
Ik heb haar vanaf vandaag maar weer op pijnstilling tot de afspraak bij de d.a. om te kijken of dat op dit moment ook verschil gaat maken of niet de komende dagen.

Bij het onderzoek voorafgaand aan haar operatie in maart werd DLSS als mogeiljke oorzaak van klachten genoemd. Op de rontgen is dat stukje rug niet goed te zien dus ik verwacht dat we worden doorgestuurd voor een MRI om dit te kunnen uitsluiten of bevestigen.
Ik weet er niet veel van maar ben me een beetje aan het inlezen en voorbereiden. Zoek dus ook ervaringen van anderen. Alle info is welkom.
Laatst gewijzigd door Jura&Mahru op do 03 aug 2017, 08:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3304726
Ik heb er (Godzijdank) geen ervaring mee dus ik wil je heel veel sterkte en succes wensen de komende periode! Wat ik lees op internet is een scan inderdaad wel het beste middel om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3304727
Lizzy schreef:Ik heb er (Godzijdank) geen ervaring mee dus ik wil je heel veel sterkte en succes wensen de komende periode! Wat ik lees op internet is een scan inderdaad wel het beste middel om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Dank je wel.
Ik vond nog een mooi document met ook onderzoeken naar effectiviteit van behandeling.
http://www.diergeneeskunde.nl/media/fil ... aktijk.pdf

Vind het best even slikken, ze is een hond die 200% geeft maar het laatste jaar behoorlijk beperkt is geweest. Eerst een mislukte knieoperatie, daarna een goede. En nu toch nog klachten dus maar weer verder de molen in.
Door Lizzy
#3304745
Jura&Mahru schreef:Dank je wel.
Ik vond nog een mooi document met ook onderzoeken naar effectiviteit van behandeling.
http://www.diergeneeskunde.nl/media/fil ... aktijk.pdf

Vind het best even slikken, ze is een hond die 200% geeft maar het laatste jaar behoorlijk beperkt is geweest. Eerst een mislukte knieoperatie, daarna een goede. En nu toch nog klachten dus maar weer verder de molen in.
Ja, dit is zeker een heel goed document!

En ik kan me heel goed voorstellen dat je heel hard moet slikken :-\ . Ik hoop eigenlijk dat het om iets anders gaat als DLSS, iets dat makkelijk te behandelen is :-\ :-*
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3306837
Maandag krijgt ze een MRI. Het heeft even geduurd want ze knapte enorm op dus we zeiden we wachten heel even af of de klachten terugkomen. Vrijdag toch weer een terugval helaas dus meteen een afspraak gemaakt. Spannend hoor. :(
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3307854
Pfff nou haar rug is prima in orde volgens de MRI.
diagnose : Zo goed als volkomen normaal SI gewricht met slechts minimale afwijkingen.
advies / therapie : Voor zover er sprake is van pijn zal de oorzaak buiten het SI gebied gezocht moeten worden.

Onze eigen d.a. (praktijk Hopmans) heeft gisteravond teruggebeld. Afgesproken nu even te wachten en pijnstillers blijven geven aangezien dat goed gaat. Over 2 weken controleröntgen knie en consult (stond sowieso al gepland). We gaan dan even goed overleggen of bijvoorbeeld een lichte prednison kuur wat kan doen. Bijvoorbeeld bij ingekapselde ontsteking als ik het goed zeg, kan dat helpen. Als ze dat in de knie heeft want dat lijkt toch het beginpunt van de klachten. Zijn wij ook wel voor eerder dan weer narcose en MRI voor knie (of knieeen).
Vandaag de fysio bellen voor afspraken tussendoor.

De MRI beelden worden ook nog door Hopmans zelf beoordeeld maar die is op vakantie. Ze legde me ook nog de beperkingen van de MRI beelden uit, afhankelijk van houding van rug is ook niet alles even goed uit te sluiten volgens haar daarom dat Hopmans het ook altijd nog zelf wil beoordelen. Dus daar is nu nog niet het laatste woord over gezegd ook.
Ik heb in ieder geval het gevoel dat we met deze planning een stap verder komen dus dat is goed.
Door sella
#3307890
Mijn oudste Duitse kanjer heeft een flex aan een knie en dat komt door de hoeking van de heupen. Niet hd maar een te botte hoeking. Dat geeft bij vlagen pijn aan zijn knie terwijl die prima in orde is.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3307915
sella schreef:Mijn oudste Duitse kanjer heeft een flex aan een knie en dat komt door de hoeking van de heupen. Niet hd maar een te botte hoeking. Dat geeft bij vlagen pijn aan zijn knie terwijl die prima in orde is.
Kan je me hier iets meer over uitleggen? Via google word ik niet veel wijzer, heeft het ook een andere naam?
Haar heupen zijn op de rontgen geweest zo'n 2,5 jaar geleden en waren heel erg in orde. Maar er is misschien alleen naar HD gekeken en niet de hoeking die jij noemt? Ik zal het in ieder geval op mijn lijst zetten die meegaat naar de dierenarts.
#3307969
Zo nou, dat is wel een eerste belangrijke stap in het onderzoek en dan ook goed nieuws! Geen rug problemen volgens de MRI dus. Nou, ik ben werkelijk heel benieuwd naar het vervolgtraject. Succes en veel sterkte!
#3309600
Ondertussen is de fysio nog eens geweest die kon constateren dat knie rechts problemen geeft. Volgens haar artrose, niet soepel bewegen van gewricht (schuurpapier achtig van binnen). Ook door de pijn minder beweeglijk dan links.

Bij het lichamelijk onderzoek gister bij Hopmans ook artrose in knie rechts als oorzaak van problemen aangewezen.
Ze gaf op 2 plekken heel duidelijk pijn aan waar dus ook de artrose zit. En er zit op één plaats wat vocht.
We beginnen vandaag met een Prednoral kuur (3 dagen hogere dosering, daarna afbouwen. Het is een 'lichte' kuur verder.) om te kijken of we de ontstekingen kunnen stoppen voor nu. Zo niet dan weer overleg en verder met pijnstilling.

Verder aangeraden gekregen ook Omega 3 bij te geven, daarmee zou haar pijnstilling ook wat omlaag kunnen.
Jura is het wel een beetje zat al die onderzoeken, ze stribbelde wat meer tegen bij het maken van de foto enzo... hopelijk kunnen we nu een tijdje zonder vooruit. Over 2 maanden als de kuur goed gaat hebben we weer een controleconsult.
Verder elke 6 maanden plas inleveren om haar nieren in de gaten te houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door