Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Janie2
#3309080
Hoi!!

Ik heb juist meer aversie tegen brok dan blik. Ik vind de blik versie van Hills i/D kwa inhoud beter dan de brok. En blik komt dichterbij kvv. Vergelijk maar eens de ingrediënten (ik weet niet hoe ik een foto toevoeg hier), de blik bevat bij Hills veel minder meuk omdat het niet tot brokje moet komen. Maar ik heb dat eigenlijk op een gegeven moment losgelaten. Ik heb 5 jaar lang zoveel mogelijk puur en biologisch gevoerd, gedroogd vlees als snoep en absoluut geen granen. En blijkbaar ging hij daar toen op het laatst (en nog steeds) finaal fout op.. en achteraf misschien al eerder. Hij had zeldzaam last van vlees overgeven na een half uur en 3 x per jaar diarree ofzo. Nu zie ik dat al tijden niet. Ik ben een voer gaan zoeken waar hij het goed op doet. Ik blijf wel wat zoeken hiir, ik zou uiteindelijk toch graag iets puurder willen voeren.

Mijn hond heeft nu trouwens niet meer last van tandplak of tandsteen maar ik poets dan ook iedere dag zijn tanden, dat deed ik met kvv ook.

Hij krijgt nog steeds een mespuntje panzym bij zijn eten.

De Tylosine is een antibiotica die in het maagdarmkanaal blijft, nauwelijks wordt opgenomen, en gebruikt wordt voor SIBO. Het pakt bepaalde darm bacteriën die oa voor ontstekingen kunnen zorgen aan. Ik heb dat ongeveer 3 maanden gegeven iedere dag. Toen gestopt om te kijken of dat ging. En het gaat goed.

Gaat het al wat beter met jouw hond?
Door Dreamcatcher
#3309451
Hai Janie!

Dank je wel voor je reactie, daar heb je een heel goed punt! Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken dus fijn om te lezen :) . Ja ik snap goed wat je bedoeld dat je het op een gegeven moment ook los moet laten, ik vind dat af en toe nog lastig.

Ja tandenpoetsen... we werken er nog steeds aan :-[ . Het laatste jaar sinds ze op de brok staat is ze weer op hetzelfde niveau als voor het reinigen van haar tanden.... en toen heeft ze dus jaren kvv gegeten. Misschien dat haar leeftijd er ook een rol in speelt?

Die Tylosine klinkt wel interessant, ik vraag me nl af of er niet ook iets als SIBO speelt. Dank je wel voor het delen misschien eens aan mijn dierenarts voorleggen.

Het gaat hier erg wisselend. Ze heeft veel last van maagzuur en zit dus nog steeds op de maagzuur remmers. Deze week mag ik het afbouwen maar ik twijfel of dat helemaal goed zal gaan. Wanneer ik haar niet laat in de avond en vroeg in de ochtend eten geef gaat het meteen fout. Misselijk, spugen, buikpijn. Ze krijgt nu verschillende maaltijden op 1 dag maar komt qua gewicht (nog) niet aan omdat het kleine porties moeten zijn. Ik weet dat ik er de vorige keer ook heel lang mee bezig ben geweest om haar weer op gewicht te krijgen.
Ik hoop voor nu dat ik dr vooral weer stabiel krijg, het evenwicht voelt nu nog veel te wankel aan. Lief dat je het vraagt!

Barfplaats wordt gesponsord door